במצב הביטחוני של היום, מרגיש שרשימת היעדים בהם ישראלים יכולים לצאת לחופשה בראש שקטה הצטמצמה מאוד. אבל למרות הכל, יש יעד אחד שמקבל אותנו בידיים פתוחות גם בימים אלה - אז ברוכים הבאים לדובאי. היעד שהוא הכי הכי מהכל. הכי מפואר, הכי יפה, הכי גדול, הכי יוקרתי, הכי שווה, הכי יקר, הכי מלאכותי. 

ועם זאת, רק נציין שלמרות שבטוח פה, יש אנטישמיות כמו בכל מקום, ותסמכו על האינטואיציות שלכם למי להגיד שאתם מישראל וממי להימנע. 

מתי מגיעים ומה עושים?

התקופה הכי חמה והכי לוהטת להגיע לדובאי היא בין אוקטובר לאפריל. דובאי מציעה לכם הכל מהכל. יוקרה, שופינג, פינוק, אינספור פעילויות, הופעות, מסעדות ואטרקציות. אבל אנחנו אומרות מראש: בביקור אחד אי אפשר להספיק הכל. 

Atlantis the Royal Dubai (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )
Atlantis the Royal Dubai (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )

טיסות ובתי המלון

דובאי נחשבת ונתפסת כיעד מאוד יקר, אבל האמת היא שאפשר להשיג דילים לדובאי במחירים מאוד משתלמים. הטיסות מאוד זולות לכאן וגם בתי המלון. טיסה ישירה ומלון 5 כוכבים נעים בין 2,000-2,500 שקל.

מה כן יקר פה? המחייה! בואו נגיד שאם חשבתם שבארץ יקר, אז תתכוננו למשהו חדש לגמרי. מסעדות ואלכוהול, בעיקר במקומות מפונפנים, יכולים להיות כבדים על הכיס. 

בילויים, יציאות ומה שביניהם:
בדובאי יש איסור מוחלט על עישון סמים ובהרבה מקומות יש Dress code על מנת להיכנס. וממש כמו בווגאס - כניסה לרוב המקומות היא מעל גיל 21 ודורשים דרכון בכניסה! בנוסף, חשוב שתדעו שבדובאי קריטי להזמין מקום מראש לכל המקומות השווים.

נשמח להמליץ לכם על בחור ישראלי בשם רועי יצחק שהוא מספר 1 בדובאי ויש לו את כל הקשרים עם האנשים והמקומות הכי נחשבים. תוך מספר דקות הוא יכול לסגור לכם שולחן או מקום. וחוץ מהשירות הממש מהיר שלו - אין יותר כיף מלפרגן לישראלים.

איפה אוכלים? אלו המסעדות הכי מומלצות שלנו: הופה, בגטל, סה לה וי, אמזוניקו ואמיליה.

טוב אז כמו שהבנתם, דובאי עצומה והיא מציעה כל-כך הרבה דברים שאי אפשר לסכם אותה במסמך אחד. אבל כדי שלא תפספסו את הדברים הכי שווים לפחות לפעם הראשונה, קבלו את רשימת המאסט שלנו לדובאי.

אטרקציות
תצפית של בורג׳ חליפה, טיול ג׳יפים במדבר עם הופעה מסורתית, סקי בקניון, גלובל ווילג׳, מסגרת זהב, גן הפרחים, גן הפרפרים, אופנועי ים, כדור פורח ופארק מים באטלנטיס.

האטרקציות כאן נעות בין 50 שקלים כניסה לאדם כמו גן הפרחים לבין 1,500 שקלים לאדם לאטרקציה כמו הכדור פורח. 

חברה ישראלית שנשמח לפרגן לה בתחום האטרקציות בדובאי נקראת "טיק דובאי" והם מתמחים בכל האטרקציות האפשריות. בתקופות שיש עומס תיירות והתורים יכולים להיות מאוד מייגעים, מומלץ להשיג כרטיסים מראש ולחסוך גם כסף וגם זמן עמידה בתורים. 

הבורג' חליפה, דובאי, איחוד האמירויות (צילום: אינגאימג')
הבורג' חליפה, דובאי, איחוד האמירויות (צילום: אינגאימג')

ביץ׳ קלאבים
הביץ' קלאבים בדובאי מאוד מפורסמים. תמיד יש בריכה ענקית שמשקיפה לחוף ים עם די-ג׳י ואווירה מדהימה. חשוב שתדעו שכניסה לביץ' קלאב מותנית בתשלום על מיטת שיזוף שעולה 250 דירהם לאדם. המוח הישראלי אומר שאם אתם קבוצה של 7 אנשים - 4 מיטות כנראה יספיקו. אבל בדובאי זה ממש לא ככה ואתם תהיו חייבים לשלם על 7 מיטות וזה כמובן לא כולל את האוכל והשתייה. 

הרשימה המומלצת של ביץ' קלאבים: טוויגי, וויט ביץ׳, נאמוס, קימה, ניקי ביץ׳ ו-ורד.

View this post on Instagram

A post shared by Twiggy (@twiggydubai)

שופינג
השופינג הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה בדובאי. נתחיל בקניון העצום שגודלו כ-50 מגרשי כדורגל! הוא נקרא "קניון דובאי" והוא הקניון החמישי בגודלו בעולם. בתוך הקניון יש מגוון חנויות – אין חנות שלא תמצאו שם ואפילו אקווריומים ענקיים עם דגים ענקיים וכרישים.

גם אם אתם לא מתכננים לרכוש כלום, תגיעו לבקר רק בשביל החוויה. מחוץ לקניון יש מופע מזרקות שמתחיל מ-18:00 עד 23:00 ומלא מסעדות מסביב. 

נוכחנו לגלות שהמחירים מאוד יקרים ואפילו הרבה יותר יקרים מהארץ! לכל מכורי מותגי היוקרה יש בסך הכל 5 אחוז מס על מחירים שהם פשוט מופקעים. אנחנו רכשנו תיקים וארנקים של גוצ׳י באיטליה שמחירם חצי מהמחיר שהיה בדובאי! 

דראגון מארט - שזה בעצם שוק ענק מקורה ממש בתוך קניון והוא מאוד זול ונגיש מבחינת מחיר ויש שם מזכרות, מוצרים לבית, מוצרי חשמל, מוצרים לטלפון, חיקויים של מותגים ועוד. לאוהבי הזהב – אל תוותרו על ביקור בשוק הזהב.

וכמובן שיש עוד המון קניונים בדובאי. אחד מהם הוא קניון האמירויות, בו יש אטרקציה מדהימה של פינגווינים בתוך מקום עצום שכולו קרח ויש מגלשות ורכבל וממש מרגישים שהגעתם לאתר סקי. בקיצור – לא חסרים שם קניונים ומה לעשות.

לכל קוראינו שומרי הכשרות והשבת, ממש לא שכחנו אתכם. לגמרי יש איך להסתדר בדובאי – אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת וואטסאפ נוחה עם כל המידע שאתם צריכים כדי לטייל בדובאי ועדיין לשמור שבת וכשרות.

התאהבנו, דובאי (צילום: באדיבות המצולמות)
התאהבנו, דובאי (צילום: באדיבות המצולמות)

כמה טיפים כלליים שחשוב שתדעו:
- השער בדובאי הוא דירהם והוא שווה ערך לשקל. כלומר 1 דירהם שווה לשקל אחד. ככה ההמרה היא קלילה ונוחה. 
- לא מומלץ להגיע לכאן בסילבסטר כי המחירים בשמיים. משלמים כפול ממה שמשלמים בדרך כלל. למשל כדי לסגור שולחן יש מינימום הזמנה של 5,000 שקלים. 
- חשוב מאוד שתדעו שלהשכיר רכב הרבה יותר חסכוני ונוח מאשר להתנייד עם מוניות. המרחקים ממקום למקום מאוד גדולים. אין אזור מרכזי אחד, אלא ישנם כמה אזורים מרכזיים ונסיעה ממוצעת במונית היא 30 דקות בלי פקקים והעלות הממוצעת היא 150 דירהם שהם 150 שקלים. להשכיר רכב ל-5 ימים עולה פחות או יותר 700 דירהם בממוצע.

יובל עיני ומלי דניאלי הן בלוגריות הטיולים ובעלות חברת flight mode. השתיים כבר טיילו ביותר מ-150 יעדים, וכעת הן כותבות טור שבועי עם טיפים לחיסכון בחו"ל והמלצות ליעדים הכי שווים ברחבי העולם.
האינסטגרם של יובל, האינסטגרם של מלי