איחוד האמירויות, ברצלונה או האיים המלדיביים? היעד לא משנה כלל, העיקר לקפוץ עם הילדים לחו"ל בחופשת חנוכה. הנה דילים למהירי החלטה לחג האורים.

גיחה לאיים המלדיביים

"בתקופת חנוכה מזג האוויר באיים המלדיביים מושלם. ביעד הקסום יש כמות אדירה של פעילויות לילדים במגוון גילים, בים וביבשה", אומרת סער פוקס צוויק, מנכ"לית קבוצת התיירות Flyeast. "ילדים יכולים ליהנות מפעילויות מים וספורט, כגון צלילות מסוגים שונים ובדרגות קושי שונות, שיט במגוון כלים, צפייה בכרישים, שחייה עם דולפינים ועם בעלי חיים נוספים והפעלות במלונות ובמועדון ילדים".

מחירי חנוכה: 21־26 בדצמבר, כולל טיסות, העברות ואירוח על בסיס הכל כלול במלון OBLU XPERIENCE Ailafushi (ארבעה כוכבים): 2,614 דולר לאדם בחדר של זוג + ילד. באותם התאריכים טיסות, העברות ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Furaveri Island Resort & Spa (חמישה כוכבים) יעלה 2,963 דולר לאדם בחדר של זוג + 2 ילדים (מסוג Garden Villa).

פארקים באבו דאבי

"מזג האוויר באבו דאבי בדצמבר מושלם, כך שאפשר ליהנות מחופשה מפנקת וברמה הכי גבוהה", אומר שלומי ברג׳יק מקבוצת אמסלם טורס. "אבו דאבי היא יעד מרהיב ביופיו, הכולל אטרקציות מעוטרות ומהמובילות בעולם לבילוי משפחתי, הנמצאות ברובן ביאס איילנד: Ferrari World,
Warner Bros World ופארק המים Yas WaterWorld, מתחם CLYMB צניחה חופשית וטיפוס ועוד. היעד מספק מענה לכל הגילים, בין שמדובר בחופשת בטן־גב, בשופינג, באטרקציות או בסגנון אחר".

מחירי חנוכה: 19־23 בדצמבר, כולל טיסות, כבודה, העברות ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון הילטון (חמישה כוכבים): החל מ־1,299 דולר למבוגר, 899 דולר לילד (לאדם בהרכב של זוג + 2). באותם התאריכים אירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון WB (חמישה כוכבים) יעלה החל מ־1,399 דולר למבוגר, 899 דולר לילד עד גיל 12 (מחיר לאדם בהרכב של זוג + 2). בשני המלונות האירוח כולל כניסה יומית לאטרקציות לכל אורח עבור כל לילה של שהייה.

פארק המים Yas Waterworld  (צילום: אילנה שטוטלנד)
פארק המים Yas Waterworld (צילום: אילנה שטוטלנד)

אטרקציות בדובאי

"בחנוכה מזג האוויר בדובאי מושלם לחופשה מגוונת, המשלבת חוויה עירונית עם בטן־גב, טיולים, קניות ומופעים", אומרת שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס. "בדובאי יש שלל אטרקציות המיועדות לילדים, וכמו שיודעים לעשות שם - הכל בגדול. גם מרחק הטיסה קצר יחסית - שלוש שעות - מה שבהחלט מתאים לילדים.

בניגוד להרבה מאוד יעדים שנמצאים בעונת החורף שלהם, בדובאי כרגע שיא עונת התיירות, ולכן יש המון פעילויות ופסטיבלים גם מחוץ לאטרקציות הרגילות. בין האטרקציות בדובאי המתאימות לילדים: פארק המים Aquaventure - אחד מפארקי המים הגדולים ביותר במזרח התיכון עם פעילויות לכל המשפחה; פארק לגולנד לחובבי לגו קטנים וגדולים כאחד; גן הפרחים של דובאי עם הדמויות האהובות על הילדים מכוסות בפרחים; ופארק השעשועים IMG - הרפתקאות, רכבות הרים מופעי קומיקס וחוויה מהסרטים.

אפשר גם לצאת לטיולי גי'פים במדבר, ואם בכל זאת רוצים לתת לילדים חוויה של חורף באמצע הקיץ, כדאי לבקר בסקי דובאי - אתר הסקי המקורה שנמצא בקניון האמירויות ומציע מסלולי גלישה בדרגות שונות, מזחלות שלג, מגדלי סקי, קיר טיפוס מקרח, מערת קרח וצפייה בפינגווינים".

מחירי חנוכה: 18־22 בדצמבר, כולל טיסות ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Carlton Tower Hotel (ארבעה כוכבים): 899 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2 ילדים. חבילת נופש בתאריכים 22־25 בדצמבר באותם תנאים תעלה 869 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2 ילדים.

גן הפרחים בדובאי (צילום: זאב נחמנזון)
גן הפרחים בדובאי (צילום: זאב נחמנזון)

סקי בגיאורגיה

"כשעתיים וחצי נסיעה מעיר הבירה טביליסי נמצא אתר הסקי Gudauri שמתאים גם לילדים ולמתחילים", אומר רן פריינטה, מנהל מחלקת הסקי של אופיר טורס. "הילדים יכולים ליהנות מהדרכות סקי ומסנובורד בעברית של בית הספר לגלישה Yeti School. מחוץ לשעות הגלישה הילדים יכולים להתנסות בגלישת מזחלות שלג, ואילו חובבי האקסטרים יכולים להעלות הילוך ולעלות לרכיבה על אופנוע שלג או להתחבר למצנח, לגלוש או לרחף מעל מדרונות ההר".

מחירי חנוכה: 18־22 בדצמבר או 22־25 בדצמבר, כולל טיסות, כבודה, העברות, סקי פס ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Marco Polo (ארבעה כוכבים): החל מ־ 869 יורו לאדם בחדר זוגי. הדרכה פרטית בתוספת תשלום: החל מ־35 דולר.

ברצלונה, ברצלונה

"כבר הרבה שנים ברצלונה היא יעד חביב על המטייל הישראלי", אומר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. "היא מלאת שווקים, חנויות, מוזיאונים, מסעדות, פארקים ואטרקציות, המתאימים לא רק לזוגות, אלא גם למשפחות עם ילדים. ברצלונה נוחה ונעימה לחופשה בכל ימות השנה, ורצוי להשקיע כמה ימים לתור ולחקור את העיר.

זהו יעד ידידותי מאוד למשפחות גם בשל מגוון האטרקציות הרחב שיש בו לכל הגילים וגם מפני שהמקומיים מסבירי פנים מאוד לילדים. בין האטרקציות המיועדות לילדים: גן החיות של ברצלונה, אחד מגני החיות העירוניים הגדולים בעולם, המשתרע על שטח בן 33 דונם; האקווריום של ברצלונה, הכולל מגוון אדיר של מינים, אטרקציות והפעלות אינטראקטיביות; פארק השעשועים Tibidabo, הקיים כ־100 שנה ומציע מגוון מתקנים ישנים וחדשים כאחד הבנויים בגבהים שונים על פני המדרון; מוזיאון השוקולד המקומי המציג את ההיסטוריה של המאכל המפורסם וכולל דגמים, פסלים, אמצעים אינטראקטיביים וסדנאות מיוחדות ליצירה בשוקולד עבור ילדים".

מחירי חנוכה: 21־26 בדצמבר, כולל טיסות ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Oriente Atiram (שלושה כוכבים): 826 דולר לאדם (בהרכב 2 מבוגרים + 2 ילדים). באותם תאריכים אירוח על בסיס זהה במלון Evenia Rossello - Ex Cotursa (ארבעה כוכבים) יעלה 835 דולר לאדם (בהרכב של 2 מבוגרים + 2 ילדים).

פריז ולונדון למשפחות

"השנה חנוכה וכריסמס חופפים, כך שמדובר בתקופה אידיאלית ומצוינת לצאת לחופשה משפחתית", אומר גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות. "בין מגוון היעדים בולט טיול המשפחות המאורגן ללונדון ולפריז, שבו שמים דגש על אטרקציות שונות, בהן ביקור בפארקי השעשועים בפריז דיסנילנד ואסטריקס, במוזיאון השעווה מאדאם טוסו בלונדון, בגלגל הענק London Eye, במחזמר המותאם למשפחה ועוד".

מחירי חנוכה: טיול מאורגן בתאריכים 18־25 בדצמבר או ב־20־27 בדצמבר, כולל טיסות, כניסה לאטרקציות ואירוח במלונות ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר: החל מ־1,800 יורו לאדם.

המדרגות הספרדיות ברומא (צילום: רויטרס)
המדרגות הספרדיות ברומא (צילום: רויטרס)

שלג בולגרי

"קודם כל, בולגריה מציעה נופים עוצרי נשימה ביופיים ומגוון של בתי מלון, אטרקציות וחוויות במחיר נמוך מאוד", אומר ישי מולד, מנהל מחלקת האקטיב של איסתא ספורט. "למשל, בעיירת הסקי בורובץ, שנמצאת כשעת נסיעה מסופיה הבירה וממוקמת בלב הרי רילה, משפחות חובבות אדרנלין יכולות ליהנות מימי פעילויות מטורפים עם מדריכים מיומנים: יציאה לטיול אופנועי שלג, רכיבה על אופניים חשמליים עם גלגלי שלג, יציאה בנעלי שלג מיוחדות להייקינג בהרים ועוד".

מחירי חנוכה: 19־23 בדצמבר, כולל טיסות, העברות ואירוח על בסיס חצי פנסיון במלון Festa Winter Palace (חמישה כוכבים), כולל ציוד ופעילויות שונות (טיול אופנועי שלג ועוד): החל מ־899 יורו לאדם בחדר זוגי.

חופשת סקי בבורובץ, בולגריה (צילום: איסתא ספורט)
חופשת סקי בבורובץ, בולגריה (צילום: איסתא ספורט)

הנאות ברומא

"רומא היא, ללא ספק, אחד היעדים התיירותיים האהובים ביותר על המטיילים הישראלים וגם יעד מבוקש מאוד עבור טיולי משפחות עם ילדים", אומר ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה. "הילדים יכולים, למשל, ליהנות מפעילות אינטראקטיבית במוזיאון הילדים Explora; לבקר במוזיאון השעווה המקומי ולהצטלם עם יוליוס קיסר ועם בראד פיט; לבקר בפארק וילה בורגזה - הפארק העירוני השני בגודלו ברומא, המשמש מוקד לבילוי משפחתי הן של תושבי רומא והן של התיירים המבקרים בעיר; וכמובן גם לא לפסוח על מוזיאון הוותיקן, הפנתיאון, המדרגות הספרדיות ועוד".

מחירי חנוכה: 19־26 בדצמבר, כולל טיסות ואירוח על בסיס ארוחת בוקר במלון Torino (ארבעה כוכבים): כ־948 דולר לאדם. 19־23 בדצמבר, כולל טיסות ואירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Paris (שלושה כוכבים): כ־777 דולר לאדם.