כולנו צמאים לאהבה, לאהוב ולהיות נאהבים. בשביל לספק את הצורך הזה שלנו באהבה ולהשיג מערכת יחסים זוגית ומינית בריאה, צריך לבצע עבודה מתמדת על הזוגיות, תוך שימור ושיפור מערכת היחסים באופן הדדי. אחד הסודות בטיפוח הזוגיות והמיניות בפרט טמון בתרגול - תרגול מנהגים יומיומיים, שיעוררו את החשק המיני, יכבשו את לב בן או בת הזוג וישמרו על האש והלהט של האהבה. מנהגים אלו יעזרו לביסוס ושימור מערכת יחסים מינית בריאה ויציבה, שתוכל לעמוד בפני כל מכשול באם יצוץ בדרכה.

7 מנהגים רומנטיים, שאתם לא חייבים לציית להם כמו איזה חוק, אבל בהחלט יש לקחת אותם לתשומת ליבכם במסע האהבה הזוגי, אם אתם רוצה לשמור על התשוקה ולעורר את המיניות:

אחד הסודות בטיפוח הזוגיות והמיניות בפרט טמון בתרגול (צילום: אינג'אימג')
אחד הסודות בטיפוח הזוגיות והמיניות בפרט טמון בתרגול (צילום: אינג'אימג')

דייטים רומנטיים

דייטים זה לא רק לרווקים ורווקות. דייטים רומנטיים המוקדשים לזוגיות הם מרכיב חיוני בכל מערכת יחסים, כי הם מעוררים התרגשות בתוך ימים שגרתיים ומשעממים. הלו"ז בשגרה המודרנית היומיומית עמוס ודייט רומנטי מכניס אלמנט מעניין ומרגש של שינוי אווירה ויצירת חוויה חדשה משותפת. לא חייבים לצאת לארוחת ערב קונבנציונלית או סרט, אפילו שווה יותר לחקור אופציות חדשות והרפתקניות, שיחזקו את הקשר ביניכם - לגלות מקומות חדשים ולחוות חוויות חדשות ביחד. לדוגמא: חדר בריחה, תערוכה במוזיאון, סדנה יצירתית, סטנדאפ, פיקניק בחוף הים ועוד.

פלירטוטים שובבים
 
אל תפסיקו לפלרטט אחד עם השנייה. פלירטוט הוא הדרך הטבעית להביע תשוקה ומשיכה לבני הזוג שלכם. אם בתחילת הקשר היו ביניכם פלירטוטים רבים, סביר שהם נעלמו בהדרגה, אבל זה הזמן להחזיר אותם למקום של כבוד, אפילו שהקשר כבר במקום נוח ויציב. הפלירטוטים מהווים מעין תזכורת לרומנטיקה והתשוקה שבערה בהתחלת הקשר, בעזרתם תשמרו את הניצוץ, העניין, הריגוש והאנרגיה שעשו לכם את הפרפרים בבטן כשרק הכרתם.

פלירטוטים שובבים תורמים לזוגיות בריאה (צילום: אינג'אימג')
פלירטוטים שובבים תורמים לזוגיות בריאה (צילום: אינג'אימג')

מחמאות הדדיות
 
מחמאות הן מחווה פשוטה, שעושה את ההבדל. ציינו מידי פעם בפני בן או בת הזוג למה אתם איתם ומה אתם מרגישים כלפיהם. מחמאה כנה תעלה חיוך, תשמח ותלבה את האהבה. להעריך ולהראות את ההערכה לזוג במילים - מילה טובה, תודה וכו' – כל אלו יגרמו לזוג להיות יותר מאושר/ת כמו שמגיע להם ולרומם את הזוגיות והאהבה בהתאם. תחשבו מה מחמאה כנה תעשה לכם והעניקו אותה לבן או בת הזוג – זה מדבק!

טיולים משותפים בעולם
 
טיולים חשובים, לא רק עבור גדילה אישית, אלא גם בבניית מערכת היחסים הזוגית יחד. בטיול בעולם תחשפו ותחקרו תרבות, נופים ומאכלים חדשים, החוויה תאפשר גילוי מחדש של עצמכם ושל הזוגיות. כבר בתחילת המסע, בשלב של תכנון הטיול, יש לכם הזדמנות לשיתוף פעולה זוגי - לדון וליצור אותו במשותף. הטיול יצור גם זמן בשגרה ש"יש לכם למה לצפות", חוויה משותפת ומרגשת הממתינה מעבר לפינה. התמודדות עם תקציב, קבלת החלטות ולקיחת אחריות, הכרוכים בתכנון ויציאה לטיול, חשובים וחיוניים אף הם בטווח הארוך של מערכת היחסים. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהטיול עצמו – חוויה אחרת, במקום לא מוכר יוצרת באז להתרגשות, שתוכלו לנתב גם לסקס. אין כמו סקס טוב בחופשה, בזמן שכל דאגות השגרה נותרו בבית.

טיילו ביחד (צילום: אינג'אימג')
טיילו ביחד (צילום: אינג'אימג')

תעשו ספונג'ה
 
אדם אחד לא יכול להחזיק משק בית, ובמיוחד לא בשגרה העמוסה המודרנית של ימינו, בה שני בני הזוג בעלי קריירה במקביל לגידול הילדים. אז נכון, מטלות בית - לשטוף את הכלים, להעמיד מכונת כביסה ולהעביר סמרטוט על הרצפה - זה לא כיף! חלוקת מטלות מוסכמת ומכבדת, שתהפוך אתכם כזוג למכונה משומנת שעובדת היטב, תועיל לניהול משק בית ומשפחה שמחה יותר. גבו אחד את השנייה בעבודות הבית, ובימים של מצב רוח ירוד או מחלה, תראו יוזמה, קחו אחריות ותעזרו ככל האפשר. סיימו את מטלות הבית במהירות ויעילות – כך תוכלו לנצל את הזמן שתרוויחו בכיף עם הזוג או המשפחה. לא תאמינו כמה הערכה תקבלו מבני הזוג, שלא לדבר על הזמן המשותף שתרוויחו ביחד בנעימים במקום בוויכוחים על "תורו של מי לתלות את הכביסה".

כל סיבה, היא סיבה טובה למסיבה

חגיגות מגיעות במגוון צבעים וצורות: לחגוג את הזוגיות, לחגוג הישגים אישיים וציוני דרך. הכרה בהצלחות ובהישגי בני הזוג חשובה, בין אם מדובר בהישג בעבודה או הצלחה אישית. חשוב לציין ולהכיר גם במאמצים שהושקעו, גם אם לא הייתה הצלחה במובן של זכייה במקום הראשון, הדרך לעיתים חשובה מהתוצאה. ציון וחגיגה של ימי נישואין, ימי הולדת, ולנטיין או יום אהבה מאפשרים לכם את הזמן להביע את ההערכה והאהבה, וזו עת מצוינת לגרום לבן או בת הזוג להרגיש מיוחדים ואהובים. לא צריך להגזים במחוות או לבחור במשהו שגרתי, הכי חשוב שזה יגיע מהלב ובכנות. ציון תאריכים זוגיים חשוב לתזכורת למה אתם במסע הזה ביחד וזה זמן מעולה להביע את הרגשות שיש לכם אחד לשנייה. חגיגות זה כיף, בעצם אין שום סיבה לא לחגוג – נכון?

מצאו סיבה למסיבה (צילום: אינג'אימג')
מצאו סיבה למסיבה (צילום: אינג'אימג')

כנות זה שם המשחק
 
הדבר הכי חשוב וקריטי למערכת יחסים בריאה זה כנות ותקשורת פתוחה. תרגלו שקיפות עם הפרטנר הזוגי, תמיד תשמרו על כנות ביניכם. אמון הוא הבסיס לכל זוגיות מוצלחת, סודות מוסתרים יתפחו במשך הזמן ויהפכו לשקרים מפלצתיים שלא תרצו שיהיו ביניכם. קשה מאוד לבנות אמון ועוד יותר קשה, או לעיתים בלתי אפשרי להשיג אותו חזרה אם תהרסו אותו. דברו עם הזוג גלויות על הרגשות שלכם ואם משהו מציק או מטריד אתכם שתפו אותם. כבוד, חברות ואמון הם אלמנטים חיוניים למערכת יחסים תקינה ותקשורת זה המפתח. תמיד תבחרו בכנות וכך תשמרו על אמון, קשר חזק ויציב להמשך האהבה, הרומנטיקה והתשוקה במערכת היחסים.

שלכם,

לימור

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.