האם ייתכן שספורט גורם לנו לעלייה במשקל במקום לירידה? כן, בהחלט. אבל חשוב לשים לב להמשך: אפילו עליה קטנה מתוספת של שרירים לגוף, עוזרת לשיפור בשריפת הקלוריות וזירוז הירידה במשקל, אבל לוקח קצת זמן עד שזה קורה.

משתתפת בקורס הדיאטה שלי התחילה לעשות ספורט, ועלתה כחצי ק"ג בשבועיים למרות שהקפידה על תפריט דל קלוריות. היא שאלה האם ישנה אפשרות שהעלייה במשקל הגיעה בעקבות האימונים.

חדר כושר, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חדר כושר, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

ובכן הנה ההסבר: בניגוד לצעידה, אם עושים אימוני כוח, הדבר תורם לבניית שרירים במקומות שונים בגוף. תוספת השרירים בגוף מעלה מעט את משקל הגוף, אבל השרירים הם אלו ששורפים לנו את רוב האנרגיה בגוף, ככל שיש יותר מהם – כך שורפים יותר קלוריות במשך היום, גם בשעות בהן יושבים ולא זזים.

תוספת של נניח חצי קילו שריר תעזור לשריפת שומנים מוגברת ולירידה מהירה יותר במשקל, אבל זה יהיה מורגש אחרי חודשיים שלושה ולא באופן מידי.

אימוני כוח מעלים את מסת השריר (צילום: אינג אימג')
אימוני כוח מעלים את מסת השריר (צילום: אינג אימג')

חשוב לשים לב – העלייה במשקל נעצרת ברגע שהאימון נשאר על אותה דרגת קושי ואותם משקלים. זה לא כל הזמן גורם לעליה במשקל כמובן (רק במקרים בהם רוצים "פיתוח גוף" והגדלתו ממסת שריר ומוסיפים משקלים באימונים אז ממשיכים לעלות).

מה המסקנה? אם הירידה במשקל נתקעת בשבועיים בהם מתחילים לעשות אימוני כוח, ייתכן שהסיבה לכך היא בניית שריר. אבל בשום אופן לא כדאי להתייאש מעובדה זו ולהמשיך בתפריט בצורה מדויקת, כי בהמשך התהליך זה ישתלם. תוספת של מסת השריר לגוף עוזרת בשריפת קלוריות יומית בצורה משמעותית וכדאית.