ליד מושב אודים מסתתר לו אתר טבע קסום בשם "אגמון פולג". האגמון והצמחייה סביבו, אולי לא מעידים על שבעבר הייתה כאן מחצבה לכריית כורכר. כמו מחצבות אחרות ברחבי הארץ, גם זאת ננטשה ועם הזמן היא התמלאה בפסולת ומי תהום שבהמשך יצרו מאגר מים קטן.

אחרי שנים של הזנחה, לפני מספר שנים החליטו לשקם את האזור עד שהמקום קם לתחייה כ"אגמון פולג" - פארק סביבתי המתפרש על כ-60 דונם בסמוך למושב אודים.

הפארק עבר שיקום אקולוגי רציני ואפילו שוחזר בו מקווה המים. כעת משפחות ומטיילים יכולים לצאת לסיור בשביל הליכה שעוברים מסביב לאגם (כקילומטר וחצי), לעצור במצפור המשקיף על עופות המים שבאגם ולקבוץ במדשאות הרבות שמסביב. הפארק, ששוקם באמצעות רשות מקרקעי ישראל, כולל שילוט והוא מונגש.

אגמון פולג  (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
אגמון פולג (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

במסגרת פרויקט השיקום האגמון שבפארק עבר שיקום אקולוגי-סביבתי ופיתוח בדרך של קיימות תוך שמירה על אופיו. במסגרתו, נוקה השטח, הצמחייה זכתה לטיפול ושיקום מקווה המים הקבוע בשוליו שוחזר והוקם מסלול לימודי המשלב ערכי טבע, תרבות ומורשת.

מאחר ואנחנו בימים חמים, והפיתוי הוא גדול, חשוב להבהיר שהרחצה באגמון אסורה. אם אתם בכל זאת לא יכולים לוותר על טבילה, קנחו את הטיול בחופי נתניה והסביבה.

איך מגיעים: בוויז "אגמון פולג, אודים"