חגי תשרי בפתח, והשנה, יותר מתמיד, המטבח הופך למרכז החיים המשפחתי. עם זאת, רוב מוחלט של הישראלים מדווחים על לחץ ועומס בהכנות לחג. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה מצא שהישראלים מבלים במטבח קרוב לשבוע עבודה שלם לפני החג. אבל מה אם היינו אומרים לכם שאפשר לחסוך כמחצית מהזמן הזה? כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה, כשכעט יש לא מעט פתרונות שיהפכו את הבישול לחגים לחוויה מהנה ופשוטה.

איליה אומנסקי, ראש מחלקת מוצר איכות ורגולציה בחברת מיניליין מתאר זאת כך: "לקראת חגי תשרי, אנו רואים בכל שנה עלייה משמעותית בקנייה של מקררים, תנורים, כיריים ובאופן מפתיע גם מכונות כביסה. ניכר שהישראלים מחפשים פתרונות איכותיים וטכנולוגיים שיעזרו להם לצלוח את החגים בקלות". 

תנור פירוליטי עם תוכניות אפיה אוטומטיות של AEG (צילום: יח''צ)
תנור פירוליטי עם תוכניות אפיה אוטומטיות של AEG (צילום: יח''צ)

טיפ מקצועי: כיצד לבחור את המוצר הנכון למטבח שלכם?

חשבו על גודל המשפחה: אם חג אצלכם הוא לא חג עם פחות מ-30 אורחים, כדאי לבחור במוצרי חשמל גדולים במיוחד. 
התאימו לסגנון הבישול שלכם: הפתרונות הטכנולוגיים היום רבים ומגוונים, כך לדוגמה תוכלו למצוא תנורים עם חיישן טמפרטורה, תוכניות אפייה מובנות ואפילו מדיחים שמזהים בעצמם את מידת הלכלוך וכמות הכלים.
בחרו במוצרים עם דירוג אנרגטי גבוה: בחירה במוצרים עם דירוג אנרגטי גבוה לא רק תורמת לסביבה אלא גם תורמת לחשבון החשמל שלכם. מדיח כלים חכם יכול לחסוך עד 30% בצריכת החשמל והמים.
שקלו את תדירות השימוש: אם אתם מארחים לעתים קרובות, השקעה במוצרים איכותיים תשתלם לאורך זמן.
תכננו את הקנייה שלכם: רבות מייבואניות מוצרי החשמל, מציעות מבצעים והטבות אטרקטיביות לקראת החגים, תכנון ותזמון קניה נכון, יכול לחסוך לכם כסף רב בעתיד.  

לנקות ולאפות כמו מקצוען

בשנים האחרונות, הציבור הישראלי מגלה את התנורים הפירוליטיים. תנורים שפותרים לנו את הבעיה המעצבנת ביותר במטבח – ניקיון התנור. "לתנור הפירוליטי יכולת להתחמם עד לחום של כ-500 מעלות, מה ששורף את כל השומן והלכלוך ומשאיר מהם רק אפר שאפשר לנקות עם מטלית." מוסיף אומנסקי, "חוץ מזה, יש לו דלת כפולה, מה שהופך אותו גם לבטיחותי הרבה יותר בבתים עם ילדים".

ומה בנוגע לשטיפת הכלים? מסתבר שגם לזה נמצא פתרון. הרי בואו, אתם לא באמת יודעים על איזו תוכנית לכוון את המדיח, רובנו בוחרים בתוכנית אחת מוכרת בלי לדעת באמת מה היא התוכנית המתאימה. ל-AEG למשל יש פתרון לכך, כשטכנולוגיית SensorLogic יודעת להתאים את תוכנית ההדחה בעזרת חיישנים המודדים את עומס הכלים ורמת הלכלוך. 

מדיח כלים pro-intensiv™airdry, של AEG (צילום: יח''צ)
מדיח כלים pro-intensiv™airdry, של AEG (צילום: יח''צ)

המוצרים שישנו את חווית החג שלכם

תנור פירוליטי שאופה, ולבסוף גם מנקה את עצמו. התנור הפירוליטי של AEG  מגיע עם 41 תוכניות אוטומטיות - כאילו יש לכם שף פרטי במטבח. 
סיפור מעניין: הטכנולוגיה הפירוליטית פותחה במקור עבור תעשיית החלל, כדי לנקות חלקי מנועים של טילים!
מחיר: 3,990 שקל.

מדיח הכלים Pro Intensiv™AirDry של AEG  - מדיח חכם עם טכנולוגיית SensorLogic, שבעזרתה הוא מתאים את עצמו לכמות הכלים והלכלוך.
מחיר: 2,890 שקל. 

פתרון גם לדתיים: תנור שבת מהדרין של אלקטרולוקס - תנור שמשלב בין קדמה טכנולוגית למסורת. עם תא אפייה גדול ב-20% מתנור רגיל, הוא מושלם למשפחות גדולות ולאירוח. טיפ: השתמשו בפונקציית הטיימר כדי שהחמין יהיה מוכן בדיוק כשאתם חוזרים מבית הכנסת.
מחיר: 2,890 שקל (חיסכון של כ-500 שקל בשנה על פלטות שבת חד פעמיות).