האבטיח הוא אחד מהפירות האהובים ביותר בקיץ. הוא מתוק, מרווה, מלא בערכים תזונתיים ובהחלט יכול להיכנס לתפריט הדיאטה שלנו. הנה מספר יתרונות שיש לפרי המדהים.

באבטיח פחות קלוריות בהשוואה לפירות אחרים, כך שאפשר לאכול כמות גדולה יותר ממנו – מנת פרי של אבטיח היא 3 כוסות של קוביות אבטיח (כ-300 גרם).

כדי לעכב את ספיגת הסוכר מן האבטיח אפשר לצרף אותו למזון אחר שמכיל שומן או חלבון, למשל הצירוף האהוב של אבטיח עם בולגרית – מושלם מבחינה זו.

האבטיח עשיר בסיבים תזונתיים, ולכן מנת אבטיח (3 כוסות) תשביע יותר מאשר שורה של שוקולד למשל, באותו מספר קלוריות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אבטיחים בשוק (צילום: אינג'אימג')
אבטיחים בשוק (צילום: אינג'אימג')

האבטיח הוא אחד הפירות העשירים ביותר בליקופן – אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר שיש, שנלחמים במחלות כולל סרטן, ואף עוזרים למניעת קטרקט.

אחוז המים הגבוה באבטיח גורם לכך שהוא יכול להיספר במסגרת הנוזלים היומית שלנו. הוא עוזר להרוות את הגוף, מונע התייבשות, וחשוב למראה הרענן של העור.

ולסיום, אחד היתרונות החשובים ביותר שלא ממש מדברים עליו - לאבטיח יש השפעה משתנת, הוא עוזר לנו להיפטר מעודפי נוזלים בגוף, ועוזר להפחתת תחושת נפיחות.

עוד בתקופתו הרמב"ם המליץ על האבטיח למטרות אלו וגם לעיכול תקין, ועד היום האבטיח נחשב לאחד המזונות הבולטים בתחום משק הנוזלים בגוף.

בהמשך הצטרף לשידור ב-103FM החקלאי דוד ברוך, מגדל אבטיח, ושיתף: "השנה לא פשוטה, אין פועלים בעוטף. אנחנו נעזרים בהרבה עובדים ממקומות שונים בעולם, כי לא מגיעים עובדים פלסטינים. קטפתי 8,000 טון במהלך השנה". 

לאחר מכן נתן טיפים כיצד לבחור אבטיח: "בתקופה הזו רוב האבטיחים בדרך כלל טובים. אנשים צריכים להסתכל על הגבעול של האבטיח כשהוא שוכב. הוא צריך להיות צמוד לאבטיח. בנוסף - יש לאבטיח סוג של 'ורידים', כשהם נפוחים ואפשר להרגיש בליטות במישוש, זה סימן חיובי. דרך נוספת והכי חשובה - בצד האחורי של האבטיח יש עיגול. צריך שהעיגול יהיה יבש כי אז זה אומר שהאבטיח בשל".