בדיון שנערך הבוקר במשרד הכלכלה, הודיעה חברת "אל על" לשר הכלכלה, ניר ברקת, על החלטתה לקבע את המחירים ללרנקה ב-199$, לאתונה ב-299$, ולווינה ולדובאי ב-349$. המחירים האחידים יהיו בתוקף עד לסוף שנת 2024 ותקפים לכל המושבים במטוס. היעדים המדוברים יהוו ״האבים״, אליהם יוכלו הטסים מישראל להגיע במחירים מפוקחים ומשם להמשיך לכל יעד בעולם במחירים תחרותיים.

הסיכום בין אל על לשר הכלכלה מהווה מעין פשרה שנמצאה, על מנת שהחברה תוכל להימנע מסנקציות או פיקוח חמור יותר שיוטל עליה, במידה ותמשיך לנצל את המצב הביטחוני לטובתה.

אף כי הסיכום מהווה בין הצדדים פתרון סביר שלכאורה יאפשר לישראלים לטוס דרך התחנות הללו ליעדים אחרים בעולם, הוא עדיין לא מהווה פתרון למחירים היקרים של הטיסות לשאר יעדי אירופה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. 

כעת, עבור כל יעד נקבע מחיר קבוע בו ימכרו כלל הכרטיסים הזמינים במטוס. חשוב להדגיש כי המחירים יהיו תקפים לטיסות הממריאות עד סוף שנת 2024. באל על אומרים כי החברה מפעילה עשרות טיסות שבועיות ליעדים אלה, וכחלק מהמהלך היא תתגבר בטיסות נוספות אליהם. כ-80,000 מושבים יהיו זמינים לרכישה לתקופה המדוברת.

נוסעים בנתב''ג, חוזרים לארץ (צילום: אבשלום ששוני)
נוסעים בנתב''ג, חוזרים לארץ (צילום: אבשלום ששוני)

לפי הודעת החברה, מלרנקה יוצאות כ-1,000 טיסות בינ"ל מידי שבוע, מאתונה יוצאות כ-2,500 טיסות בינ"ל מידי שבוע, מוינה יוצאות כ-4,000 טיסות בינ"ל מידי שבוע, ומדובאי יוצאות כ-8,500 טיסות בינ"ל מידי שבוע.

הדברים מגיעים ברקע דוחות של החברה על רווחי שיא בצל המלחמה והמשך ביטולי הטיסות מצד חברות התעופה הזרות. הרווח הנקי של אל על ברבעון האחרון עמד על כ-147 מיליון דולר.