חברת אסם-נסטלה הודיעה היום על עדכון מחירים לקמעונאים בהוזלה עבור מספר פריטים מצומצם בסגמנט דגני בוקר לילדים, הכרזה שהצליחה למשוך תשומת לב רבה בתקשורת. מעניין לציין כי גופי התקשורת התבשרו על הידיעה עוד לפני הקמעונאים עצמם. למעשה, מדובר בסגמנט מצומצם של דגני הבוקר לילדים מהמותגים המוכרים קראנץ', טריקס, נסקוויק, ליון וסיני מיניס, כאשר שיעור ההוזלה נע בין 8% ל-15%.

עולה השאלה: האם מדובר בבשורה אמיתית או בגימיק שיווקי בלבד? מחירוני החברה עבור המוצרים המדוברים נעים כיום בין 21.90 ל-23.90 שקלים לקמעונאי, כולל מע"מ. לפני ההכרזה, המחיר לצרכן ברשתות כמו רמי לוי וויקטורי עמד על 18 שקלים ליחידה, ואף ברשת פרשמרקט המחיר לצרכן היה 19 שקלים וברשת יוחננוף המחיר 19.90 שקלים ליחידה.

ביצענו מדגם בו סקרנו 10 רשתות שיווק מובילות, והשווינו את המוצרים המדוברים בבחינת עליית המחירים בהשוואה לשנה שעברה. הנתונים מראים התייקרות בשיעור של 6% עד 14%. בהתבסס על ההוזלה המובטחת המחירים החדשים אמורים להחזיר אותנו שנה קודם, האם נצפה לראות הוזלה לצרכן בשיעור של 15%, כך שהמחיר החדש יעמוד על 15.30-17.00 שקלים?

לדברי הקמעונאים, מדובר בכמות מזערית של פריטים. השאלה האמיתית היא האם ההנחות והמבצעים על המוצרים ימשיכו להיות באותו השיעור כפי שהיו קודם, או שלא נזכה לראות הוזלת מחיר לצרכן כמצופה.

יתרה מכך, חשוב לשים לב כי הקמעונאים מוטרדים מהיכולת שלהם להעביר את ההנחות הללו לצרכנים בפועל. האם יוכלו הרשתות להציע את המוצרים במחירים נמוכים יותר, ולהשיג את התחרות המיוחלת מול המתחרים האחרים בשוק? זו שאלה שעתידה להתברר בקרוב.

במבחן התוצאה, הזמן יגיד אם מדובר במהלך שיווקי מוצלח של אסם-נסטלה, ואם הצרכנים באמת ייהנו מההנחות שהובטחו להם. מה שבטוח, נושא זה ממשיך לעורר עניין רב גם בקרב התקשורת וגם בקרב הצרכנים עצמם.

טבלת מחירים דגני בוקר (צילום: מעריב אונליין)
טבלת מחירים דגני בוקר (צילום: מעריב אונליין)

את הסקר ביצע המכון לחקר הקמעונאות באמצעות אתר פרייסז