המתיחות בגבול הצפוני של ישראל עם לבנון התגברה בשבועות האחרונים. ישראל הגבירה את נוכחותה הצבאית באזור, ואלפי תושבים מיישובי הצפון פונו מבתיהם כאמצעי זהירות. מצב זה הוביל לדאגה גוברת בקהילה הבינלאומית, וחשש של חברות תעופה זרות לטוס לישראל וממנה.

בעקבות ההסלמה, מספר חברות תעופה בינלאומיות הודיעו על ביטול או צמצום הטיסות שלהן לישראל:

קבוצת לופטהנזה הודיעה אמש, כי בעקבות הערכת מצב, היא מעדכנת מחדש את לוח הטיסות שלה במזרח התיכון. מה שאומר ביטולי הטיסות לתל אביב וטהרן עד 14 באוקטובר (כולל). לופטהנזה מציעה לנוסעים אשר מושפעים מהביטולים אפשרות לביטול הכרטיסים ללא עלות או הזמנה מחדש. הביטול חל גם על חברות הבת שלה - סוויס, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס.

במהלך הלילה עוד חברות תעופה הצטרפו לגל הביטולים, בהן ענקית הלואו-קוסט וויז אייר שהודיעה כי טיסותיה לארץ מבוטלות עד להודעה חדשה. אליה הצטרפו גם החברות בריטיש אירוויז, איבריה הספרדית, ואזרבייג'ן איירלנס.

הבוקר (שלישי), חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק פרסמה הודעה כי בשלב זה הוחלט לבטל את הטיסות מלונדון לתל אביב (ובהתאמה מתל-אביב ללונדון) בתאריך בין התאריכים 25-27 בספטמבר 2024.

גם חברת לוט הפולנית הודיעה כי כרגע כל הטיסות לישראל ומישראל מבוטלות עד ה-25 בספטמבר

החברות שבכלל לא חזרו לארץ מאז האיום האירני

חברות התעופה יונייטד, שכרגע לא ידוע מתי תשוב. גם אמריקן איירליינס ביטלה את הקווים לארץ, מבלי לעדכן על תאריך חזרה.

חברת דלתא האמריקאית שמתכננת לשוב רק בסוף השנה. 

אייר קנדה, שהודיעה על ביטול הטיסות עד סוף השנה.

חברת הלואו קוסט ריינאייר, שהצהירה שתחזור לארץ רק ב-27.10.

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט, שמתכננת לשוב לישראל רק באביב 2025. 

חברת אייר אינדיה שעצרה את הקו לתל אביה עד 24 באוקטובר.

איתן ברשימה, גם חברות כמו קתאי פסיפיק, אמירטס, איזי ג'ט ו-KLM.