בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, קבע לאחרונה, כי חברת התעופה Emirates תפצה משפחה ישראלית בסכום של כ-38 אלף שקלים, לאחר שטיסתם מדובאי לבנגקוק בוטלה בשל תנאי מזג אוויר קשים. השופטת מיטל צפרוני קבעה, כי החברה לא עמדה בחובותיה על פי חוק שירותי תעופה, ולא סיפקה לנוסעים את הסיוע הנדרש.
המקרה אירע באפריל 2024, כאשר משפחה בת חמש נפשות הגיעה לדובאי בדרכה לחופשה בבנגקוק. טיסת ההמשך שלהם בוטלה והם נאלצו להישאר בדובאי במשך ארבעה ימים נוספים, עד שהצליחו לעלות על טיסה חלופית. לטענת התובעים, הם לא קיבלו כל סיוע מחברת התעופה במהלך תקופה זו ונאלצו להתמודד לבדם עם ההוצאות והקשיים שנגרמו להם.
התובעים טענו כי נגרם להם נזק כלכלי ועוגמת נפש רבה, שכן טיול משפחתי שתוכנן למשך 10 ימים הצטמצם לחמישה ימים בלבד. הם דרשו פיצוי על פי חוק שירותי תעופה, וכן פיצויים לדוגמה בגין התנהלות החברה.
מנגד, חברת Emirates טענה כי ביטול הטיסה נבע מתנאי מזג אוויר קיצוניים ששררו בדובאי, אשר גרמו לסגירת שדה התעופה ולביטול מאות טיסות. החברה טענה כי בנסיבות אלו היא פטורה מתשלום פיצוי על פי החוק.
השופטת צפרוני קבעה כי החברה לא עמדה בנטל להוכיח כי אכן שררו תנאי מזג אוויר קיצוניים שהצדיקו את ביטול הטיסה, וכי לא נקטה בכל האמצעים הסבירים למנוע את הביטול. בנוסף, נקבע כי החברה לא סיפקה לתובעים את שירותי הסיוע הנדרשים על פי החוק. בפסק הדין נכתב: "מדובר במקרה בעל נסיבות חריגות, בהן התובעים נותרו ללא טיסה למשך חמישה ימים בעיר יקרה, שאינה היעד הסופי שלהם. למרות נסיבות חריגות אלו, הנתבעת לא סיפקה להם כל סיוע והותירה אותם להתמודד לבדם".
הפיצוי שנפסק כולל החזר הוצאות ישירות, פיצוי סטטוטורי על פי חוק שירותי תעופה ופיצויים לדוגמה בגין התנהלות החברה. השופטת ציינה כי "התובעים עשו את המיטב להניח תשתית עובדתית המזכה בפיצוי ועושה רושם כי פנו לבית המשפט בתום לב ובידיים נקיות, כך שגם מסיבה זו ראוי ונכון לפסוק פיצוי גבוה ומתגמל, שכן תביעות ראויות מסוג זה מועילות לציבור ויש לעודד את הגשתן".