"ללא גלוטן" זה הגדרה שנשמעת יותר מדעית לדיאטה בלי קמח לבן, לחם, מאפים ועוגות ובכלל כל מה שתורם לנו את רוב הקלוריות המיותרות, וגם עושה חשק לעוד.

סה"כ מדובר בתפריט שיכול בהחלט להיות מאוזן ובריא אבל לא בהכרח דל קלוריות. אפשר להכין עוגות עם קמח ללא גלוטן, מאפים, בורקס, קרואסונים, פסטה ובכלל את כל הדברים עתירי השומן. זה שאין בהם גלוטן, ואפילו סוכר, זה עדיין לא אומר שהם דלים בקלוריות, דלים בשומן, או מתאימים לדיאטה.

דיאטה, משקל (צילום: אינג אימג')
דיאטה, משקל (צילום: אינג אימג')

ירידה במשקל מתרחשת אך ורק אם מוותרים על מאכלים עתירי קלוריות ומגיעים לצריכת קלוריות נמוכה יותר מהשריפה היומית, ולא חשוב אם זה עם או בלי גלוטן. האם מי שבכל זאת מוותר על גלוטן פוגע בבריאות שלו? לא. וזאת השאלה החשובה בעצם.

נניח שאני לא רגישה לגלוטן וסתם על דעת עצמי החלטתי לוותר על גלוטן – האם יש בגלוטן משהו שהגוף צריך? ממש לא. אין בעיה להרכיב תפריט מאוזן ואפילו בריא יותר ללא קמח (לבן או מלא). לחם וחיטה הם לא מרכיב הכרחי בתזונה שלנו, ויש הרבה תחליפים אפילו יותר בריאים אבל לא בהכרח.

מאפים (צילום: אינגאימג')
מאפים (צילום: אינגאימג')

לפי מחקר שבוצע בנושא ופורסם לאחרונה בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, אנשים שוויתרו על גלוטן בחרו במקומו במוצרים עתירי פחמימות ריקות אחרות – קמחים של אורז לבן, תירס לבן, עמילן תפו"א ושאר התחליפים, ולא רק שלא שיפרו את התזונה – הם הפכו אותה ליותר גרועה וכזאת שמעלה סיכון למחלות.

אז אם אתם רוצים לוותר על גלוטן מסיבות שאינן רפואיות לפחות תעשו את זה כמו שצריך.

האזינו: