כל אולימפיאדה היא חגיגה של כישרון אנושי, של גבולות שנשברו ושל חלומות שהתגשמו. אך מעבר לתחרותיות ולריגוש, המשחקים האולימפיים מציגים לנו מודל מדהים של הישגים, נחישות והתמדה. העקרונות הללו נכונים להישגי גברים ולהישגי נשים, אבל ברשותכם אתמקד הפעם, לכבודן של הנשים הזוכות, במשמעות הישגי הספורטאיות המצטיינות שלנו לחיזוק הספורט הנשי בישראל.

"לא מורידים את הרגל מהגז": מנכ''ל הוועד האולימפי מספר על המדליות והרגעים מאחורי הקלעים

הספורטאיות שזכו במדליות, מכל ענף ומכל פינה בעולם, הן מודל לחיקוי עבור נשים ונערות בכל הגילים. מדהים לגלות את הבנות רצות לחוגי הג’ודו, את הצעירות הפונות לספורט הימי, את הילדות בחוגי ההתעמלות האמנותית ואפילו בטאקוונדו. כל זאת אחרי ההישגים הנהדרים. מה אנחנו יכולות ללמוד מהן?

1. אין גבולות לחלומות: הספורטאיות האולימפיות מוכיחות לנו שאין חלום גדול מדי. תחלמי רחוק, ועם מסירות ועם המון התמדה אפשר להגיע לפסגות הגבוהות ביותר, גם בתחומים שנחשבים "גבריים" או תחרותיים במיוחד.

2. חשיבותה של עבודה קשה: ההצלחה באולימפיאדה היא תוצאה של שנים של אימונים קשים, ויתורים אישיים מאתגרים והשקעה עצמית. כדי להגיע להישגים, צריך לעבוד קשה ולהשקיע מאמץ בכל שלב.

3. חשיבותה של התמדה: הדרך להצלחה אינה תמיד בקו ישר, היא מלאה במכשולים, בעליות ובירידות. כל הספורטאיות האולימפיות שלנו מציינות את הצורך להתמיד במטרות, וגם כשקשה, להמשיך להאמין בעצמנו.

4. חשיבותה של רוח קבוצתית: גם בספורט האישי יש חלק רב לפעילות קבוצתית, וההצלחה באולימפיאדה היא תוצאה של עבודה משותפת. הספורטאיות מספרות על החשיבות של שיתוף פעולה, של תמיכה הדדית ושל עבודת צוות.

5. חשיבות הביטחון העצמי: כדי להצליח בספורט תחרותי, צריך להאמין בעצמך ובכישרונות שלך. הספורטאיות האולימפיות הן דוגמה מצוינת לביטחון אישי ולתמיכת המעגל הקרוב (משפחה, מאמנים) שמאפשרים להן להתמודד עם אתגרים ולהשיג את מטרותיהן.

הספורטאיות האולימפיות הן לא רק סמל להישגים ספורטיביים, אלא הן מודל לחיקוי לדור הבא של נשים ונערות. הן מעודדות לשאוף לגדול ולהצטיין ומראות לנו שאין גבול למה שאישה יכולה להשיג.

אי אפשר לכתוב על הצלחת הספורט הנשי בלי להזכיר את יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי הישראלי. יעל היא דמות מופת בספורט הישראלי והישגיה המרשימים זיכו אותה בצדק בתואר "מודל לחיקוי". זכייתה במדליית הכסף באולימפיאדת ברצלונה מהווה ציון דרך היסטורי עבור הספורט הישראלי.

יעל ארד אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)
יעל ארד אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)

מבלי לפגוע בהישגי קודמותיה, ארד ליוותה ומלווה באופן מקצועי את הספורטאים כיום ובכך מותירה חותם עמוק בספורט הישראלי. וכדבריה, "הספורט הישראלי הוא שגריר של מצוינות בזירה הבינלאומית". סיפורה ממשיך להוות השראה לדורות הבאים של ספורטאיות וספורטאים, ומזכיר לכולנו את החשיבות של הספורט ככלי לחינוך, לאחדות ובימים אלה גם לגאווה לאומית.

הכותבת היא יו"ר לשעבר של תנועת “אמונה" - תנועת האישה הדתית לאומית