אין פרס על כך שתהיו הראשונים שעולים למטוס, אך לאחרונה נדמה שזה המצב. "לאחרונה ראיתי בטיסה ממונטווידאו לסאו פאולו גבר עם מקל הליכה שחצה את התור וקרא: 'יש לי מקל!'. הנוסעים האחרים פינו לו את הדרך, אך חלקם הטילו ספק בכך שיש לו מוגבלות ורטנו שהוא צריך היה פשוט לחכות בתור. תהיתי מדוע לא עלה מראש עם שאר הנוסעים הנכים", כתב כריסטופר אליוט ל-The Seattle Times.
לפעמים מקל הליכה לא מספיק משכנע, ולכן נוסעים שרוצים לעלות מוקדם מזמינים מראש שירות לבעלי צרכים מיוחדים וכיסא גלגלים. נוסע אחר סיפר כי ראה נוסעים עולים מוקדם למטוס בעזרת סיוע, ולאחר מכן יורדים מהמטוס ללא כל עזרה בנחיתה.
אז למה נוסעים רוצים לעלות ראשונים?
אליוט כתב כי ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שנוסעים רוצים לעלות ראשונים למטוס. חלקם נרגשים לקראת הנסיעה ורוצים לתפוס את מקומותיהם במהירות, וסיבה נוספת היא החשש שלא יהיה מספיק מקום בתאי האחסון העליונים עבור התיקים שלהם. ככל שחברות התעופה מעלות את מחירי כבודה שנמסרת, יותר נוסעים מנסים להעלות את כל חפציהם למטוס.
מי זכאי לעלות קודם?
הבעיה בניסיון לעלות בין הראשונים היא שיש כמעט תמיד תור ארוך לפניכם. רשימת הזכאים לעלות מוקדם כוללת:
- חברי מועדון של חברות תעופה
- משפחות עם ילדים קטנים
- אנשי שירות וצבא
- אנשים עם מוגבלויות
- מחזיקי כרטיסי אשראי פרימיום
- אנשים חשובים מאוד (VIP)
סביר להניח שחברות התעופה יודעות שאתם רוצים להיות הראשונים לעלות, ולכן הן לפעמים מוכרות זכויות עלייה מוקדמת.
איך אנשים עולים למטוס מהר יותר עכשיו?
נוסעים נוקטים באסטרטגיות חדשות כדי לעלות מהר יותר. כמה מהשיטות הפסולות ביותר כוללות:
- השתחלות ועקיפה בתור
- התחזות לבעלי מוגבלויות
- עלייה עם קבוצה אחרת
- ריצה בשרוול המטוס
עקיפת התור זה לא בסדר
חשוב לזכור שלעקוף בתור זה לא בסדר. חברות התעופה הן אלו שיצרו את המצב הזה על ידי ניצול הפחד של הנוסעים לאחסן את התיקים שלהם כראוי או לפספס את הטיסה.