נרטיב רעיל, גזעני ומיזוגני פורח בערוגות הימין הביביסטי בישראל מאז הפיכתה של קמלה האריס למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות.

ישראל בפאניקה מיותרת? גורמים ערביים טוענים כי איראן מהססת לשלוף את נשק יום הדין
"תהיו מוכנים להסתגר לתקופה ממושכת": מדינות העולם קוראות לאזרחיהן לצאת בדחיפות מלבנון

כרגיל, המוביל בביטויים מזלזלים כלפי מנהיגי מדינות ידידותיות הוא "השר למאבק באנטישמיות", עמיחי שיקלי, שבאחד מציוציו בחר לערוך מגמתית את נאומה של האריס לאחר פגישתה עם נתניהו, השמיט את תחילתו על מחויבותה לביטחון ישראל והשאיר רק את הקטע בו היא מדברת על המציאות הקשה בעזה, כדי לציין כי הוא "מבין שהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות לא שמעה על אירועי ה־7 באוקטובר".

שיקלי כל כך עסוק בפלירטוט עם מנהיגים פופוליסטים, שאינו מבין שהבעיה היא קודם כל איתו ועם דומיו, שגאים בניתוקם מהאסון ההומניטרי בעזה, בלי לשים לב שבכך הם גם מתנתקים מהעולם המערבי כולו.

עמיחי שיקלי שר התפוצות (צילום:  מרק ישראל סלם, גיא סידי)
עמיחי שיקלי שר התפוצות (צילום: מרק ישראל סלם, גיא סידי)


הביקורת המזלזלת בהאריס מזכירה מאוד את ההתייחסות של אותו ימין ישראלי לנשיא ברק אובמה, רק שהפעם לצד צבע העור יש גם את המגדר, מה שמוציא בבת אחת את כל השדים הכי אפלים מהימין הטראמפיסטי והביביסטי כאחד.

בשעה שמקהלת השופרות מאשימה את האריס בהיותה "פרוגרסיבית", במציאות היא הייתה אחת הסנאטוריות הכי קרובות לקהילה היהודית בקליפורניה וגם לארגונים תומכי ישראל בוושינגטון.

ההחלטה הראשונה אותה קידמה האריס כסנאטורית הייתה גינוי של החלטה 2334 של מועצת הביטחון שקבעה כי ההתנחלויות הן לא חוקיות. האריס מעולם לא הייתה חביבת האגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, בטח לא ביחס לתמיכתה במדיניות הישראלית, אבל למה לבלבל את נוטפי הגזענות והמיזוגניות בעובדות.

קמלה האריס (צילום: REUTERS/Bryan Woolston)
קמלה האריס (צילום: REUTERS/Bryan Woolston)


המבקרים המנומקים יותר יפנו את מאזיניהם או קוראיהם לנאומה של האריס ממרץ השנה בו קראה להפסקת אש מיידית. זה בעיניהם החטא הנורא שלה, העובדה שהבינה כבר אז, חצי שנה לאחר תחילת הלחימה, שהגיעה העת להפסקת אש ולעסקה לשחרור החטופים, דבר שהיום כל גורמי הממשל והביטחון האמריקאים והישראלים, כמו גם דונלד טראמפ, דוחפים אליו, אל מול חומת הסרבנות של נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'.

אם כבר, העובדה שהאריס הייתה הבכירה הראשונה בממשל האמריקאי שקראה להפסקת אש מעידה על תבונתה המדינית, שחסרה מאוד בצד
הישראלי.

גם טראמפ, חביבם של אנשי הימין הישראלי, אמר כי "ישראל צריכה לסיים את המלחמה, ומהר", אבל זה לא מפריע להם להמשיך להלל ולשבח אותו, כי הביקורת שלהם אף פעם לא הייתה עניינית, רק אישית.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)


הם לא באמת מתרגשים מהדברים שאמרה האריס, אלא הם מפחדים מדמותה של האריס, המועמדת הדמוקרטית הנמרצת, האישה השחורה, בת למהגרים מהודו וג'מייקה, בעלת רקורד ארוך של מאבק באנטישמיות ותמיכה בישראל, שיכולה להיות נשיאה מצוינת, בניגוד למועמד הרפובליקני הגזען, שאינו מעוניין להנהיג את העולם החופשי.

אחוזי התמיכה ההולכים וגדלים בהאריס מפחידים מאוד את הטראמפיסטים ואת בעלי בריתם הישראלים, שהציבו אותה על לוח המטרה שלהם, מוכנים לעשות הכל כדי לפגוע במי שיכולה למנוע מהם את הרוח הגבית לימין הישראלי בחזרתו של טראמפ לבית הלבן. אותו טראמפ שאמר לאחרונה "נוצרים יקרים, אם תצביעו בעדי, לא תצטרכו להצביע יותר", ושמהווה איום קיומי לדמוקרטיה האמריקאית ולעולם החופשי כולו. 


הכותב הוא מנכ"ל J STREET ישראל