רן ארז הוא יו״ר ועד עובדים עתיר זכויות שקידם לאורך השנים את שכר ותנאי המורים בישראל ומגיעה לו תודה על כך מכולנו, מורים והורים כאחד. אבל ארז, ששנה הבאה כבר יציין יום הולדתו ה-80, נדמה ששכח שיש לו במסגרת תפקידו גם אחריות כלפי התלמידים שהוא והמורים אותם הוא מייצג אמורים לכאורה לדאוג לרווחתם לא פחות. 

החלטתו לקיים שביתה בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית שאמורה שהייתה אמורה להיפתח הבוקר היא שיא של ניתוק ואטימות כלפי מצב במדינה, אורך הרוח של כולנו, הורים ותלמידים כאחד. 

הטרגדיה הכפולה של משפחת שקורי: הבת נרצחה בשבת השחורה, האב בפיגוע בתרקומיא
בדרך להשבתה כללית במשק? יו"ר ההסתדרות ייפגש עם משפחות החטופים

לא ייתכן שבשנה של מלחמה, שסע חברתי, חבלי ארץ שלמים שמפונים מתושבים ומפוזרים בכל חלקי הארץ ובקרים קשים שנפתחים ב״הותר לפרסום״, ארז ממשיך לעשות מאבק על חשבון הילדים שלנו שכבר במעט השנים שלהם כאן ידעו מלחמות, מגפה עולמית ושכול בכל פינה. ארז משפיע על החיים שלנו אזרחי מדינת ישראל כבר עוד מעט שלושים שנה. הוא מירר אז את החיים של מי שהיום יכולה להיות הסבתא של תלמיד תיכון בשנה הקרובה. 

זה נשמע למישהו הגיוני שבמדינה מתוקנת מכהן אדם בתפקיד כל כך הרבה שנים, מהן למעלה מעשור לאחר גיל הפרישה, רק כי החוק מאפשר ולא ניתן לעשות שום תיקון חקיקה מסתבר שיעצור אותו מלהשתמש בכוחו העצום רק כי הוא יכול?

וכוחו לא נעצר רק בשביתה הצפויה. בשקט בחסות המלחמה קיבלנו בשוויון נפש יחסי את העובדה שהוא עדיין לא מספק את ציוני הבגרות לתלמידי תיכון כבר כמה חודשים רק כי הוא יכול. יש כעת חיילים בטירונות קרבית, כאלו שצפויים ללכת לעתודה ומנועים מלהתקדם בחייהם ועתידם המקצועי נעצר רק כי ארז החליט על גבם להיאבק באוצר. כאמא לבוגרת כיתה י״ב שתתגייס השנה אני רואה בבית שלי את הצער והתסכול מצעד אלים זה על חשבון הצעירים האלו. הבת הזו שחוותה קורונה ובידודים מתוסכלת מדי יום מחדש שאינה יודעת מהי תעודת הבגרות שלה ובחסות המלחמה לאף אחד פשוט לא אכפת.

תלמידי תיכון בכיתה (צילום: אבשלום ששוני)
תלמידי תיכון בכיתה (צילום: אבשלום ששוני)

ככה נראית מדינה לא מנוהלת כשאדם אחד שולט ללא עוררין במערכת החינוך בפועל הישראלית. לא פחות מ-15 שרים עברו במשרד החינוך בשנים של ארז בתפקיד מכל הקשת הפוליטית. עם רובם ככולם הוא הסתכסך ונקט במילים קשות שלא ראויות בוודאי לאיש חינוך. לא ייתכן כל השנים שכולם לא בסדר ורק הוא הצדיק בסדום.

רן ארז זו לא השנה וזו לא העת. העובדה שאתה בכלל נוקט בצעד הזה מראה עד כמה אתה כבר צריך ללכת הביתה ולהסתלק מהחיים של כולנו לפנסיה טובה עד 120 של בריאות איתנה.

רן ארז, בטל את השביתה, תפתח כבר את שנת הלימודים ולך כבר הביתה.

הכותבת היא חברת מועצת העיר תל אביב יפו וסגנית ראש העירייה לשעבר