לקראת הקיץ ושובן של חברות התעופה לישראל, רבים חוזרים לטוס לחופשות בחו"ל. כחלק מהדברים שעלינו לשלם עוד טרם ההמראה ישנו ביטוח הנסיעות, שבשנים האחרונות הפך למשמעותי יותר. לשם כך, שוחחנו עם יואל הרמן, מנהל סוכנות הביטוח של מועדון צרכנות הוט, שהסביר לנו על הנושא.

מי צריך את המלדיביים? היעדים האקזוטיים האלה מחכים לישראלים
ליעדים שהישראלים אוהבים: אלו קווי התעופה החדשים שיפעלו

"מתחילת העשור יש גידול ברכישה של ביטוחי נסיעות לחו"ל, שנבע בעיקר מפרוץ מגפת הקורונה ולאחר מכן המלחמה", אמר הרמן, "ההמלצה היא לא לחכות לרגע האחרון על רכישת ביטוח הטיסה, דווקא בגלל שהמחיר הוא די קבוע זה יכול לחסוך הרבה בלת"מים בהמשך שעלולים לצוץ כמו ביטול שנכפה עלינו". 

לאחר מכן הסביר הרמן אודות המבנה הביטוחי: "יש לנו למעשה שני חלקים - הבסיסי כולל בעיקר את החלק הרפואי שדואג לאשפוז, תרופות, ביקורי רופא וכו'. החלק הנוסף הינו איתור וחילוץ וביטוח צד ג' (אם האדם גרם נזק פיזי/גופני למשהו/מישהו אחר). הביטוח נתון להרחבה, כמו על המזוודה למקרה שאבדה או התעכבה". 

מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

"אל תסתירו כלום בעת השיחה שלכם עם נציג הביטוח, תסבירו בדיוק מה אתם מתכננים לעשות בחופשה, אילו פעילויות תעשו, ותפרטו על המצב הרפואי שלכם ככל שיש משהו שהנציג צריך לדעת אליו. כשאנחנו עושים ביטוח נסיעות לחו"ל אנחנו צריכים לאפיין את הנסיעה. עושים את הביטוח הרגיל והרחבות במקרה הצורך", הסביר הרמן.

לאחר מכן ציין כי "חלק מהאנשים לא שמים מספיק דגש על מה שהם עושים בחופשה, אבל אם לצורך העניין עושים סקי, צלילה, אומגות, טיול ג'יפים, רכיבה על בעלי חיים וכל הפעילויות הימיות, אלו כולם נחשבים ספורט אתגרי וחובה לקחת החרבה לביטוח. מי שנוסע לספורט תחרותי כמו מרתונים יכול להרחיב את הביטוח לספורט תחרותי, לא אתגרי".

לסיום המליץ: "כדאי לעשות השוואת מחירים בין חברות הביטוח ולקחת לפחות שלוש הצעות שונות מחברות ביטוח, ניתן דרך האינטרנט בקלות או עם נציג. יש חברות שכוללות חלק מההרחבות במחיר שלהן ולכן זה חשוב מאוד לבדוק", אמר, "שימו לב גם לקחת אישורים של דברים שקרו לכם כמו גניבה אז לקחת אישור מהמשטרה, טיפולים בבתי חולים לקחת אישורים כתובים מרופא. במקרים מסוימים ניתן להגיש כבר בחו"ל את המסמכים ולקבל תוך ימים את הכסף".