מיתוס – האם באמת אסור לאכול מאוחר בלילה ומה אפשר לאכול אפילו רבע שעה לפני שהולכים לישון? ובכן, לא כל דבר כדאי לאכול בלילה. יהיו מי שירצו לנשנש מתוקים, עוגיות או וופלים וברור שזה לא רצוי בכל שעה ובטח שלא בלילה. אכילה של פחמימות ריקות בלילה נחשבת לגרועה ביותר מבחינת עליה בסיכון לסוכרת ודלקות בכלי הדם.

אם אוכלים ארוחת ערב בשעה 19:00 והולכים לישון בחצות, טבעי שנהיה רעבים שוב. עולה השאלה האם להתאפק? והתשובה – ממש לא. לא בריא ללכת לישון עם קיבה מקרקרת מרעב. תחושת הרעב מפחיתה את איכות השינה וגורמת לשינה ירודה ומקוטעת. שינה כזו גורמת לירידה בהפרשת הורמוני השובע ביום שלמחרת, וגם כמובן לעייפות שמגבירה את הצורך במתוק.

נשנושים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
נשנושים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אז מה כן אפשר ושיתאים למניעת קפיצות סוכר בלילה, וגם לא מכיל הרבה קלוריות? הנה כמה דוגמאות (תפריטים מסודרים בקורס הדיאטה שלי בפייסבוק):

שקדים או אגוזים בכמות של 20 גרם (מכל הסוגים). הם סופחים נוזלים בקיבה, תורמים לתחושת שובע, לא מקפיצים את רמת הסוכר בדם בכלל ומכילים מגנזיום שעוזר להרפיית שרירים ולשינה טובה יותר.

אגוזים (צילום: אינגאימג)
אגוזים (צילום: אינגאימג)

יוגורט 3% - אינו מקפיץ את רמת הסוכר, השילוב עם השומן חשוב לעיכול איטי ולשובע ארוך יותר. חלבוני החלב יספקו חלבונים במשך השינה לבניית שרירים, ובנוסף הוא מכיל סידן שדרוש להרפייה ולשינה טובה יותר.

כוס גרגרי חומוס או 200 גרם אדממה (שקול עם קליפה) – הקטניות מכילות גם חלבון איכותי, גם אינדקס גליקמי נמוך מאוד מה שאומר שאינן מקפיצות את הסוכר בדם וגם שילוב של סידן ומגנזיום ששניהם דרושים לשינה טובה. הן מכילות סיבים תזונתיים בכמות גדולה, שתורמים לשובע ארוך.

האזינו: