לאוטרברונן (Lauterbrunnen) שבשווייץ, היא אחת העיירות הכי מתוירים במדינה, ומהיפות באירופה כולה. היא ידועה בזכות מיקומה בלב שוויץ בעמק המרהיב בין הרי האלפים הגבוהים והמפל העצום שזורם בכניסה לעיירה. בעקבות מספר התיירים שהלך וגדל במקום עם השנים, מעוניינים בעיירה השלווה להחזיר את השקט לאחר שתיירים פוקדים את המקום בהמוניהם בכל ימות השנה.

החל מה-1 באוגוסט: כניסת תיירים לישראל תהיה מורכבת יותר
מתכננים לטוס לסקוטלנד? בקרוב זה יעלה לכם יותר

הרשות המקומית האחראית על העיירה החליטה לאחרונה לקדם גביית מס תיירים בסך 5 פרנק (כ-20 ש"ח) עבור תיירים הנכנסים לעמק של העיירה. אם הצעד יקבל אור ירוק, הוא לא ייכנס לתוקף בקיץ הקרוב, אלא כנראה במהלך השנה הבאה.

קנטון אפנצל, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קנטון אפנצל, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

תושבי העיירה מספרים לתקשורת השוויצרית כי "החניונים והתחבורה הציבורית מוצפים בתיירים ובשולי הכביש יש אשפה. מחירי השכירות עולים בהתאם בעקבות המיקום האטרקטיבי והפסטורלי של העיירה".

עם זאת, יש מספר דרכים בהם תוכלו להתחמק מתשלום האגרה המתוכננת. ראשית, האגרה אמורה להיות תקפה עבור תיירים המגיעים ברכב בלבד. משמע כניסה בתחבורה הציבורית לא צפויה להיות כרוכה בתשלום. בנוסף, לא יהיה צורך לשלם את האגרה במקרה והזמנתם לינה במקום. 

רכבת בשוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רכבת בשוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

טרם ברור האם זה המהלך שיעזור להחזיר את השקט לעיירה השוויצרית הקטנה, זאת לאחר שלאחרונה החלו בעיר ונציה לגבות מס תיירים, ונתונים שפורסמו השבוע הראו כי המס החדש, שנמצא בינתיים בתקופת ניסיון, לא הפחית את מספר התיירים בעיר.