אוכל במטוסים מעולם לא זכה למוניטין מזהיר. יבש, מחומם במיקרוגל ולעתים בלתי מזוהה - האוכל בטיסות זוכה לביקורות קשות, ובצדק. אבל מסתבר שיש חברות תעופה שמצליחות להגיש מעדנים קולינריים אמיתיים, אם רק יודעים איפה להזמין.

כמובן, אף ארוחה שנאכלת בגובה 30,000 רגל לא תהיה מושלמת. ככל שהמטוס עולה, הלחות בתא הנוסעים יורדת, וחוש הריח והטעם שלנו נחלשים בהתאם. לחץ האוויר הנמוך משפיע גם הוא על רגישות בלוטות הטעם, מה שגורם לאוכל להיות תפל יותר. בנוסף לכך, בגלל תקני בטיחות מזון מחמירים, כל הארוחות חייבות להיות מבושלות על הקרקע, ארוזות, מוקפאות ומקוררות לפני שהן מחוממות מחדש באוויר. כך שאפילו ארוחה ממסעדת מישלן עם חמישה כוכבים תיטעם קצת מוזר אחרי כל התהליך הזה.

למרבה המזל, עבור הנוסעים הבררנים שאוהבים לטייל, יש כמה חברות תעופה שזכו לציונים גבוהים יותר מאחרות בתחום האוכל. צוות ביטוח הנסיעות של MoneySuperMarket ניתח למעלה מ-27,000 ביקורות נוסעים על ארוחות ביותר מ-100 חברות תעופה כדי לגלות מי תוביל את הרשימה.

תשכחו ממינכן: מצאנו את בירת הבירה האמיתית של גרמניה
מהשרון ועד צפון הנגב: 5 ריטריטים שיטעינו את נשמתכם לקראת השנה החדשה

בראש הרשימה העולמית ניצבת Kuwait Airways, שמגישה את הארוחות הטובות ביותר מכל חברת תעופה בעולם, עם ציון ממוצע של 8.6 מתוך 10 בכל מחלקות הטיסה. חברה זו מציעה שירות "Royal Class", הכולל מאכלי ובשר בקר משובחות, ומספר מנות גם במחלקת תיירים.

בחמישייה הפותחת נמצאות עומאן אייר, מידל איסט איירליינס, אייר אלג'יריה ואייר באלטיק. אחריהן בעשיריה הפותחת, אייג'יאן, ג'ט בלו, טורקיש איירליינס, אייר מאוריציוס וסוויס איירליינס

ארוחה במטוס במסגרת תוכנית ''טיסה לשום מקום'' (צילום: צילום מסך: רויטרס)
ארוחה במטוס במסגרת תוכנית ''טיסה לשום מקום'' (צילום: צילום מסך: רויטרס)

מעניין לציין שחברות תעופה זולות כמו Ryanair ו-EasyJet לא הופיעו ברשימה, ככל הנראה מכיוון שהן אינן מספקות ארוחה "חינמית" בטיסות. 

אם חשוב לכם איך מדורגת אל על, נגלה שהיא נמצאת רחוק מאוד מהעשירייה הפותחת, אי שם במקום 61. אבל זה לא נורא, לפחות היא לא זכתה למצוא את עצמה במקום ה-98 והאחרון, כמו חברת התעופה הלאומית של קניה, קניה איירוויז.

קניה איירוויז לא לבד בתחתית, לפניה בדירוג נמצאות חברות מובילות כמו חברת התעופה הסעודית, אייר אירופה ונורת'ווסט. עוד בתחתית: איראן אייר, 93. S7 איירליינס ואמריקן איגל.

לסקר המלא: MoneySuperMarket