מזרח אירופה מציעה שילוב של עבר מפואר והווה דינמי, נופים יפים, תרבויות מגוּונות וערים קוסמופוליטיות כמו בודפשט, ורשה ופראג, שלא נופלות מאחיותיהן הנוצצות במערב אירופה. אך מחוץ לערים הגדולות תמצאו גם פנינים נסתרות, ערים קטנות ויפהפיות, עם קסם ייחודי ואוצרות חבויים שמחכות להתגלות. הנה הצצה לכמה ערים שוות ופחות מוכרות במזרח אירופה. 

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה (צילום: רויטרס)
צ'סקי קרומלוב, צ'כיה (צילום: רויטרס)

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה
עיר ימי-ביניימית מלאת קסם השוכנת על גדות נהר הוולטאבה. מעל העיר מתנוססת טירה ניאו-גותית דרמטית, שמלבד תצפית נהדרת מציעה סיורים מרתקים בחדרים המפוארים בהם מוצגים פריטים נדירים כמו כרכרה מפונפנת מצופה זהב. בעיר העתיקה תגלו מבוך של סמטאות צרות משובצות בחנויות, גלריות מעוצבות ובתי קפה נעימים. יש בה מוזיאונים מעניינים כמו מוזיאון המריונטות ומוזיאון מכשירי עינויים (לבעלי לב חזק במיוחד), ובית כנסת עתיק עם מיצג מזוודות ישנות - הומאז' מרגש לקהילה היהודית שחייתה במקום. יעד נפלא להגיע אליו בטיול יום מפראג.
איך מגיעים: ברכב שכור או באוטובוס ישיר ונוח מפראג של חברת STUDENT AGENCY, בנסיעה  של  כשלוש שעות. נמצאת כ170 קילומטרים דרומית לפראג.       

אגר, הונגריה (צילום: אינגאימג')
אגר, הונגריה (צילום: אינגאימג')

אגר, הונגריה    
עיר קטנה וציורית בצפון הונגריה, פנינה היסטורית ותרבותית עם רחובות אבן יפים, בתי רעפים צבעוניים ולא מעט אתרים מעניינים, מרחצאות חמים, סצנת יינות משובחת ואווירה אלגנטית. בין האטרקציות בעיר בולטת במיוחד מצודת אגר, מצודה רנסנסית מרשימה עם נוף פנורמי עוצר נשימה וטעימות במרתף היינות. אך גולת הכותרת באגר הם ללא ספק המרחצאות המצוחצחים, המציעים מגוון בריכות, סאונות וטיפולי ספא מפנקים. גם תעשיית היינות באזור היא מקור לגאווה לאומית, וכדאי לבקר ביקבים מקומיים, ללמוד על תהליך הייצור ולטעום יינות אדומים נהדרים.   
איך מגיעים: ברכב שכור מבודפשט בנסיעה של כשלוש שעות, או בטיול יומי מאורגן העובר בין אתריה היפים של העיר, המרחצאות והיקבים.     

בראשוב, רומניה (צילום: אינגאימג')
בראשוב, רומניה (צילום: אינגאימג')

בראשוב, רומניה
עיר שלווה ופסטורלית בהרי הקרפטים הרומניים עם כמה מוקדי עניין, שאפשר לדלג ביניהם ביום אחד או לחלק למספר ימים. במרכז העיר העתיקה נמצאת כיכר המועצה, המוקפת בתים עם גגות אדומים, בתי קפה נעימים ודוכני אמנים. ליד הכיכר שוכן המדרחוב הציורי של בראשוב, שלאורכו ניצבים בתים עתיקים ושפע של חנויות מותגים בינלאומיים ומקומיים. לא הרחק משם נמצאת הכנסייה השחורה, כנסייה גותית גדולה ומרשימה המשקיפה אל הכיכר, וסמוך אליה נמתח רחוב המחט, רחוב צר מאד שהוא חלק מסבך של רחובות קטנים ומסתוריים שכיף ללכת בהם לאיבוד.  
איך מגיעים: מבוקרשט במונית, באוטובוס או ברכבת, בנסיעה האורכת כשעתיים-שלוש שעות. אפשר גם להצטרף לטיול יומי מאורגן מבוקרשט. 

קובנה, ליטא (צילום: אינגאימג')
קובנה, ליטא (צילום: אינגאימג')

קובנה, ליטא
העיר השנייה בגודלה בליטא אחרי הבירה וילנה, היא עיר יפהפייה ומלאת הפתעות הידועה בסצנת האמנות השוקקת שלה, בארכיטקטורה מדהימה, קולינריה מצוינת ואינסוף אפשרויות לבילויים והנאות. מלבד האטרקציות המובילות כמו טירת קובנה, הגטו היהודי, מוזיאון השטן ומוזיאון האמנות, תמצאו בה סצנת חיי לילה משגשגת, מסעדות מקומיות נהדרות שיגישו לכם מטעמים מסורתיים כמו כיסוני תפוחי אדמה מענגים ממולאים בבשר וירקות (Cepelinai), וחווית שופינג מסחררת וזולה להפליא במרכזי הקניות הגדולים מגה ואקרופוליס.  
איך מגיעים: בטיסה מישראל לוילנה, וממנה כשעה נסיעה ברכב או בתחבורה ציבורית. כדאי לעקוב אם ריינאייר מחזירה את הטיסות הישירות לקובנה.  

ליובליאנה, סלובניה         (צילום: אינגאימג')
ליובליאנה, סלובניה (צילום: אינגאימג')

ליובליאנה, סלובניה        
בירת סלובניה היא עיר קטנה וקומפקטית עם קסם מיוחד, שמוצאים רק בערים מזרח אירופאיות המודעות לעצמן. יש בה שילוב כובש של מבנים היסטוריים מרשימים, כיכרות ציוריות וגשרים יפהפיים עם חיי תרבות עשירים, מוזיאונים וגלריות לאמנות. בין האטרקציות בעיר מככבים טירת ליובליאנה, גשר הדרקון המרשים המעוטר בציורי דרקונים, כיכר פרשרן הגדושה בחנויות ובתי קפה ושוק אוכל נפלא הפועל בימי שישי ומציע מאכלים מסורתיים כמו שטרוקלי ובורק ממולאים בכל טוב. בגזרת חיי הלילה ליובליאנה מתגלה כהפתעה משמחת עם ברים טרנדיים ומועדונים נוצצים.     
איך מגיעים: בטיסה ישירה מישראל, ומשדה"ת לעיר באוטובוס ישיר או עם חברת הסעות שמזמינים מראש.  

קרקוב, פולין (צילום: יחצ)
קרקוב, פולין (צילום: יחצ)

קרקוב, פולין
העיר השנייה בגודלה בפולין אולי לא לגמרי אנונימית, אבל עם ההיסטוריה העשירה וסצנת התרבות, האמנות, חיי הלילה והקולינריה התוססת, שווה לחקור אותה לעומק. כמעט כל האטרקציות מרוכזות בעיר העתיקה ממנה תוכלו לצאת לשיטוט בין הסמטאות, בכיכר השוק ההומה ובדרך המלכותית, ששימשה בעבר את מלכי פולין ולאורכה ניצבים מבנים ארכיטקטוניים מרשימים. ברובע היהודי תמצאו עדויות לחיים שהתנהלו כאן בעבר, בתי כנסת ומוזיאון מרתק,   לצד סצנת בילויים ושופינג, מסעדות יצירתיות, ברים מחתרתיים ואווירה נאו-אוונגרדית מגניבה. 
איך מגיעים: בטיסה ישירה מישראל, משדה"ת לעיר ברכבת, אוטובוס או מונית. אפשר גם ברכב מבוקרשט בנסיעה האורכת כארבע שעות.      

טאלין, אסטוניה (צילום: אינגאימג')
טאלין, אסטוניה (צילום: אינגאימג')

טאלין, אסטוניה 
עיר הבירה של אסטוניה היא הדוגמה הטובה ביותר לפנינה מזרח אירופאית שמגלים במקרה ומתאהבים ממבט ראשון. טאלין היא עיר ימי ביניימית משגעת המשלבת בחינניות את הקסם של העולם הישן עם יצירתיות מודרנית. יש בה כנסיות מרשימות, ביניהן כנסיית אולב המתנשאת גבוה מעל העיר, מוזיאון מרתק לאמנות מודרנית, כיכר מרכזית המוקפת במבנים היסטוריים ובתי קפה שיקיים. לצד כל אלה, תמצאו גם ארמון בארוקי מפואר ושכונת אמנים היסטורית (Telliskivi), המשמשת כמרכז תרבותי בינלאומי וכמוקד משיכה לנוודים דיגיטליים מכל העולם.        
איך מגיעים: בטיסה ישירה או עם עצירת ביניים מישראל, ומשדה"ת באוטובוס או במונית לעיר בנסיעה של חצי שעה.   

פלובדיב, בולגריה (צילום: אינג'אימג')
פלובדיב, בולגריה (צילום: אינג'אימג')

פלובדיב, בולגריה 
כמו הרבה ערים המסתתרות מאחורי ערי בירה גדולות ופופולריות, גם פלובדיב - העיר השנייה בגודלה בבולגריה - היא אוצר היסטורי ותרבותי ששווה להכיר. יש בה שילוב מרתק של ישן וחדש, רובע עתיק מקסים עם סמטאות צרות ובתי אבן בשלל צבעים, שרידי מבנים מהתקופה הרומית כמו הפורום והאמפיתאטרון, לצד מדרחוב שוקק מלא חנויות, מוזיאונים, גלריות לאמנות מודרנית, ושפע של מסעדות ובתי קפה הומים. מיקומה הנוח בשפלת תראקיה במרכז בולגריה, הופך את פלובדיב לנקודת מוצא נהדרת לטיולי כוכב יומיים אל המקומות היפים ביותר ברחבי המדינה.  
איך מגיעים: בטיסה ישירה מישראל (בעונת התיירות) או ברכבת מסופיה, כשעה וחצי נסיעה. בנוסף, תוכלו להצטרף לטיולים מאורגנים שיוצאים מסופיה מדי יום.

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.