מירי רגב, שרת התחבורה, התייחסה היום (שני) להמלצת האיחוד האירופי, ביחס לביטול כלל הטיסות לישראל. בהודעה שיצאה מטעמה, התייחסה למאמצים שנעשים על מנת להוביל לביטול ההמלצה. בהודעה, הדגישה רגב כי היא מתואמת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ. 

"נמשכים המאמצים האדירים לבטל את המלצת האיחוד האירופי ביחס לטיסות לישראל", צויין. עוד נכתב כי "שרת התחבורה מירי רגב הגיעה בשעות האחרונות להונגריה ומקיימת מרתון של פגישות עם השרים הרלוונטיים על מנת לבטל את המלצת האיחוד האירופי ביחס לטיסות לישראל".

ההכנה לעימות ישיר מול איראן בשיאה: כך זה נראה
מחשש לחיסול חיזבאללה ומתקני הגרעין: איראן קיבלה החלטה גורלית | דיווח

כמו כן, רגב קיימה שיחה בנושא עם השר ההונגרי גויאש, שנחשב לאחד מהשרים הקרובים ביותר לראש הממשלה אורבן. יש להזכיר, שהונגריה משמשת כנשיאת האיחוד האירופי. בנוסף, היא שוחחה עם יאנוש בוקה, השר האחראי על האיחוד האירופי. 

ע"פ גורמים ישראלים רשמיים, היום מתקיימת פעילות מדינית אינטנסיבית, בתיאום בין שר החוץ ושרת התחבורה ומשרדיהם, בדרגים שונים.
זאת במטרה לנסות ולהפעיל כמה שיותר לחץ בבירות שונות באירופה כדי להפוך את ההחלטה להמליץ לחברות התעופה שלא לטוס לישראל לאור המצב הביטחוני.

ההמלצה הגיעה ביוזמת משרד התחבורה של האיחוד האירופי הגוף שאמון על הרגולציה. לאחר פרסום ההמלצה באיחוד מקיימים סבב התייעצויות עם מדינות האיחוד בנוגע לקיום ההמלצה בפועל.

בישראל לא מתכוונים לחכות לראות מי יקשיב להמלצה ומי לא. על כן, כל שגרירויות של ישראל באירופה קיבלו הנחיה לפעול בנושא מול הדרגים המדיניים והמקצועיים במדינתם כדי לבטל את ההחלטה.

המסר הישראלי הוא כי רשות התעופה בישראל יודעת לקחת את אמצעי הזהירות כאשר זה נדרש ולהבטיח את ביטחון התעופה והמרחב האווירי הישראלי. הראיה לכך היא שישראל לא תפגע באף כלי טייס במהלך השנה, כולל בזמן של מתקפה האיראנית על ישראל. שגרירי ישראל באירופה מעבירים מסר כי ההמלצה היא מהלך חסר פרופורציה, פוליטי ולא נובע משיקולים מקצועיים.