אחרי שבימים האחרונים עלו מספר תלונות ברשתות בתגובה למחירי הטיסות הגבוהים של חברות התעופה הישראליות, במשרד הכלכלה מיהרו להודיע כי הם יבחנו נקיטת צעדים נגד החברות המנצלות את ביטולי הטיסות של החברות לאחר ההחלטה של EASA כדי להעלות מחירים.

הסערה של הימים האחרונים מגיעה לאחר שמספר ישראלים התקועים בחו"ל פרסמו שגם לאחר שמצאו מושהים פנויים בטיסות, המחירים שלהם הגיע ל-800 דולר לנוסע. בלב המחלוקת, משרד הכלכלה החליט לציין את חברת ארקיע, שכעת יוצאת בהצהרה רשמית.

בתוך כך, חברת ארקיע בחרה להוציא הודעה משלה על ביטולי הטיסות: "המלחמה מול EASA, הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה, שעצרה את הטיסות לארץ צריכה להיות של ממשלת ישראל. ההחלטה של EASA, שבעיני רבים היא האנטי ישראלית, מציבה את חברות התעופה בישראל במצב בלתי אפשרי.

"ארקיע כמי שמספקת פתרונות לישראלים התקועים בחו"ל, מוצאת את עצמה במאבק יומיומי לחלץ את אזרחי המדינה, שבחרו לטוס באותן חברות זרות שנטשו אותן בחו"ל. כל יום מוצאים את עצמם כ-15,000 ישראלים נוספים תקועים בחו"ל. אין לממשלת ישראל כרגע את המענה, למעט החברות הישראליות שתמיד נרתמות בשעת משבר". 

עוז ברלוביץ' (צילום: יח''צ ארקיע)
עוז ברלוביץ' (צילום: יח''צ ארקיע)

עוד נכתב בהודעה, "זהו אירוע לאומי המחייב את התערבות המדינה – להחזיר את כולם לפני החג הביתה. המאבק מול ההחלטה של EASA צריך להיות של ממשלת ישראל ובכך גם נחזיר לפעילות את המטוסים החכורים העומדים לרשותינו". 

עוז ברלוביץ מנכ"ל ארקיע, הוסיף: "אני רואה בחומרה את החלטת EASA להפסיק את כל הטיסות לישראל ולהפקיר עשרות אלפי ישראלים ברחבי העולם, בטח בערב חגי תשרי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוותי האוויר והקרקע של החברה שעובדים 24/7 על מנת להחזיר את כולם הביתה. אני מקווה שהציבור יקבל בהבנה שאנו בעיצומה של מלחמה ולא מוותרים עד שכולם יחזרו הביתה."

ממשרד התחבורה נמסר: "שרת התחבורה מירי רגב הגיעה בשעות האחרונות להונגריה ומקיימת מרתון של פגישות עם השרים הרלוונטיים על מנת לבטל את המלצת האיחוד האירופי ביחס לטיסות לישראל. השרה רגב קיימה שיחה נוספת עם השר גויאש, אחד מהשרים הקרובים ביותר לרה״מ אורבן (הונגריה היא נשיאת האיחוד האירופאי) וכן עם השר יאנוש בוקה השר האחראי על האיחוד האירופי (איתו גם תיפגש בהמשך).
בנוסף, תפגוש בהמשך את מנכ״ל חברת WIZZ על מנת שיסייע לשנות את החלטת האיחוד האירופי.

"במקביל מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן וראש הראשות לתעופה אזרחית, שמואל זכאי מנהלים שיחות עם מנהלי ארגון EASA, ומבהירים להם כי אין סכנה בטחונית לטוס לישראל וההחלטה נבעה ממניעים זרים.