בעוד שחלק גדול מהישראלים מתכננים את חופשת הקיץ שלהם במדינות אירופה הקרירות, רבים מחפשים את היעד הבא במדינות מזרח אסיה ודרום אמריקה. אמנם, לא כל המדינות הללו נהנות מכלכלה יציבה, והארגון שנדרש לטיול באירופה שונה מהותית מהארגון שנדרש לטיול בברזיל או ארגנטינה. 

בלי לשבור את הכיס: המדריך המלא לתחבורה הציבורית באירופה
נהר, סימולטור גלישה ומגלשות ענק: פארק המים המקורה הגדול בעולם נפתח

בחלק גדול ממדינות אלו, הכלכלה כמעט ולא מאפשרת לסמוך על המטבע המקומי ומצריכה התנהלות אחרת ואמצעי זהירות אחרים. לשם כך, דיברנו עם שני מומחים בתחום שישפכו אור על הנושא.

"הדרך שבה מטיילים היום עברה אבולוציה, עברנו ממזומן ועד כרטיס חכם בטלפון", מסביר משה קמחי, מנכ"ל ומייסד אפליקציית Neema להמרת כספים בחו"ל, "ממליץ שיהיה על המטיילים תמיד מזומן, סביב 200 דולר בכיס שנמצא שם. לא משנה אם ימירו את הכסף למטבע מקומי, אבל זה מענה לצרכים מידיים שקורים בשטח". 

Baía do Sancho - פרננדו דה נורוניה, ברזיל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
Baía do Sancho - פרננדו דה נורוניה, ברזיל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"אחד הדברים שפיתחנו זה אפליקציה שהיא נפרדת מהחשבון והכסף שם הוא זמין 24/7", הוסיף, "לרוב רצוי שיהיה שם סכום גדול. אחד הדברים המהותיים זה להעביר כסף מהארנק לאפליקציה בקלות. האפליקציה מבוססת על תשתית עוקפת להעברת כסף. ניתן לשים כסף באפליקציה מכל דרך אפשרית, ובכל חנות/צ'יינג' שניתן למשוך כסף ניתן להתחבר למקום ולמשוך מהם את הכסף". 

לאחר מכן אמר קמחי כי "במדינות מפותחות כלכלית ניתן להשתמש בכרטיס אשראי כמעט ללא חשש, אולם במדינות עם מטבעות פחות נפוצים רצוי להיזהר מהשימוש באשראי עקב עמלות שמגיעות עד לשמונה אחוז על המרה מדולר למטבע המקומי. שימוש באפליקציה או במזומן ימנע זאת. אחד הטיפים הכי גדולים זה לנסוע עם ארנק מטיילים, שיש בו רק תעודות זהות ואשראי שניתן לחסום בקלות. לא לנסוע עם ארנק ישראלי פרט לסכום פעוט". 

טייוואן (צילום: אינג'אימג')
טייוואן (צילום: אינג'אימג')

מנגד, יהודה זפרני, מומחה בינלאומי לתיירות במועדון הצרכנות "הוט", מסביר בשיחה ל"מעריב" מדוע נושא הביטוח לחו"ל הפך למשמעותי במיוחד. "כ-15% מהישראלים לא סוגרים ביטוח לחו"ל. במדינות לא מפותחות זה חשוב מאוד לעשות ביטוח בשל התשתיות הרפואיות הרעועות של אותן מדינות", ציין זפרני.

"מדינות לא מפותחות אלה מדינות שאליהן לא נוסעים ספונטנית", הבהיר, "ההיערכות הכלכלית אליהן קריטית יותר. כל נסיעה היא נסיעה יקרה יותר בין היתר בשל אורך הטיול וכרטיסי הטיסה. ההמלצה היא תמיד למדינות האלה להיות מתוכננים יותר. כל הנושא של האשראי הוא משהו שמאוד פופולרי בעולם ונמצא גם במדינות הלא מפותחות. באופן כללי עדיף בכל מקום בעולם כמה שפחות מזומנים עליכם".