מרגישים שאתם יוצאים מאיזון מהר מדי? ובכן, אתם לא לבד. רבים מאיתנו מרגישים שהם לא מצליחים לשמור על יציבות בחיים, ומתקשים להשיג את המטרות שהציבו בפניהם. המאמן המנטלי, ד"ר עודד קרבצ'יק, מסביר כיצד ניתן לשמור על איזון, ומהן הטעויות הנפוצות שרובנו עושים.

פחות קלוריות, אותה הנאה: כך תהפכו את העוגה לדיאטטית | מאיה רוזמן

חיים מאוזנים. צילום: ד"ר עודד קרבצ'יק

"המילה יציב קשורה למילה מרכז", מסביר ד"ר קרבצ'יק. "לכן, אנחנו צריכים להבין מה המרכז. כשאנחנו מדברים על יציבות מנטלית ונפשית, אנחנו צריכים שההסתכלות שלנו תהיה מאוזנת - דרך האמצע". 

"צריך להבין שהעולם מתקשר איתנו דרך אירועי קיצון", מוסיף ד"ר קרבצ'יק. "הטלוויזיה והרדיו הם קיצון, אנשים מבוהלים הם אנשי קיצון. כשאנחנו מסתכלים עליהם אנחנו מקבלים פרספקטיבה לא נכונה". 

"קחו למשל את מגרש הכדורסל כדוגמה", הוא מציע. "שחקן שהחטיא ארבע פעמים רצוף אומר לעצמו שזה לא היום שלו. אבל איך ארבע החטאות מגדירות את כל היום שלו? ברגע שהוא עשה את זה, הוא יתחיל לפעול כאילו זה היום הלא טוב שלו. הוא יפסיק להעז ולנסות, יעצור את חייו ויחכה שהיום הלא טוב ייגמר. לא חבל?". 

לדבריו, "שאלת המפתח היא האם אני מסתכל על המציאות בצורה מאוזנת? האם אני מסתכל על כל התמונה או רק על חלק? אם תהיו אמיתיים עם עצמכם, תגלו שבמקרים רבים אתם מסתכלים רק על חלק מהתמונה, ומגדירים אותו כתמונה כולה. במקרה כזה זזתם מהמרכז ואיבדתם האיזון". 

"להיות יציב זה לוודא שאתה מסתכל על המציאות כשאתה עומד במרכז ולא בקצה אחד ומתעלם מהקצה האחר", מדגיש ד"ר קרבצ'יק. "תסתכלו על המציאות מהמרכז ותראו שתהפכו להיות הרבה יותר יציבים נפשית ותצליחו להתמודד עם כל דבר בחיים הרבה יותר טוב".

ד״ר עודד קרבצ׳יק, מבכירי המאמנים המנטליים בארץ, מלווה בעבודתו את בכירי הספורטאים בארץ, אנשי עסקים וארגונים, ואת שיטת העבודה מלמד היום בקורסים לקהל הרחב. לפרטים נוספים