רבים בישראל לא שמעו את שמו של חירט וילדרס, מנהיג מפלגת הימין ההולנדית שכבש בסערה את הבחירות האחרונות בארצו. מי שיקרא את המאמר הזה, ודאי יזכור את שמו. אשוב אליו בהרחבה בהמשך.  

אחרי שהעולם התהפך נגדנו וזאת באשמתו הישירה של בנימין נתניהו והממשלה הקיצונית-משיחית שלו, מתחילים לבצבץ ניצנים ראשונים של תקווה לשינוי. ואם אכן, זה לא בזכות נתניהו אלא למרות נתניהו, המנותק והאינטרסנט לענייניו האישיים - שממשיך להדליק דליקות מרוחקות כדי להרחיק את האש התקשורתית המוצדקת מדש מעילו.

פתרון למשבר? התפקיד המסתמן לבכיר מיו״ש שאיטליה סירבה לקבל כשגריר | פרסום ראשון
עוד יכתבו על זה ספרים: מיד אחרי התקיפה של איראן, נחשף האיום של ביידן לנתניהו | דיווח דרמטי

אירופה זזה ימינה, בגלל האיסלאם. השבוע גם בצרפת. מאז 7 באוקטובר הישראלים נעים ימינה ומחפשים ימין ממלכתי-ליברלי שפוי, שמיוצג בעיני ע"י אביגדור ליברמן. חוץ מצדקנים דוגמת גדעון לוי ועופר כסיף, כבר קשה למצוא אנשי שמאל שתומכים בדאגה לשכנינו.  

לאירופאים מתחיל ליפול אסימון הכיבוש, כיבוש ארצותיהם ע"י רעלות, חיג'אבים, חוקי שריעה ואלפי מסגדים, פשע גובר ברחובות והפגנות "פרי פלסטיין", בגלל האפשרות שנתנו למהגרים האיסלאמיסטים להתיישב במדינותיהם ובמקום להיטמע במנהגי המקום – המהגרים בחלקם מתעקשים להיות איסלאמיסטים מוחצנים גם במדינות המארחות. לצד מוסלמים קיצוניים, רבים מכבדים את מארחיהם – וחלקם אף הצביעו לווילדרס.

יש ממשלות באירופה שהבהירו שהפגנה נגד ישראל כמוה כהפגנה כנגד המדינה בה גר המפגין. למשל – בצ'כיה ואוסטריה תמצאו הפגנות תמיכה בישראל, כולל השבוע במרכז פראג.  

חזרה לחירט וילדרס - תומך נלהב של ישראל ומבקר חריף של האיסלאם, מנהיג "המפלגה למען החירות" ההולנדית (PVV). מפלגתו התחייבה בעבר לסגור מסגדים ו"לאסור את הקוראן". 

בבחירות שהתקיימו בהולנד לפני כ-7 חודשים, ב-22/11/2023, הדהים וילדרס כשזכה ברוב מוחץ עם 23% מהקולות, שהקנו לו 37 מתוך 150 מושבי הפרלמנט. שתי המפלגות שאחריו נותרו הרבה מאחור עם 25 ו-24 מושבים. וילדרס נישא על גלי חשיפת פרצופה האמיתי של ההגירה האיסלאמיסטית, אך התקשה להקים קואליציה. בתום כחצי שנה של מו"מ הוא הצליח לאחרונה להקים ממשלה ימנית שבה לא יכהן כראש-הממשלה, אך יכתיב את מדיניותה. הממשלה מושבעת השבוע ובראשה יכהן דיק שוף, לשעבר ראש הביון ההולנדי).

הטראומה של מנהיגי אירופה משואת היהודים גרמה להם לפתוח את שעריהם למהגרי האיסלאם, והם נרדמו בשמירה כאשר הגולם החל לקום על יוצרו. ההבדל תהומי. כל חטאם של היהודים בזמנו היה שהצליחו בחייהם, אך לא פגעו באף אחד, להבדיל מחלק מהמהגרים האיסלאמים שמבקשים להטמיע את מנהגיהם בארצות המערב שמארחות אותם.

ניצחונות הימין מעידים שאירופה מתעוררת. מאוחר מדי, אך ... טוב מאוחר. נותר לקוות שמנהיגי המדינות ישכילו ליישם החלטות מרחיקות לכת לעצירת השטף המסוכן בטרם יבשיל להשתלטות עויינת על ארצותיהם. ברגע שיבינו שהאיסלאם-הפונדמנטליסטי – שלוחו של השטן האיראני - מטרתו להרוג את היהודים אך גם את הנוצרים, יהיה עליהם לפעול בחקיקה לפיה מי שרוצה לגור אצלם, ינהג בהתאם, ואם יחרוג - יישלח חזרה לארצו. יש לו מבחר של 57 מדינות איסלאמיות ו-22 מדינות ערב. 

חרט וילדרס (צילום: רויטרס)
חרט וילדרס (צילום: רויטרס)

במאי 2024 אמר חירט וילדרס בפרלמנט ההולנדי: "גרתי בישראל תקופה. חוויתי כשמחבלים חצו את הגבול מירדן. הצבא הסתכל היכן אנשים נמצאים, כדי להגן על האוכלוסייה שלהם! (כלומר, נמנע מפגיעה בחפים מפשע. מ.פ.). זו שנאה של קבוצות איסלאמיות כמו חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה, השוללות את זכותה של מדינת היהודים להתקיים.

ישראל מעולם לא תקפה מדינה אחרת מבלי שהותקפה בעצמה. מוסלמים רדיקליים, חלאות טרור, רוצים להרוס את מדינת היהודים ולהרוג את תושביה". בדצמבר 2010 אמר וילדרס בתל-אביב: "ישראל לא אשמה במצוקת הפלסטינים ולכן לא חייבת לפתור את בעיית פלסטין. יש להאשים את המנהיגים הערבים - ואת האיסלאם. 

יש מחנות פליטים לפלסטינים סביב ישראל כי הפלסטינים לא התקבלו במדינות ערב השכנות ונאלצו להיכנס למחנות ולשכונות עוני. במקום להאשים את המשטרים הערביים, רבים מאשימים את ישראל. ישראל היא מגדלור של אור. היא כמו חנוכיה שאורותיה נדלקו באזור שעד 1948 היה אפוף בחושך. ישראל לא אשמה במצב במזרח התיכון. הבעיה היא דחיית האסלאם את זכותה להתקיים. האיסלאם מאפשר למוסלמים לשנוא יהודים. רואה חובה דתית להשמיד את ישראל.

הבעיה היא סירובם של מנהיגי המערב להבין שישראל היא הקנרית של המערב במכרה הפחם: אם תישלל מהיהודים הזכות לחיות בחופש ובשלום, בקרוב תישלל מכולנו הזכות הזו. אם יכבה אור ישראל, נעמוד כולנו מול החושך. אם ישראל נופלת, המערב נופל. לכן כולנו ישראל. אבל כל עוד המערב מסרב להבין כיצד משתמשים בפלסטינים כנשק נגד ישראל, הוא לא יוכל לראות מי אשם; הוא לא יוכל לראות שיש כבר מדינה פלסטינית. מדינה זו היא ירדן. 

ישראל, כולל יהודה ושומרון, הייתה ארץ היהודים מאז ומעולם. יהודים חיו בבקעת הירדן במשך מאות שנים עד שהפולשים הערבים גירשו אותם ב-1948. אז נכבשו מחוזות יהודה ושומרון על ידי הממלכה ההאשמית עבר הירדן. עד 1967, כשישראל החזירה לעצמה את הליבה היהודית העתיקה של יהודה ושומרון, אף לא חוקר איסלאמי או פוליטיקאי מערבי אחד, מעולם לא דרש שתקום מדינה פלסטינית עצמאית.

יש להתעמת מול אידיאולוגיות עם רצון הברזל ש"לעולם לא ניכנע, לעולם לא - בכלום, גדול או קטן, גדול או קטנוני". זה הלקח שהעולם למד מווינסטון צ'רצ'יל כשהתעמת עם האידיאולוגיה המרושעת של הנאציזם. הסכסוך הזה כאן במזרח-התיכון הוא אידאולוגי, לא על אדמה וגבולות אלא על ג'יהאדיזם איסלאמי המתנגד לחירות המערבית. שום ויתור טריטוריאלי מצד ישראל לא ישנה זאת. 

למען הישרדותה ובטחונה, ישראל זקוקה לגבולות ברי-הגנה. אי-אפשר להגן אחרת על מדינה שרוחבה רק 15 קילומטרים. זו הסיבה האסטרטגית שבגללה יהודים צריכים ליישב את יהודה ושומרון. האיסלאם מאיים לא רק על ישראל. האיסלאם מאיים על העולם כולו. בלי יהודה ושומרון ישראל לא יכולה להגן על ירושלים. עתיד העולם תלוי בירושלים. אם ירושלים תיפול, אתונה ורומא - ופריז, לונדון וושינגטון - יהיו הבאות.

ירושלים היא החזית העיקרית המגנה על הציוויליזציה המשותפת שלנו. כשדגל ישראל לא יתנוסס יותר מעל חומות ירושלים, המערב לא יהיה עוד חופשי. העולם חייב להכיר בכך שקיימת מדינה פלסטינית עצמאית מאז 1946, והיא ממלכת ירדן.

ולעולם המערבי אני אומר: בואו נעמוד עם ישראל כי ליהודים אין מדינה אחרת. הבה נעמוד לצד ישראל כי ההיסטוריה של הציוויליזציה שלנו התחילה כאן, במולדתם של היהודים, כי המדינה היהודית זקוקה לגבולות ברי-הגנה כדי להבטיח את קיומה וכי היא קו החזית בקרב על הישרדות המערב. ישראל היא אור החופש. האירופאים והאמריקאים חייבים לעזור לישראלים לשמור על האור הזה לזרוח בחושך. למען ישראל ולמען כולנו".

עמדותיו של וילדרס התחזקו מאז 7 באוקטובר והביאו לניצחונו בבחירות. במילים פשוטות – וילדרס מבהיר שישראל היא קיר המגן של המערב מהשתלטות צבאית איסלאמית על אירופה.  עמדותיו מעניקות תקווה  להתפכחות של המערב. ישראל צריכה להפיל את שלטון נתניהו ההרסני, להשקיע מיליארדים בהסברה ולייחל שאירופה תתברך לפחות בחירט אחד בהנהגת כל מדינה. זה לא חירט-וט. 

הכותב הינו יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת