מתיישבי יהודה ושומרון לא צריכים להתנצל על אלימות שמפעילים שכניהם העבריינים, שכן מדובר בכניעה לתכתיבים אנטישמיים.

"צריך זמן התארגנות של שבועות": עד כמה השחיקה בצה"ל קשה?
אב התצפיתנית מתפוצץ על חליוה: "ב-8 באוקטובר היה צריך לעמוד למשפט"

נתחיל מהסוף: כל אלימות היא פסולה וראויה לגינוי. אלימות היא יסוד כרסום הדמוקרטיה ומדינה שומרת חוק צריכה לפעול נגד כל הפרת חוק ונקיטת אלימות בלתי חוקית.

אין לאף אחד מאיתנו את הרשות או הסמכות להחליט להפעיל אלימות בניגוד לחוק, גם אם היא נראית לנו מוצדקת ונכונה מאין כמוה. אנו לא בעלי הבית ואי־ציות לחוק במקום אחד מביא לאנרכיה מוחלטת, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו במדינה מסודרת ודמוקרטית.

לגופו של מקום: ביו"ש יש שתי פנים לאלימות, ואין אחת שווה לשנייה לא בכמותה ולא בכוונותיה. הראשונה היא אלימות פלסטינית שכיחה ורצחנית, שפשטה בכל יו"ש וכנגד כל יהודי באשר הוא ומטרתה אחת: רצח יהודים בדם קר ובאכזריות.

האלימות השנייה היא אלימות פחותה באופן ניכר של יהודים כלפי פלסטינים, שלא ניתן לקבל גם אותה בשום אופן. היא פוגעת קשות בראי דיפלומטי בהתיישבות ובישראל ומסייעת רבות לאותו קמפיין "אלימות מתנחלים" אנטישמי, ועל כן יש לפעול בנחישות ובעוצמה נגד אלימות זו.

ואולם, יש למגר כליל את האלימות הפלסטינית הרצחנית המאיימת על חיי תושבי יו"ש בכל יציאה מביתם וזוכה למידת הכלה מעוותת על פני שמירה איתנה על חיי תושבי המדינה וביטחונם.

כוחות הביטחון פועלים ביד קשה נגדה, אך אנו רחוקים מהעוצמה הנדרשת כדי להביא להכרעתה. על המדינה לפעול בתעוזה נגד האלימות
הפלסטינית, לקיים את מחויבותה כלפי אזרחיה ולא להפקיר את ביטחונם בשום פנים ואופן.

כעת עלינו לדבר לגופו של מקרה: קומץ פרוע החליט לקחת את החוק לידיו ויש לפעול נגד כל מי שמערער על ריבונותה וחוקיה של מדינת ישראל.

התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')


יחד עם זאת, התגובות המסתייגות מהכללת כלל המתיישבים ביו"ש עם אותם קומץ פורעים והמצירות על התנהגותם יוצרות בדיוק את התופעה ההפוכה ונכנעות לתכתיבי קמפיין "אלימות המתנחלים": אם קומץ פורעים ביו"ש התנהג באלימות כלפי פלסטינים, אז כל ההתיישבות ביו"ש היא כזו. ההסתייגות מאותה מחשבה מעוותת נותנת לה קיום ו"מתנצלת" בפני כל מי שמשליך את אותם פורעים על כל תושבי יהודה ושומרון.

לא. המתיישבים כולם אינם שייכים לכך ולא קשורים בקמצוץ לכל זה. התגובה של ההתיישבות כלפי אותם עבריינים היא כאילו הגבנו לכל גנב בקניון או רוצח פלילי בעיר כזו או אחרת.

אין מקום להשוואה ושיוך של כל אלו אל שאר תושבי יהודה ושומרון, יהיו מעשיהם אשר יהיו. כמו שאף שכן לא צריך להתנצל על התנהגות שכן רוצח שפל, כך מתיישבי יו"ש לא צריכים להתנצל על שכנים עבריינים שכאלו. אנו לא הם ואין לנו קשר אליהם.

ולגופה של ההתיישבות כולה: תושבי יו"ש הם הסולתה והשמנה של ישראל, חלוצים מודרניים שמוסרים את מרצם ואף את נפשם למען המדינה ואזרחיה, מחזקים את ביטחון המדינה במקומות אסטרטגיים, נלחמים למען קיומה ברצועת עזה ובגבול הצפון ולרגע לא נשברים ולא מערערים על ריבונותה של המדינה.

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)


המלחמה הנוכחית מגלה ביתר שאת כמה מתיישבי יו"ש הם אנשי מידות, עתירי זכויות ומעלות. רבים-רבים מהם משרתים בתפקידי לוחמה, קצונה ופיקוד, ולצערנו רבים מהם מסרו נפשם ונפלו בקרב למען קיומה ותקומתה של האומה כולה, אחרי הטבח הנורא שעברנו והבטחנו שלעולם לא עוד.

לא ניתן אפילו להעלות במחשבה את ההשוואה בין אלו ובין אותם פורעים בכפר הפלסטיני. אלו לא עומדים באותה אמת מידה, באותו מעמד נפש וגבורה.

קומץ הפורעים הפועלים בכוחות עצמם אינם קשורים להתיישבות ואינם גורם מייצג, ולו במקצת, של אותם חלוצים קדושים. אנחנו לא נתנצל על מי שאינו חלק מאיתנו, ונמשיך ונשבח את אותם חלוצים, עילית החברה, אנשי ההתיישבות בתפארתה.

הכותב הוא ראש המועצה המקומית בית אל