שינויי האקלים מכים שנים באי היווני, כשגל של דגים מתים מסריחים מאיים על הסביבה ואזורי התיירות ביוון.

לאחר ששנים האחרונות פוקדות את המדינה סופות ושיטפונות שהשפיעו קשות על אגמים ונהרות, כעת הצפה חדשה של דגים נרקבים גורמת לזעם בקרב המקומיים בעיר וולוס, העיר הגדולה ביותר בחצי האי פיליון המצוי בחבל מגנסיה של תסליה. גם הנמל וגם אזורי החוף המצופים בבתי נופש התכסו במאות אלפי פגרי דגים. ככל הנראה, לאחר שמתו שנפלטו מבית הגידול שלהם במים מתוקים למים מלוחים.

מומחים אמרו לאחר הסערה כי היה צריך להציב מחסומים בשפך הנהר המוביל לנמל, אך לא ננקטו אז אמצעים כאלה כדי למנוע מהגאות של הגופה לפלוש לחוף.

לאחר האירוע, מסעדן מקומי אחד אמר לרויטרס שמחזור המכירות שלו כבר ירד ב-80% מכיוון שתיירים ששמעו על השיטפונות בשנה שעברה התרחקו. אבל, מלבד האיום על הפופולריות של האזור בקרב תיירים, הכמות העצומה של דגים רקובים מהווה סיכון למיני חיות בר אחרות.

לצערנו יוון נמצאת במוקד ההשפעות של שינויי האקלים בדרום אירופה, הכוללות טמפרטורות גבוהות קיצוניות, בצורת ושריפות בר משתוללות שהרגו כמה מהפגיעים ביותר בחברה וגרמו לאזהרות כלל ארציות, כמו גם לפינוי חירום של מתחמי תיירות. קרקע חקלאית, כמו מטעי שקדים, הפכה לבלתי ניתנת לחקלאות, ומי שתלוי בה ראה את מפעל חייהם ופרנסתם נהרסים.

בנוסף, דו"ח שפורסם לאחרונה צופה כי אפילו בתרחיש הטוב ביותר של הצפות חופיות עקב עליית פני הים, כמעט 150 אתרים עתיקים ואבני חן תרבותיות עלולים להינזק או להיעלם עד סוף המאה.