ב־1948, עם פרוץ מלחמת העצמאות, חיפש דוד בן־גוריון אחר מדינות שיהיו מוכנות לספק נשק לכוח "המגן העברי". אז הייתה זו צ'כוסלובקיה שהסכימה לסייע למדינת ישראל הקטנה והטרייה במלחמה שאיימה להרוס את החלום הציוני. מטוסים ואוניות נשק הגיעו לישראל והטו למעשה את הכף והעניקו לצה"ל את היכולת לעמוד מול צבאות ערב. ב־1973 הייתה זו גולדה מאיר שנסעה עד הבית הלבן וביקשה רכבת אווירית שלא איחרה להגיע ב"מבצע מנוף", כשבבטן המטוס פגזים וחימושים מדויקים שסייעו לישראל במתקפת הנגד.

נראה שדבר לא השתנה. שוב הרכבת האווירית מוושינגטון קובעת את קצב האש שלנו. 50 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים ו־75 שנה אחרי מלחמת העצמאות, מדינת ישראל שוב מוצאת את עצמה נזקקת לאספקת חימושים ומנהלת כלכלת חימושים מורכבת.

הגיע הזמן לעשות את זה אחרת. לישראל יש תעשייה ביטחונית מפוארת. התעשייה האווירית, רפאל, אלביט ואחרות מובילות בגאון פיתוחים דוגמת מערכות הגנה כמו חץ וכיפת ברזל, טנק מרכבה, כטב"מים, מכ"מים, טילי תקיפה, מערכות מודיעין ועוד. דמיינו את היום שבו לישראל יהיה מערך מטוסי קרב אדירים בדמות מטוסי הלביא, שהיום היינו כבר בדור חמישי שלו, ולצדו מערך חימוש מתקדם.

הלביא הוא היום מוצג מוזיאוני שמספר סיפור של החמצה טכנולוגית וכלכלית. לשמחתי יכולות החלל של מדינת ישראל לא התפוצצו יחד עם לוויין התקשורת עמוס 6 על כן השיגור בשם הקונספציה המוטעית של הלביא, ולישראל ישנה עצמאות בחלל.

כאומה חפצת חיים, עלינו לזכור שכנראה לעולם נחיה על חרבנו, והיא צריכה להיות חדה ומוכנה לכל פקודה. הפתרון נמצא ומוכן לפקודה. התעשיות הביטחוניות בישראל לא זוכות לתמיכת המדינה כפי שנכון למדינה שחיה בשכונה הקשה הזו. לצערי שורה של רגולציות מעכבות את החברות מלפרוץ קדימה. החלטות סותרות של גופים במשרדי הביטחון והאוצר לעתים מחטיאות את המטרה.

מדינת ישראל חייבת לקבל החלטה פשוטה - חיזוק התעשיות וההייטק הביטחוניים מתוך הכרה שעצמאות חימושים היא נדבך חשוב באורך הנשימה של הצבא. אנחנו הוכחנו שאנחנו הקטר של ההייטק בישראל. עובדי התעשייה האווירית משלבים ידע וקדמה לצד משמעות שאין דומה לה.

המלחמה היא אות השכמה לכולנו. אנחנו צריכים לראות את פסי הייצור במפעלים השונים עמוסים ומלאים לא רק בשעת חירום, אלא גם בשגרה. זו מלחמת העצמאות השנייה אומרים המנהיגים. כמוה גם העצמאות האנרגטית ועצמאות מערך החימוש של ישראל. זה טוב לכלכלה ולמשק וזה טוב לצה"ל ולביטחון. תעשייה שכל כולה עצמאות וביטחון. 

הכותב הוא מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית