מכירים את זה שהזמנתם רכב חדש מחברה יפנית ואז מתברר לכם שהרכב בכלל יוצר בטורקיה? זה בערך מה שקרה לחיזבאללה בפרשת הזימוניות (הביפרים). סו צ'ינג קואנג, מנכ"ל החברה הטייוואנית שממנה הוזמנו מכשירי הקשר הללו, "גולד אפולו", מיהר להודיע כי החברה העבירה את ייצור המכשירים שיועדו לחיזבאללה למיקור חוץ (אאוטסורסינג) בחברת BAC שמושבה בהונגריה. מכאן, כל האופציות פתוחות. בעולם מהדהדים משפטים כמו: עוד פעם הישראלים? איך הישראלים האלה עשו זאת? כל דיווח בעולם שנפתח במילים "מדהים", "ללא תקדים" או "גאוני", מוסיף עוד כיווץ קטן בלבו של נסראללה. "איך עקצו אותנו כך?", הוא בוודאי שואל את אנשיו. בעיני הבוסים האיראנים ערכו ירד עתה פלאים.

הגיע הזמן להכתיב את הכללים מול חיזבאללה בצפון
הטעות המגוחכת: מישהו צריך ללחוש לטראמפ שישראל הייתה פה לפניו ותהיה הרבה אחריו

מה שקרה לחיזבאללה הוא מחדל מודיעיני חסר תקדים שאחד מכלי התקשורת הערביים כינה "ה־7 באוקטובר של נסראללה". לצד הביקורת והשאלות על אודות החדירה המדהימה של "האויב" לשורות הארגון, יש בקריקטורות ובמאמרים השונים שפורסמו בעולם הערבי מבוכה גדולה ולצדה נימה של שמחה לאידו של מי שרוצה להחריב את לבנון. ישנה אפילו האדרה של מי שביצע זאת מבלי לציין את השם המפורש. זו בעצם תכלית הטרגדיה של חיזבאללה - שופריו מזכירים את שמה של ישראל כאחראית לאירוע מבלי שיש בידיהם אקדח מעשן. את התסכול הכבד ניתן לראות בביטויים הקשים - שיאטין (שטנים), אבנא אלזולום (בני עוולה), שניתן לפרשם גם כמי שקשה להתמודד עמם.

מי שמכיר את ההיסטוריה של חיסולי טרוריסטים בכירים שיוחסו לאנשי המוסד, לא יכול היה שלא לקשור בין האירוע בביירות ובין חיסוליהם של רבי־המחבלים מחמוד המשארי, יחיא עיאש ועימאד מורנייה. המשארי היה אחד מתוך 20 יעדים של המוסד בעקבות טבח י"א הספורטאים במינכן 72'. הוא חוסל באמצעות מטען זעיר שהוטמן בטלפון הביתי שלו בפריז כאשר איש לא נמצא בבית. עיאש, "המהנדס" של חמאס שהיה אחראי להרג מאות ישראלים והיווה מודל לחיקוי לצעירים פלסטינים רבים שנמשכו לתעשיית הטרור, חוסל בעזה באמצעות טלפון נייד שנקנה עבורו ובתוכו הוטמן חומר נפץ. מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, חוסל באמצעות מטען שהוכנס למשענת הראש של מכוניתו בעת ביקור אצל פילגשו בשכונת סוסה בדמשק.

נסראללה, המנהיג שהוכר כגאון תקשורת, כאמן הלחימה הפסיכולוגית, כאיש אמין שמבטיח ומקיים, כמי שלא חושש מישראל המאיימת, קיבל מכה שיתקשה להתאושש ממנה. אנשיו יעשו עכשיו הכל כדי לקשור את המוסד הישראלי ל"אירוע הביפרים". יהפכו כל אבן בהונגריה במטרה להציג ראיה הקושרת את ישראל. בל נתפלא אם נשמע בימים הקרובים אזרחים הונגרים מודים ב"פשע" שנעשה וטוענים שישראל עומדת מאחוריו. ההוראות לאנשי הארגון באירופה יהיו למצוא את החוט המקשר למבצעי הפיגוע ההמוני ויהי מה. היה ויגיע נסראללה למסקנה שישראל עומדת מאחוריו, הוא יהיה חייב להגיב, כי במאזן ההרתעה מול ישראל הוא ירד ליגה. אם לא יגיע למסקנה ברורה לגבי זהות האחראים - הוא ירד שתי ליגות.

הכותב הוא מרצה באקדמית גליל מערבי, חוקר החברה הפלסטינית, בעבר מושל ג'נין, מושל בית לחם, מושל צור וראש מנגנון התיאום עם הרשות הפלסטינית בתקופת אוסלו