מספרים שכאשר נשאל ד”ר יוסף בורג ז"ל, מנהיג תנועת המפד”ל, מה אתם יותר: ציונות או דתית? ענה ד”ר בורג: “אנחנו המקף”. ומאז התנועה הדתית לאומית עסוקה היא בלשלב ציונות ודתיות תורה ועבודה. אך לצערי לאחרונה נראה שחלק מאותם שעסוקים בחיבורים בין הציבור הדתי לציבור החילוני שכחו שיש לחבר להכיל ולכבד גם מי שחושבים אחרת בתוך הציבור הדתי על גווניו השונים.  

האמת היא שאני מנסה ללא הצלחה לחשוב מה גרם לאשה כה מכובדת ועתירת זכויות כמו ליאורה מינקה דווקא בערב י"ז בתמוז וימי האבל של שלושת השבועות, ימים שנציין את חורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם, לכתוב טקסט כזה נוטף שנאה ועין רעה.

זה בסדר גמור לחלוק אחד על השני, לגיטימי לחשוב שהמפלגה הפוליטית של הציונות הדתית אינה מייצגת אותך, אבל לכתוב בהכללה רצף של שקרים והכפשות ביטויים קשים כמו "הציונות הדתית נחטפה..רוחות זרות..נהרות של דמע ואכזבה של עשרות אלפי בתי אב מבויישים מבוזים עד שאול תחתיה.. האידיאולוגיה המנחה אותם רחוקה מהמקור..על המרקם האנושי והדוגמא האישית מוטב שלא לדבר", אלו צורות התבטאות שכל כך רחוקות מדרכה של הציונות הדתית.

אני מנסה לחשוב למי התכוונה מינקה כשכתבה שלאנשי המפלגה לא חשוב השיוויון בנטל? לאופיר סופר שבנו נפצע פעמיים בעזה או לאורית סטרוק שבניה וחתניה בעזה מתחילת המלחמה? אולי לבצלאל סמוטריץ' שלפני רגע גייס את בנו לצנחנים ושכל את בן דודו בקרבות?

האם קמפיין הדה לגיטימציה התקשורתי השקרי כלפי אנשי המפלגה שטף גם את מוחה של מינקה עד שהיא לא מוצאת שום עין טובה במהלכים של מיכל וולדיגר לטובות פגועי הנפש? או בדאגה בהעברת עשרות מיליונים על ידי סטרוק לתושבי הצפון ולמפונים בדרום? או במאמץ של אוהד טל בטיסות רבות מעבר לים לשם חיבור יהדות התפוצות ומפגשים עם חברי קונגרס להסברה, או אולי בדאגה של משה סולומון לעולים מאתיופיה עם ביטול רישום פלילי ועזרה למכינה קדם צבאית לבני המגזר - כל אלו לא ראויים. אולי החוק שמקדם צבי סוכות לחלט כספי טרור של הרשות הפלסטינית או ההחלטה שהעביר שמחה רוטמן בועדת חוקה השבוע לתת עוד כלים למאבק בסרבנות הגט הם מהלכים בעייתיים? 

הרי גם גברת מינקה יודעת שאין מישהו בכנסת שנאבק על רב ראשי ציוני דתי ורבני ערים סרוגים יותר מהציונות הדתית, ומי דואג לתקציבים למכינות הקדם צבאיות, למדרשות לבנות, לגרעינים התורניים, לישיבות ההסדר  לתנועות הנוער, למוסדות החינוך הממלכתי דתי על גווניהן השונים שמצמיחים פה דור של לוחמים וחולמים שאנו רואים את תרומתן האדירה במלחמה? כל זה קורה לבד?

ולא דיברתי על המהפך בהתיישבות והישובים החדשים הרי אלו מהלכים היסטורים בכל קנה מידה. או שמא הצלע של ארץ ישראל לא נמצאת שם במקור של הציונות הדתית של מינקה. הייתי יכול להמשיך עוד באריכות רבה. אבל אני מרגיש שלא משנות העובדות או המעשים,

לצערי מינקה בחרה להכליל, למחוק ולהכפיש את כולם יחד. עמדה קיצונית כזו שבטוחה שכל האמת הטוב והיושר רק אצלה. ומי שחושב שאפשר להעפיל אל אותו הר אל אותה פסגה של ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל בדרך מעט אחרת- פסול הוא.

אני מאוד מקווה שרוח הכנס בסעד תהיה כזו שרואה מעלת חברנו ולא חסרונם, כזו שלא עסוקה בלפסול את האחר אלא להוביל יחד דרך משותפת שרואה את הביחד והטוב. שהכנס ייתן במה לכלל הקולות והגוונים בציבור הנפלא הזה- הדתי לאומי ולא תקשיב רק לצבע אחד. זו דרכה של הציונות הדתית. המקף המחבר, גם בתוכנו.

אני מאמין שזה אפשרי. אני מושיט לך יד ליאורה היקרה. בא נגשים את החלום. יחד.

הכותב הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית