פורט לודרדייל (Fort Lauderdale), האחות הקטנה של מיאמי, היא מעוז התיירות של האמריקאים, בעיקר אלה שגרים במקומות קרים במיוחד. יש כאלה שמחזיקים במקום דירות נופש וכשהטמפרטורה מתקרבת לאפס מעלות או פחות מזה, האמריקאים מגיעים כדי ליהנות מחורף בו הטמפרטורה בצהריים היא סביב 23 מעלות. בקיץ, לעומת זאת, פורט לודרדייל מזכירה בחום ובלחות שלה את אילת, וכך גם בכיף שהיא מציעה.

"כמו טוסקנה": מה יש לעשות באחד האיים הכי יפים ביוון?
יציאה לקרוז זולה יותר מחופשה במלון בחו''ל? התשובה תפתיע אתכם

פורט לודרדייל (צילום: אינגאימג')
פורט לודרדייל (צילום: אינגאימג')

בעוד שמיאמי היא יוקרתית, נוצצת ומאוד יקרה, פורט לודרדייל היא הגרסה הידידותית והמעודנת יותר כדי ליהנות מחופי האוקיינוס האטלנטי, מתקני קיץ ותיירות בדרום מדינת פלורידה. יש בה גם קהילה יהודית ענפה וקהילה ישראלית נרחבת והיא חביבת התיירים הישראלים.

בעבר, ישבו באזור אינדיאנים בני שבט הטקסטה, שנכחדו עקב מגפות, מלחמות וגירוש. אלו שנותרו פונו לקובה. כיום, העיר המתוקה הזאת, בה ניתן להתנייד באובר או בסירה, היא עתירת מסעדות נפלאות, מסלולי גולף, מרכזי קניות, מוזיאונים, מרינות עם עשרות אלפי יאכטות ואתרי קמפינג. 

במדריך הקצר הזה לא נמליץ על חוף הים אליו כדאי ללכת כדי לחוות את החול הלבן ואת הים העוצמתי וגם לא נזכיר את שדרות לאס אולס התוססות עם המסעדות המופלאות. לעומת זאת, ניתן כמה טיפים לכיסוי ייחודי ויסודי של האזור בתקציב מוגבל. נצא לדרך?

פורט לודרדייל (צילום: אינגאימג')
פורט לודרדייל (צילום: אינגאימג')

איפה נוחתים? 

בפורט לודרדייל יש שדה תעופה עירוני במרחק של חמש עד עשר דקות נסיעה מהעיר ולכן כדאי לבחור בטיסות ישירות שמגיעות עד לעיר. הנסיעה משדה התעופה של מיאמי אורכת בין ארבעים דקות לשעה וחצי (תלוי בפקקים, וכמעט תמיד יש פקקים).

איפה ישנים? 

מגוון בתי המלון בפורט לודרדייל וסביבותיה הוא עצום עד מאוד וכך גם המחירים. תמצאו באזור מלונות או חדרים, שנראים נפלא ועולים מעט מאוד כסף. אנחנו נפלנו בפח הזה ומצאנו עצמנו במקום מרכזי בעיר בחדר אחד לא נקי במיוחד ובלי שירותי חדרנות. מיד עשינו אחורה פנה התחלנו לקרוא את הביקורות של כל מלון ואת הדירוג באתרים.

מאחר שהמיקום המרכזי והניקיון היו הכי חשובים לנו, מצאנו את מלון  Avid hotel Ft Lauderdale Airport – Cruise שלמרות שמו, לא נמצא בשדה התעופה אלא בדניה ביץ'. מאחר שהוא חדש יחסית, המתקנים נעימים לשימוש, החדרים מרווחים, המיטות נוחות והכל אכן מאוד נקי. במקום ארוחת בוקר חמה ועשירה, שכלולה בתשלום עבור החדר וקפה חופשי בטעמים לאורך כל היום. בחדר יש מקרר ובלובי עמדות מחשבים לעבודה. יש בריכה חיצונית ויפה. הצוות אדיב ומנומס. לא הצטערנו שהחלפנו מלון. 

https://www.ihg.com/avidhotels/hotels/us/en/dania-beach/flltb/hoteldetail

Avid hotel Ft Lauderdale Airport (צילום: יחצ AVID)
Avid hotel Ft Lauderdale Airport (צילום: יחצ AVID)

ביצת התנינים של EVERGLADES

האוורגליידס הוא הפארק הלאומי של דרום-מזרח ארצות הברית והוא גם הסביבה הטרופית הטבעית הגדולה ביותר בארצות הברית היבשתית. בכל שנה מבקרים במקום כמיליון אנשים, ולמרות זאת, העובדים במקום מקפידים להגן על המערכת האקולוגית הרגישה. הפארק הוכרז כשמורה ביוספרית בינלאומית וכאתר מורשת עולמית כמו כאזור ביצות בעל חשיבות בינלאומית.

בפארק חיים 36 מינים מוגנים לפי תקנות פדרליות או כאלה שמצויים בסכנת הכחדה אבל בינינו, אנחנו הגענו הנה כדי לראות תנינים בתוך הביצה האינסופית. עלינו על סירות רחב נהוגות על ידי איש המקום וקיבלנו הסבר על המינים השונים שחיים בביצה, האקו-סיסטם וייחודיות המקום. היו איתנו על הסירה אמריקאים מרחבי ארצות הברית ותיירים מהעולם. לא ראינו אף לא תנין אחד אבל הביקור זיכה כל אחד מהילדים בצנצנת קטנטנה שמלאה בשלוש שיני תנין וגם סיירנו להנאתנו בגן החיות הקטן שם החזקנו בייבי תנין וגם צפינו בתניני ענק משתכשכים במים.

לפרטים על השמורה: https://www.evergladesholidaypark.com/airboat-tours/

ביצת התנינים של EVERGLADES (צילום: מאיה גז)
ביצת התנינים של EVERGLADES (צילום: מאיה גז)

ביצת התנינים של EVERGLADES (צילום: מאיה גז)
ביצת התנינים של EVERGLADES (צילום: מאיה גז)

TOP GOLF

פורט לודרדייל היא המקום לשחק בו גולף ואנחנו החלטנו לעשות זאת בסטייל. הגענו לסניף בפומפנו ביץ' לחוויה מהנה ובלתי נשכחת. שלוש קומות של עמדות גולף מוצלות ומחולקות לקבוצות לפי שולחנות. אנחנו מזמינים משקאות מהעמדה המשפחתית שלנו, מקבלים מקלות ובוחרים את מספר הסיבובים של כל משתתף.

מגרש הגולף נמצא שלוש קומות מתחת ונפרש הרחק. הכדורים מחוברים למערכת דיגיטלית וכל כדור שנחבט נוחת במקום אחר על הדשא ועל המסך מתעדכנות הנקודות. אנחנו נשארים באותה נקודה ממוזגת בעוד הכדורים שלנו מקפצים בשמש. זה מלהיב בדיוק כמו שזה נשמע. בפירוש חוויה יוצאת דופן.

לפרטים על גולף: https://topgolf.com/us/pompano-beach/

TOP GOLF פורט לודרדייל (צילום: מאיה גז)
TOP GOLF פורט לודרדייל (צילום: מאיה גז)

מונית על המים

אין כמו לראות את העיר מהמים. פורט לודרדייל נחה על שפת הים ואפשר למצוא במרינה רחבת הידיים שלה סיורים של חברות רבות, שמחזיקות סירות תיירות, אליהן אפשר לרכוש כרטיס יומי. הכרטיס מאפשר לעלות על הסירה, לרדת ממנה בתחנה הבאה ואז שוב לעלות עד התחנה הבאה ולטייל כך יום שלם. ניתן לזכות תוך כדי תנועה בהדרכה היסטורית ורכילותית על העיר.

אנחנו בחרנו בחברת הסירות WATER TAXI שההדרכה שלה כוללת סיור נדל"ני על גדות המים. זה רק נשמע משעמם. למעשה מדובר בסיור מרתק, שמתחקה אחר מעלליהם של עשירי עולם, זה שבנה לעצמו דגם מוקטן של הבית הלבן, אחד מעשירי ארצות הברית שמרחיב את האחוזה שלו, ברזילאי שהעתיק את ביתו מברזיל לגדות המים ועוד סיפורים מרתקים ומצחיקים.

לפרטים על הסיור: https://watertaxi.com/

פורט לודרדייל (צילום: מאיה גז)
פורט לודרדייל (צילום: מאיה גז)

*חווינו את כל הפעילויות המתוארות בכתבה זו ושילמנו עליהן באופן פרטי, כך שבחרנו להמליץ אך ורק על האטרקציות המוצלחות יותר מבחינתנו.