למרות שנראה שכל אדם שני בישראל בילה את הקיץ בקפריסין, או מתכנן להגיע אליה בחגים, ענף התיירות בקפריסין מתמודד עם שנה לא פשוטה.

מדינת האיים, שמושכת תיירים אוהבי חופים ותרבות, היא יעד נופש פופולרי אהוב על תיירים מרחבי העולם, עם דגש על תיירים מאירופה וישראל. עם זאת, מוקדם יותר השנה עמד ענף התיירות שלה בפני אתגרים משמעותיים, כולל ביטולי חופשות המוניים בתקופת החגים. מדובר במספרים משמעותיים, שאת השפעתם ניתן להרגיש בקפריסין גם היום.

על פי נתונים של משרד התיירות המקומי, כ-30,000 תיירים ביטלו את חופשתם המתוכננת מתחילת 2024, זהו הפסד כספי של כ-30 מיליון פאונד. גל הביטולים עורר חששות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של על התעשייה כולה. עם זאת, סגן שר התיירות קוסטס קומיס, ממהר להרגיע שלא מדובר במגמה, ואף מציין שענף התיירות של קפריסין לא רק יציב אלא גם חווה צמיחה.

King Jason Protaras, מלון בקפריסין (צילום: Louis Hotels)
King Jason Protaras, מלון בקפריסין (צילום: Louis Hotels)

"אין ספק שהשנה הנוכחית היא שנה מלאה באתגרים לתעשיית התיירות ברחבי העולם", הוא הודה. לדבריו, המצב הכלכלי במספר מדינות באירופה, יחד עם ירידה בכוח הקנייה של מיליוני משקי בית, הובילו לחששות לגבי מצב התיירות. למרות האתגרים הללו, הוא הדגיש שתעשיית התיירות של קפריסין נותרה חזקה, ומפגין חוסן משמעותי.

במקביל לקשיים כלכליים במדינות ברחבי אירופה, חברת התיירות השלישית בגודלה בגרמניה שעבדה חזק עם קפריסין, פשטה רגל השנה. מה שהוביל לכך שהועלו השערות לרמת הכדאיות בהשקעה במדינה. קומיס התייחס לכך, והסביר שלחברת התיירות הגרמנית היו רק 30,000 הזמנות בקפריסין על בסיס שנתי, נתח שוק קטן מאוד ולא משמעותי. 

כך או כך, אין ספק שעל אף הביטולים ענף התיירות בקפריסין מצליח להראות עליה במספר המבקרים ומתאושש לאט לאט מתקופת הקורונה. כמו כן, מבחינת התייר הישראלי, נראה שמדינת האיים הפכה לבית שני - לפחות עד שכל העולם יחזור להיות רלוונטי.