האם הגזר הוא הירק הכי יעיל למניעת פיגמנטציה בפנים? לדבריה של ד"ר מאיה רוזמן: "אומנם ויטמין A ידוע בעיקר בזכות השפעתו החשובה על הראייה ובעיקר על היכולת לראות בחושך, אבל תפקיד לא פחות חשוב הוא השפעתו על מערכת החיסון".

היא ציינה כי "לוויטמין A יש השפעה ישירה על העור ועל מניעת פיגמנטציה. יש לו השפעה על תאי מערכת החיסון וגם השפעה עקיפה דרך תאים שמונעים חדירה של וירוסים לגוף. הגזר חשוב גם לצמיחה תקינה, לחיזוק העצמות ולצמיחת שיער בריא. הוא חשוב לבריאות העור ומסייע במניעת אקנה. הוא עוזר במניעת היווצרות כתמי עור, חשוב לבריאות החניכיים ומשמש כנוגד חמצון. בנוסף הוא גם עוזר בהפחתת הסיכון לסרטן".

מיץ גזר (צילום: אינג'אימג')
מיץ גזר (צילום: אינג'אימג')

עוד הסבחרה ד"ר רוזמן: "ויטמין A עמיד לחום יחסית, ולכן יש כמות גדולה שלו גם בגזר מבושל, בטטה בתנור או מרק כתום. הכמות הדרושה ליום היא 900 מק"ג למבוגרים, מה שאומר שבגזר אחד כבר יש את כל מה שצריך".

שימו לב: "גם ויטמין A הוא מסיס שומן, מה שאומר שהעודפים שלו אינם מופרשים החוצה בשתן אלא נאגרים בגוף, בכבד וגם בעור – שם הם עלולים לגרום לצבע כתמתם בכפות הידיים ובפנים. עודף ויטמין A עלול לגרום לנשירת שיער, לבחילות ולבעיות עור, ולכן תוספים לא מומלצים גם במקרה הזה. הקפידו על תזונה נכונה", סיכמה ד"ר רוזמן. 

גזר (צילום: אינגאימג')
גזר (צילום: אינגאימג')

בהמשך עלה לשידור עמיר פורת, מגדל גזר ומנכ"ל גזר שלוחות, שסיפר כי "כמו שציינת, הוא בריא ומזין, ירק שמלווה אותנו כל החיים. גזר הוא גידול חורף ויכול להישמר מצוין כמה חודשים בקירור".  

האזינו: