ד"ר מאיה רוזמן שבה אל פינת המיתוס בתוכניתה ב-103FM כדי לנפץ את המיתוסים הכי שכיחים, שיכולים לפעמים למנוע ממכם לרדת במשקל או לשמור על תזונה נכונה. היא סיפרה: "אני שומעת הרבה את המיתוס, גם בחדרי כושר, שאם יש התכווצויות בשרירים בעיקר בכפות הרגליים בזמן מתיחות אחרי אימון, או בשרירי התאומים בלילה בזמן השינה – כדאי לאכול בננה. ובכן, התכווצויות אלו בהחלט יכולות להעיד על חוסר במגנזיום בדם, אבל האם בננה היא הפתרון היחיד?".

אסטרונום טען: "איתרנו חיים בחלל לפני 50 שנה אבל נאס"א גרמה למותם"
מה"תשליך" ועד להקפות: אירועי חגי תשרי בנמל תל אביב

"בבננה אמנם יש מגנזיום, בערך 10 אחוזים ממה שצריך ליום. גברים צריכים 420 מ"ג ליום, נשים צריכות 340 מ"ג ליום. אז שימו לב - בבננה אחת ממוצעת יש רק 30 מ"ג. זו כמות יפה, אבל הנה עוד דוגמאות למזונות שמכילים מגנזיום: למשל, במנה של 15 שקדים יש 45 מ"ג מגנזיום, בשלוש כפות שיבולת שועל יש 70 מ"ג מגנזיום, בכוס פולי סויה (אדממה) יש 100 מ"ג מגנזיום. אפילו בכפית אחת של קקאו יש תכולת מגנזיום דומה לזו שבבננה. המגנזיום לא נהרס באפיה, חימום, חיתוך, ריסוק או טחינה לשייק", אמרה.

"ואם כבר דיברנו על בננות - יש בהן גם המון אשלגן שדרוש לוויסות לחץ הדם ממש כמו שיש בתפוח אדמה, וגם האשלגן לא נהרס בטחינה לשייק. ואם יש לכם בבית בננות בשלות מדי, כדאי לחתוך לפרוסות, לשים בשקית ולהקפיא – זה יכול לשמש לשייקים, עוגות בננות, פנקייק בננות, גלידות, ואפילו יחד עם חמאת בוטנים בכריך, במקום ריבה", הוסיפה.

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד