אולי הצרפתים הם בלתי נסבלים, אבל הם בהחלט הצליחו להרים את אחת האולימפיאדה האייקוניות שנוצרו אי פעם, יעידו על כך כמויות המימז האסטרונומיות שהציפו את הרשת.  הסנסציה האחרונה שעשתה את דרכה להיכל הרגעים הקנונים (ויש לומר המביכים) היא כמובן רקדנית הברייקדאנס האוסטרלית - רייצ'ל גאן, שבנוסף להיותה רקדנית מדופלמת היא גם ד"ר לתקשורת ומרצה באוניברסיטה.

מאז אותו ״יום גורלי״ בו התרחש הריקוד המטופש בתבל, שכלל תנועות של קנגורו, ניסיון כושל להסתובב על הראש, זחילה חסרת פשר והתפלשויות משונות על הרצפה, רייצ׳ל גאן שלא זכתה אפילו בנקודה אחת סיפקה את רגעי הקרינג' המצחיקים והמדוברים ביותר בכל האולימפיאדה, לפחות על זה מגיע לה קרדיט.

חוץ מאלפי הבדיחות, הוידיואים, והמימז היא גם הספיקה לקבל חיקוי משלה בתוכנית של ג'ימי פאלון. 

אין ספק שהרבה גבות רבות הורמו השנה בהקשר לסוגיית שילוב תחום הריקוד באולימפיאדה. רבים טוענים שריקוד בכלליות לא צריך להיות חלק מהאולימפיאדה מפני שמדובר באומנות ואיך ניתן לשפוט אמנות על סמך קריטריונים מדויקים? ואם כבר שילוב ריקודים, למה דווקא ברייקדאנס?

למען האמת, פדרציית הריקוד הספורטיבי העולמית (World DanceSport Federation - WDSF)  הייתה מעוניינת כבר שנים לשלב ריקודים סלוניים, אך הוועד האולימפי לא היה מוכן מפני שהם רצו לפנות לקהל צעיר, אז במקום זאת, הם הכניסו את ריקוד הברייקדאנס. אפשר לומר שהם הצליחו מעל המצופה, לא רק שהם משכו צעירים אלה את כל העולם. 

להשתתפות השנויה במחלוקת של גאן באולימפיאדה יש הסבר פשוט: לפורמט התחרות ובחירת המשתתפים אחראי האיגוד הבינלאומי, אבל מפני שאין גוף מנהל לברייקינג, המשימה הוטלה על איגוד ספורט הריקוד העולמי שכלל לא עוסק בענף הזה. משם, איגודים מקומיים בחרו נציגים, וכך קרה שריצ׳ל גאן נבחרה (יש לומר בצורה הוגנת וזה על אף האשמות שרצו ברשת וכבר הופרכו בתקשורת).

רייצ'ל גאן (מימין) רוקדת ברייקדנס (צילום: רויטרס)
רייצ'ל גאן (מימין) רוקדת ברייקדנס (צילום: רויטרס)

כמות הבדיחות על חשבון הבחורה האומללה מצד אחד מחמיר לב ומצד שני משעשע אימים. במיוחד שהיא עדיין עומדת או במקרה שלה זוחלת על שלה ואף הגיבה: "אני שמחה שהצלחתי להכניס אושר לחיי האוהדים״.

דוגמה לתגובות הטוקבקיסטים: "זה נראה כמו מערכון של SNL", "היא מזדהה כרקדנית ברייקדנדס", "זה מה שקורה כשנותנים לילדים מדליה על השתתפות, הם חושבים שהם טובים בהכל", "האם עשו לה בדיקת סמים? כי אם כן אני דורש בדיקה מחדש".

כנראה שהיוונים לא דמיינו שבעוד אלפי שנים כך תראה האולימפיאדה שלהם וכמה סמלי זה שביום האחרון של האולימפיאדה העיר מרתון עלתה בלהבות, באמת מרגיש שמישהו לא מרוצה שם באולימפוס.

ולמרות שידוע כי ברייקינג לא הולך להיות חלק מאולימפיאדת לוס־אנג'לס 2028 אנחנו ממליצים בחום לשקול זאת מחדש. בטוח שיהיה לזה הרבה קהל.