אם תטיילו באזור עמק הירדן והגולן, לא תוכלו שלא להרגיש צביטה בלב. אתרי התיירות, החופים והמסעדות שבדרך כלל עמוסים מבקרים נראים לעתים שוממים, מלבד כמה אמיצים שמבינים שאנשי הצפון זקוקים לנו. זקוקים לפרנסה, למילה טובה ולתחושה של נורמליות בתוך כל הטירוף שהם חווים.

הטבות למפונים ולמשפחות של מילואימניקים: כך ייראה החופש הגדול ברובע היהודי
יש למה לחכות: אוניית הפאר מגיעה לראשונה לאירופה

מכיוון שהצפון מושפע מאוד מהמצב הביטחוני, ומאחר שלא כולם טורחים לבדוק היכן בטוח והיכן לא, אזור שלם נפגע. לא אחת, כשיוצא לי להסתובב בגליל ובגולן, אני נתקלת באנשים שלא מבינים למה תיירות הפנים כמעט נמחקה, וממהרים להסביר: "לא הייתה פה אפילו אזעקה אחת".

בתוך כל הטירוף הזה יש עדיין כמה סיבות לאופטימיות שמגיעות מיזמות פרטית סופר־אמיצה, כמו ההחלטה לא לדחות פתיחה של מלון חדש בצפון־מערב הכנרת.

באפריל השנה נפתח מלון "נבל דוד גליל ריזורט". המלון משתייך לרשת החדשה "נבל דוד", שתחתיה ייפתח מחדש גם מלון "רמדה נתניה" הוותיק, שעובר בימים אלה שיפוץ מסיבי. מלון ״נבל דוד גליל ריזורט״ צופה אל עבר הכנרת, הרי הגולן והגליל, והוא מוקף באתרי טבע ומורשת. המלון זכה לשמו בזכות עיצובו הייחודי בצורת נבל, כתזכורת להיסטוריה היהודית המקומית.

חדר - מלון נבל דוד (צילום: אסף פינצ׳וק)
חדר - מלון נבל דוד (צילום: אסף פינצ׳וק)

המלון, שמוגדר באופן לא רשמי 5 כוכבים, מתפרש על פני שש קומות. יש בו 276 חדרי אירוח ברמות שונות - כולן מעוצבות בצורה מודרנית ומאובזרות בכל מה שהייתם מצפים למצוא במלון חדש. לצד החדרים יש גם 18 סוויטות שעדיין לא נפתחו להזמנות, כששתיים מתוכן הן סוויטות נשיאותיות. בקומת הכניסה למלון יש מסעדת לובי שמגישה ארוחות קלילות.

תמצאו כאן גם טרקלין עסקים, אולמות בגדלים שונים לאירועים וכנסים, חדרי ישיבות, אמפיתיאטרון שבו יתארחו אומנים מובילים, בריכת אינפיניטי הצופה לכנרת ותהיה מחוממת בעונות הסתיו והאביב, לצדה סנאק בר. כמו כן, בימים אלה נפתח ספא שמציע תפריט טיפולים נרחב, ובסמוך אליו חדר כושר מאובזר.

נבל דוד גליל ריזורט (צילום: Viewpoint)
נבל דוד גליל ריזורט (צילום: Viewpoint)

בתכנון המלון בחרו להשתמש במשאבי הטבע מהסביבה הקיימת, החל מאבני הבזלת ועד חלוקי הנחל של חופי הכנרת. העיצוב מתאפיין בצבעוניות וטקסטורות טבעיות. מי שעומד מאחורי התכנון הוא משרד האדריכלים מילוסלבסקי בהנהגת האדריכלית ענת שני. על עיצוב הפנים הופקד המעצב מיכאל אזולאי.

מאחר שאנחנו בתקופה לא פשוטה, גם מלאכת העיצוב הייתה מורכבת. החות'ים גרמו להמון כאבי לב כשבין היתר אלמנטים רבים התעכבו או כלל לא הגיעו לארץ. כדי להתמודד עם העיכוב במשלוחים, נאלצו במלון להיות מאוד יצירתיים כדי לפתוח בזמן. חדי העין יוכלו להבחין בכמה בעיות בגימור, שעל פי מנהלי המלון מנסים למצוא להן פתרונות.

הבריכה במלון נבל דוד (צילום: אסף פינצ'וק)
הבריכה במלון נבל דוד (צילום: אסף פינצ'וק)

למשל, שימוש במיטות שיזוף סטנדרטיות בשטח הבריכה, עד שהמשלוח של ספות ומיטות שיזוף מעוצבות יותר יגיע לחופינו. כאמור, בעיות שלא גורעות ממש מהחוויה במקום, אך כן יכולות להפריע למי שמצפה לחוויית ריזורט כמו בחו"ל.

עם כל הגליצ'ים, המלון מסיים בימים אלה תקופת הרצה, ולילה יעלה 1,450 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר. כדאי להביא בחשבון שמשפחות עם יותר מילד אחד יצטרכו לקחת יותר מחדר אחד, בשל גודל החדרים. במקרה כזה, החדר השני יוצע בהנחה של 15%.

ריבר קפה

המלון הוא לא הדבר החדש היחיד באזור, אחרי תקופה ארוכה של שיפוצים נפתח בזמן חרבות ברזל בייקרי מקסים על גדות נהר הירדן - ממש בלב מרכז המבקרים ה"ירדנית". המרכז, שבדרך כלל עוברים בו בכל יום מאות צליינים שרוצים לטבול בירדן, עבר בתקופה האחרונה מהפך. אחד מהדברים שהשלימו את המהפך, הוא המעבר של הבר־מסעדה "על הנהר" לתוך המרכז. מי שזכה להיות ב"על הנהר" בגרסתו הקודמת, בוודאי זוכר את העיצוב המעט קודר שלו. כעת, המסעדה בעלת הוותק של 20 שנה זכתה ללוקיישן חדש והרבה יותר מואר ומעוצב בתוך מתחם ה"ירדנית".

ריבר קפה (צילום: מיטל שרעבי)
ריבר קפה (צילום: מיטל שרעבי)

מי שעומדים מאחורי "על הנהר" הם נדב ונאור דיין מהמושבה מנחמיה. במקום החדש שלהם הם יצרו המון חללים פתוחים אל הטבע, בעיצוב מודרני. המתחם של "על הנהר" כולל את "קפה ריבר", שבו מוגשים כריכים ומאפים, סלטים, קפה ושתייה קלה. תפריט לכאורה פשוט, אך מפתיע לטובה. המאפים המלוחים והמתוקים פשוט מצוינים. הלחמים שבהם משתמשים לכריכים הצליחו לשבות לנו את הלב והבטן. מהתפריט אפשר ליהנות בתוך חלל המסעדה או בחצר אל מול נהר הירדן.

פתוח: ראשון־שבת, בשעות 08:00־16:00.
פרטים נוספים: 077־9386283.

בית הכנסת העתיק כפר נחום

אם אתם כבר מגיעים לאזור, אם כדי ללון במלון החדש או לטיול יום, כדאי לשלב ביקור בבית הכנסת הלבן בכפר נחום. בית הכנסת נמצא צפונית לכנרת, באתר פרנציסקני שלצדו יש כנסייה מודרנית שנראית קצת מנותקת מהנוף. באתר תמצאו שרידי בית כנסת עתיק שניצב כעדות למאות שנים של היסטוריה. בסיור בין השרידים תוכלו להתפעל מהארכיטקטורה ולדמיין את הקהילה התוססת ששגשגה פעם בין החומות הללו.

בית הכנסת כפר נחום (צילום: מיטל שרעבי)
בית הכנסת כפר נחום (צילום: מיטל שרעבי)

מחיר כניסה: 5 שקלים.
פרטים נוספים: 04־6721059.
איך מגיעים: בווייז "בית הכנסת כפר נחום".

חוות הלבנדר

במרחק נסיעה קצרה מהמלון יש עוד אטרקציה שכדאי להכיר - ולא משנה באיזה גיל אתם - חוות הלבנדר עזיזו. החווה, שנמצאת במושב כנף בדרום הגולן, מוקדשת כל כולה לגידול לבנדר. אנחנו ממש בשיא עונת הפריחה, שמסתיימת בסוף יולי, אז אם אתם רוצים לראות את החווה בשיאה - זאת תקופה נהדרת לבקר בה. אומנם שדות הלבנדר של החווה לא סמוכים לחווה, אך ניתן לתאם מראש ביקור בהם.

חוות הלבנדר עזיזו (צילום: מיטל שרעבי)
חוות הלבנדר עזיזו (צילום: מיטל שרעבי)

גלידת לבנדר (צילום: מיטל שרעבי)
גלידת לבנדר (צילום: מיטל שרעבי)

גם אם לא תבקרו בשדות, הביקור בחווה הוא חוויה בפני עצמה. כי ברגע שתיכנסו למקום, לא תוכלו להתעלם מהריח המשכר של הלבנדר הסגלגל. בחווה לא רק מגדלים לבנדר, אלה גם מייצרים ממנו שלל דברים, כמו מוצרי קוסמטיקה, חליטות, מוצרי נוי ודברי מאכל. הביקור כולל סיור קצר וסרט על תהליך העבודה בחווה. לאחר מכן אתם יכולים לקנח בגלידת לבנדר או בקרפ, ולרכוש מוצרים בחנות שמוקדשת כולה ללבנדר.

איך מגיעים: בווייז "חוות הלבנדר עזיזו".
מחיר כניסה: חינם.
פרטים נוספים: 050־5871515.