תמונת הגולגולת המרוצצת, שממנה משתלשלות חתיכות קליפות המוח השטני והחולני שבו נרקמה התוכנית המפלצתית ביותר שידע העם היהודי ואולי האנושות כולה מאז הצורר הנאצי היטלר, והשפתיים השסועות בקרש שלמרבה העליבות ניסה סינוואר להגן באמצעותו על חייו, ושלמרבית  האירוניה - חזר כבומרנג היישר לשפתיו, שחילקו פקודות חולניות ושטניות – שהשטן עצמו לא ברא. כמו טבח, אונס שיטתי, שריפת תינוקות חיים. התמונה הזו - ודווקא היא, היא התמונה האולטימטיבית, שחייבת להיות צרובה בתודעה של כל אחד ואחד מאתנו.

בגלל סמליותה זו, תמונת הפנים המרוטשות (ולא תמונת הגוף, או תמונת היד הקטועה) היא התמונה בעלת האימפקט הגדול ביותר, היא התמונה שמתכתבת יותר מכל עם הזעם, הכעס ותחושת ההשפלה שחווינו החל מהשביעי לאוקטובר והיא זו שיכולה לתת ולו במעט מזור לנפשותינו.

מגיע לנו כעם שזו התמונה שתיחרט בנו. כך אבל בדיוק כך, הגיע לבן העוולה, הארכי-פסיכופת המתועב הזה למות וכך בדיוק חשוב שנזכור אותו.

בין אם בהחלטה מכוונת ובין אם כתוצאה מטעות תמימה, האינסטינקט הראשוני של חדשות 12, לשדר את תמונת הפנים, כפי שהיא, לא מצונזרת ובלי פילטרים הייתה, ההחלטה הנכונה והראויה ביותר בנסיבות הללו. בעקבות ביקורת ציבורית, וחשיבה מחודשת החליטו בחדשות 12 לטשטש את התמונה וכך נהגו גם שאר הערוצים (מלכתחילה).

לעניות דעתי זו טעות. מה שקרה לנו בשביעי לאוקטובר הוא כל כך גדול וכל כך חריג שגם ערוצי התקשורת חייבים הפעם (ורק הפעם) לנהוג באופן שונה וחריג. שום תמונה אחרת לא תצליח לעשות קורט של צדק ולהרגיע ולו במעט את נשמותינו, שנחבטו בשנה האחרונה שוב ושוב באינסוף סיפורים, ומראות מזוויעים שחווינו. פחות מזה לא מגיע לנו. הפעם אין מקום לצנזר את עצמנו.

 אסיים במילותיו  (הלא מצונזרות) של מיכאל, אחייני בן ה10, נשמה רכה ועדינה ששומרת על עצמה ובדרך כלל נרתעת עד מאוד ממראות של אלימות, ושנחשף לתמונה באותו שידור חדשותי. בתשובה לשאלתי אם זה עשה לו רע, השיב בנחרצות: "לא. במקרה הזה אני רוצה לראות בדיוק אבל בדיוק מה עשו לו, לבן אלף של זבלים הזה".

הכותבת היא מרצה לתקשורת באוניברסיטת אריאל, וחברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו