טובאלו, הוא אי קטן, באמצע האוקיינוס ​​השקט. המדינה, עם אוכלוסייה של פחות מ-12,000 תושבים, נחשבת למדינה הכי פחות מתויירת בעולם כולו, על פי מגזין התיירות Far and Wide.

טובאלו היא המדינה השנייה בקטנה באו"ם עם תוצר של כ-40 מיליון דולר בשנה. המדינה, שנקרא בעבר איי אליס, זוכה לכאלפיים תיירים בשנה. לטובאלו יש רק שדה תעופה בינלאומי אחד, והוא ממוקם ב-Funafuti, האי המרכזי. את השדה בנו האמריקאים במהלך מלחמת העולם השנייה, וכיום נוחתים בו רק מטוסים של חברת "פיג'י איירווייס". מיעוט הטיסות ומחירן, הוא פקטור משמעותי לכך שכמעט ולא מגיעים למדינה תיירים. כיום, נסיעה הלוך ושוב מפיג'י טובאלו מתחילה ב-500 אירו, וזה עוד לפני שמדברים על מחיר הטיסה לפיג'י.

הסיפור של טובאלו מתחיל בשנת 1595, כאשר ספינה ספרדית ראתה לראשונה את האיים אך לא עצרה בהם. יותר מ-150 שנה מאוחר יותר, ספינה של הצי המלכותי הבריטי חלפה על פניו, אך שוב לא עגנה כדי לחקור את האיים. רק בשנת 1819 הפליגה ספינה בריטית שמה את הא על המפה. כמו כן, במאה ה-19, ציידי לווייתנים אמריקאים היו עוגנים את ספינותיהם ומשתמשים באיים כתחנת ביניים בנתיבי הציד שלהם. קומץ אירופאים הקימו עמדות מסחר קטנות בחלק מהאיים.

טובאלו (צילום: שאטרסטוק)
טובאלו (צילום: שאטרסטוק)

בשנות ה-90 של המאה ה-19, קבוצת האיים הפכה למדינת חסות בריטית. ב-1916 הם הפכו לחלק מהמושבה של איי גילברט ואליס. Funafuti שימש כנקודת ההיערכות לקרב טאראווה שהתרחש בנובמבר 1943.

בשנת 1974 התקיים באיי אליס משאל עם אם עליהם להיפרד מאיי גילברט כדי ליצור טריטוריה נפרדת. 93% מכריעים הצביעו בעד. איי גילברט הפכו למדינה העצמאית של קיריבטי. ב-1976 הם הפכו למושבה אליס איילנד, שבסופו של דבר קיבלה את עצמאותה ב-1 באוקטובר 1978.

מלבד הגישה הקשה, טובאלו נמצאת ברשימת האיים שסביר להניח שייעלמו לאוקיינוס ​​בעתיד הקרוב עקב עליית מפלס הים. מכיוון שהמדינה כולה היא אי אלמוגים, שטחי היבשה הניתנים למגורים הם מקסימום שני מטרים מעל פני הים. והגאות והשפל עלו בכ-3.9 מילימטרים בשנה.

במקום הקטן הזה באוקיינוס ​​השקט, שנוצר על ידי קבוצה של ארבעה איים וחמישה אטולים (אי אלמוגים), יש אוסף של לגונות וחופים מדהימים, מי טורקיז ושיעור פשיעה נמוך. באשר למזג האוויר, הטמפרטורות הן בדרך כלל סביב 30 מעלות.

נקודות השחייה הטובות ביותר נמצאות בקצה הצפוני של האי הראשי או באזור השימור פונפאטי (Funafuti). בירתה של טובאלו נמצאת על אטול, שאורך הלגונה שלו 24 ק"מ ורוחבו 18 ק"מ.