האירוע הקשה במתקן המעצר שדה תימן מבליט פעם נוספת את העובדה המצערת כי השר בן גביר וחברי סיעתו בעוצמה יהודית הם פורעי חוק וסדר, מבעירי מהומות וגורמים להסתה והמרדה.

הפרקליטות הצבאית דיווחה כי עציר, מחבל נוח'בה, ככל הנראה עונה ונפגע חמורות על ידי שוביו. היא פתחה בחקירה כנהוג במקרים כאלה, אבל באקט של חוסר תבונה פשט כוח של מצ"ח על בסיס שדה תימן ועיכב לחקירה עשרה חיילים מהבסיס.

ביחד ננצח? אם אנחנו עסוקים בפירוק מבפנים - אנחנו לא שונים מאויבנו
למרות הדם הרותח: כך צריכה להיראות התגובה הישראלית בלבנון

אין ספק כי מחבלי הנוח'בה אנסו, שחטו והתעללו בתושבי עוטף עזה ויש להחמיר בדינם. מי שצריכה למצות עמם את הדין היא מערכת הצדק והמשפט ולא שומריהם. בוודאי שלא נבחרי ציבור, שרים וח"כים.

לא עולה על הדעת כי נבחרי ציבור יסיתו וידיחו ויפגעו באנשי תקשורת, יפרצו לבסיס צבאי ויקראו לציבור להתמרד, גם אם לדעתם לא זו הדרך לטפל בנושא. התמונות משדה תימן יותר קרובות לאנרכיה ולהפיכה מאשר למדינת חוק וסדר. כך נראית, לצערי הרב, תמונה של ממסד שלא יכול לשלוט באירועים המצריכים חקירה ובדיקה יסודיים.

כהונתו של בן גביר כשר בממשלה חייבת להסתיים. הוא אינו זוכה לאמונו של ראש הממשלה ומהווה גורם מפריע לכל החלטה ביטחונית. נתניהו צריך לסיים את כהונתו של בן גביר, למרות הקושי הפוליטי שעלול לפגוע בשלמות הממשלה.

בדיקות וחקירות של גופים המשמשים סוהרים וחוקרים הן חשובות ונחוצות. הן נחוצות לטוהר החקירות ולתדמיתנו הבינלאומית. אין זה מתפקידם של מי שאמור לשמור על המחבלים. אין ויכוח שמדובר ברוצחים מתועבים וחסרי אנושיות.

הפריצה לבסיס צה"לי היא פשע בלתי נסבל, כמו גם הראיונות שמעניקים שרים וחברי כנסת, שגובלים באובדן שליטה נוראי. רצוי שבעתיד ינהגו הגורמים הבודקים ביתר תבונה ובשיקול דעת גדול יותר.