בימים האחרונים החליטה הממשלה על קיצוץ רוחבי אדיר בתקציבי הממשלה, בין היתר בתקציב החינוך. באבחת גרזן קוצצו חצי מיליארד שקלים שהובטחו במסגרת הסכם השכר עם המורים העל־יסודיים. חשוב לציין שהקיצוץ יבוצע רק בחינוך הממלכתי, בעוד החינוך החרדי והממלכתי־דתי זכו לתוספות נדיבות של עשרות מיליונים. ככה זה שהממשלה עורכת תעדוף בין מי שמגיע לו יותר לדעתה ובין מי שמגיע לו פחות לדעתה ולוקחת את הכסף שחסר לקופתה המרוקנת מבני הנוער שלומדים בתיכונים ובקרוב יתגייסו לצבא, כשבינתיים הם סיימו שנה בלי לדעת מהם ציוני המגן או הבגרות שלהם ובלי תעודות סוף שנה.

באותו זמן הוסיפה הממשלה למשרד ההתיישבות של השרה סטרוק למעלה מ־300 מיליון שקלים. משרדים אחרים זכו לתוספת של עשרות מיליונים.

מטח כבד לעבר רמת הגולן: שניים נפצעו באורח אנוש
מתקפה בליכוד: "בן גביר הורה לחזל"ש את מערכת היחסים עם ש"ס"

ארגון המורים נמצא בסכסוך עם הממשלה בשל אי־כיבוד הסכמים זה מספר חודשים. לאחר ההחלטה על הקיצוץ, יש סיכוי גבוה ששנת הלימודים הבאה לא תיפתח במועדה בשל שביתה של ארגון המורים. האם מישהו שם בממשלה עצר לרגע לחשוב על האבסורד ועל השלכות ההחלטה על הציבור בישראל? תשעה חודשים לתוך מלחמה שגובה מחירים בכל תחומי החיים, כשיוקר המחיה עולה מדי יום, אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש?

זה הזמן לקיצוץ של לפחות 12 משרדי ממשלה מיותרים, גזלניים ומנופחים שלא מביאים שום תועלת לציבור, למעט עבור השרים מלאי האגו היושבים בהם. בכלכלת מלחמה יש מקום לשקול מחדש את הזרמת הכספים הקואליציוניים ולתת את הכסף איפה שנדרש למשל לשיקום הצפון והדרום, לבתי החולים ולמרפאות על רקע התרחבות מעגל המטופלים, לשיקום ומיגון בתי ספר וגני ילדים, וכן, גם לתשלום למורים של מה שנקבע בהסכם השכר.

הם אלו שנמצאים עם התלמידים יום־יום, מלמדים וגם ותומכים בהם. לא פעם הם עמוד השדרה ומקור ליציבות בשגרה היומיומית של התלמידים, בהם אלפי מפונים שטרם שבו לבתיהם ומפוזרים בין בתי ספר שונים ברחבי הארץ. כל מה שהם רוצים הוא כיתה קבועה ושגרת למידה אבל ייתכן שגם עבורם שנת הלימודים לא תיפתח.

אבל העיקר שיש מי שדואג למשרדי המורשת, התפוצות וההתיישבות, על חשבון התלמידים שלנו, שאגב להם, כמו גם לנו, אין מושג מהי בדיוק חשיבותם של משרדים אלו.