שיתוף פעולה ססגוני בין קורנית דיגיטל הישראלית והמעצב האיטלקי אלסנדרו אנריקז יוצא לדרך בשבוע העיצוב של מילאנו 2025. הפרויקט המיוחד  Alessandro Enriquez loves Kornit: The Places of the Heart מציע חוויית עיצוב חדשנית, שוברת מוסכמות וצבעונית במיוחד – הכוללת טרנספורמציה עיצובית של עשרה אתרים איקוניים ברחבי העיר.

קורנית דיגיטל, חברה ישראלית פורצת דרך בתחום ההדפסה הדיגיטלית על טקסטיל ואופנה בת-קיימא, משתפת פעולה עם אנריקז במסגרת החסות שהיא מעניקה זו השנה השנייה ל-D-house – מרכז החדשנות של Gruppo Pattern. יחד, הם יוצרים מסע עיצובי שמפיח חיים חדשים ברחובות מילאנו, ומחבר בין עבר, הווה ועתיד דרך הדפסים צבעוניים, בדים חדשניים וטכנולוגיה מתקדמת.

שיתוף הפעולה עם המעצב האיטלקי אלסנדרו אנריקז (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)
שיתוף הפעולה עם המעצב האיטלקי אלסנדרו אנריקז (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)

עיצוביו של אנריקז ידועים בסגנון מובהק שמשלב צבעים עזים, דימויים גרפיים ילדותיים ומלאי שמחה – לבבות, תותים, כוכבים ואופניים – כולם מודפסים בטכנולוגיית Kornit Presto MAX וה-Atlas MAX. הדפסים אלו אינם רק דקורטיביים – בעזרת טכנולוגיית XDI של קורנית, הם מקבלים עומק ומרקם תלת-ממדי מרשים. הקולקציה עצמה כוללת פריטי דנים, חולצות פופלין קלילות, ואביזרים בהשראת עולם הרכיבה. בין הדגמים הבולטים ניתן למצוא את Love Motion – שיר אהבה חזותי, Star Grid – רשת כוכבים על רקע כחול-לבן, Retro Ride עם ניחוח נוסטלגי, ו-Double Hearts שמביא שיא של רומנטיקה צבעונית.

שבוע העיצוב של מילאנו הוא מהאירועים המרכזיים בעולם בתחום העיצוב, ומושך מדי שנה מאות אלפי מבקרים, מעצבים ואנשי תעשייה מכל העולם. השנה, האירוע שם דגש על קיימות, הכלה חברתית וטיפוח כישרונות צעירים. הפרויקט של קורנית ואנריקז משתלב ברוח זו – עם טכנולוגיה שמאפשרת הדפסה לפי דרישה, מבלי לבזבז משאבים, ועם מסר ברור של יצירתיות, חופש וסיפור אישי.

שיתוף הפעולה עם המעצב האיטלקי אלסנדרו אנריקז (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)
שיתוף הפעולה עם המעצב האיטלקי אלסנדרו אנריקז (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)

המסע הוויזואלי מתחיל ב-D-house שברחוב Via Lodovico il Moro 25 וממשיך לכתובות נבחרות בעיר: פטיסרי Cucchi ההיסטורית, מסעדת CreDa הנאפוליטנית, ביסטרואים עדכניים בפורטה ונציה, מלון Radisson Collection היוקרתי, חנות Jannelli & Volpi לעיצוב פנים ועוד. בכל אתר מותקנים פריטים מעוצבים בהתאמה אישית – כריות, וילונות ועוד – שמודפסים בטכניקת הדפסה דיגיטלית מתקדמת של קורנית, ויוצרים חוויה טוטאלית של עיצוב, טעם ותחושת בית.

לצד הפרויקט, מתקיים גם סיור רכיבה ייחודי ברחבי העיר על אופני Silvestrini, במהלכו ייחשפו המבקרים לאתרים המעוצבים ויקבלו עותק פיזי של ה-Gazette – מגזין מודפס בעיצובו של אנריקז, שילווה את החוויה ויעשיר אותה בתכנים, סיפורים והשראות.

Kornit @ Milano Design Week  (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)
Kornit @ Milano Design Week (צילום: קורנית דיגיטל / AE Silvestrini)

"הצבעים הם חלק בלתי נפרד ממני – אני לא יכול לדמיין את חיי בלעדיהם", מספר אנריקז. "הפרויקט הזה מאפשר לי לחגוג את מילאנו – העיר שבה נולדתי וגדלתי – בצורה הכי צבעונית, חיה ובלתי נשכחת".

מרקו בוננו, מנהל הפעילות של קורנית באיטליה, מוסיף: "החזרה שלנו לשבוע העיצוב זו השנה השלישית מדגישה את כוחה של חדשנות משותפת. יחד עם אנריקז, אנו מגדירים מחדש את הגבולות בין טכנולוגיה, עיצוב ורגש – ומביאים למילאנו מסר עולמי של קיימות, יצירתיות ואופנה בת קיימא".