מלחמת ישראל בחיזבאללה, בחמאס, בחות’ים ובפטרוניתם איראן מדגישה את ישראל כמכפילת עוצמה עבור ארצות הברית. לדוגמה, ישראל נלחמת בחיזבאללה, שבדומה לאיראן הוא מוקד עולמי של טרור, הברחות סמים והלבנת הון למימון טרור, הפעלת תאי טרור בארצות הברית, תקיפת יעדים אמריקאיים ברחבי העולם, שיתוף פעולה עם ברוני סמים באמריקה הלטינית ופעילות להפלת משטרים פרו־אמריקאיים באפריקה ובמזרח התיכון. חיזבאללה רואה בישראל מוצב קדמי וקו הגנה ראשון של ארצות הברית במזרח התיכון.

מומחים לתורת המשחקים: זו תהיה התוצאה של עימות בין ישראל לאיראן

איראן, חיזבאללה ו"האחים המוסלמים" מהווים איום קיומי ומיידי על כל המשטרים הערביים הפרו־אמריקאיים, שמתוסכלים מהפייסנות האמריקאית כלפי איראן וגרורותיה ומהתגובה הרופסת לתקיפת מתקנים אמריקאיים במזרח התיכון ולשיבוש השיט בים האדום. לכן, משטרים אלה רואים בכוח ההרתעה הישראלי מרכיב חשוב בביטחונם הלאומי וגורם מרכזי בהתקרבותם הביטחונית, המסחרית והמדינית (דוגמת הסכמי אברהם) לישראל. מכאן גם תקוותם להמשך הפעילות הצבאית של ישראל מול חמאס, חיזבאללה, החות’ים ואיראן, המשקמת את כוח ההרתעה הישראלי. המשטרים הערביים הפרו־אמריקאיים חוששים שכישלון ישראלי יעניק רוח גבית לטרור האסלאמי, המהווה מאכלת על צווארם ואיום על אספקת הנפט שלהם למערב.

מלחמתה הרב־זירתית של ישראל מחייבת עצימות חסרת תקדים בפעילות חיל האוויר בעזה, בלבנון, בסוריה, בתימן ובאיראן. פעילות זו מניבה שפע לקחים מבצעיים ותחזוקתיים, המועברים באופן שוטף לתעשייה הביטחונית ולחיל האוויר בארצות הברית. ישראל מתפקדת עבורם כמרכז מחקר ופיתוח בתנאי קרב.

לקחי חיל האוויר הישראלי משדרגים את המטוסים והמסוקים, חוסכים לארצות הברית עשר־עשרים שנות מחקר ופיתוח (ומיליארדי דולרים), משפרים את תחרותיות המטוסים ומביאים להגדלת היצוא (שוב, במיליארדי דולרים) ולהרחבת בסיס התעסוקה של התעשייה הביטחונית. הלקחים גם משפרים את שיטות האימונים ותורות הלחימה של טייסי הקרב האמריקאים, הממעטים להתנסות במשימות מבצעיות.

מלחמת ישראל בחמאס הביאה למאגר מודיעין אדיר על תשתיות ועל פעילות הטרור האסלאמי. חלק מהמידע, המועבר לארצות הברית, עוסק ביעדים אמריקאיים. הסנאטור הדמוקרט דניאל אינויה, שהיה יו”ר ועדת ההקצבות בסנאט, העריך בזמנו שהיקף המודיעין המגיע לארצות הברית מישראל עולה על זה המתקבל מכל מדינות נאט”ו.

המלחמה הנוכחית הביאה לשיפור עצום בהגנה הרב־שכבתית מפני רקטות וטילים, פעילות הכוללת גילוי, מעקב, יירוט והשמדה. בהתאם להסכם שיתוף הפעולה שנחתם ב־1985, הסוכנות להגנה מפני טילים של ארצות הברית משקיעה את רוב המימון ונהנית מפירות הניסיון של המרכז הישראלי למחקר ופיתוח בתנאי קרב. התשואה האדירה שלה זוכה ארצות הברית מהשקעתה השנתית בישראל (הנקראת בטעות “סיוע חוץ”) היא חלק מהכביש הדו־סטרי של שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בכל הקשור להתמודדות עם אתגרים ביטחוניים, כולל איום הטרור האסלאמי.

הכותב הוא שגריר בדימוס