עד 7 באוקטובר התמודדה ישראל, בעיקר מול ארגוני טרור רצחניים ביהודה ושומרון, בהצלחה רבה. מאותו יום ואילך היא נאלצת להתמודד בחזיתות צבאיות ומדיניות רבות והמצב הולך ומחמיר.

את יעדי המלחמה בצפון ובדרום אנחנו לא מצליחים להשיג. חטופים רבים עדיין במנהרות עזה, ואלפי פליטים רחוקים מלשוב לבתיהם. יישובים בצפון נהרסים מאש חיזבאללה, ואזעקות צבע אדום נשמעות בישובי העוטף, וזאת למרות נוכחות צבאית של צה"ל בכל רחבי הרצועה. חמאס והג'יהאד לא יוכרעו במהלכים צבאיים, החטופים לא ישובו הביתה בגלל לחץ צבאי מבלי שיהיו הסדרים מדיניים.

תושבי היישובים בצפון ובדרום לא ישובו בביטחון לבתיהם, ומדינות העולם יחריפו את יחסן לישראל. מדובר בצביעות מצד מדינות, כולל אלה שתמכו בישראל, צביעות שזועקת לשמיים.

גם צרפת וגרמניה תומכות בהחלטת התובע של בית הדין האנטישמי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון, ולהשוות אותם לארכי מרצחים כמו יחיא סנוואר, מוחמד דף ואסמאעיל הנייה. זה דבר מקומם, בלתי נתפס, שערורייתי ובלתי מתקבל על הדעת.

בכל הכאוס והשבר הגדול שאנו חווים אני מבקש להעלות על נס את עבודת הקודש היומיומית הקשה והמתישה שמבצעות זרועות הביטחון נגד הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון, ובעיקר במוקדי הטרור בעיירות הטרור: ג'נין, שכם, טול כרם וחברון. קיים טרור המונע על ידי איראן באמצעות שלוחותיה הרצחניות.

שב"כ, צה"ל, משמר הגבול והיחידה המיוחדת ללוחמה בטרור ומשטרת ישראל מצליחים לבלום טרור בהכוונת שירות הביטחון הכללי, שאוסף ומספק מודיעין איכותי ומדויק, שהוא נקודתי ובעל חשיבות רבה.

שב"כ מתנהל במקצועיות ראויה להערכה מיוחדת, ויחידות צה"ל וימ"מ מוציאות אל הפועל את המידע המדויק שהן מקבלות משב״כ ועושות זאת בתעוזה, חתירה למגע והצלחה הראויה לכל שבח.

חוקרי שב"כ מוסיפים נדבך מודיעיני חשוב שמגיע מחקירות השבויים שהם מבצעים, ואנשי הטכנולוגיה והסייבר תורמים את תרומתם החשובה ביצירת מארג מודיעיני. יחידות אלה כוללות את יחידות המבצעים של השירות, שנלחמות יחד עם יחידות צה"ל והמשטרה.

שירות הביטחון, צה"ל והמשטרה מנהלים מלחמה מקצועית ומוכחת, אבל אין בכוחה למנוע את כל הפיגועים, למגר את הטרור ולהכריע אותו. מה שניתן הוא לסכל חלק ממבצעי הטרור, ולגרום נזק משמעותי לארגוני המרצחים.

הלוחמה בטרור נגד קיני המרצחים היא נקודת אור בכל המתרחש מאז 7 באוקטובר. אלפי פיגועים סוכלו, אלפי מחבלים נעצרו, מאות מחבלים חוסלו, ואלפי כלי נשק נתפסו בזכות מי שפועלים לילות כימים כדי לסכל פיגועים.