בזמן שתעשיית התיירות ממשיכה להתאושש מתקופת הקורונה, חברות ישראליות מזהות הזדמנויות צמיחה דרך רכישות אסטרטגיות. המהלך האחרון בענף: איסתא ספורט  רכשה את מלוא הבעלות בחברת אקו טיולי שטח, אחת החברות הוותיקות בתחום הטיולים הגיאוגרפיים, בעסקה המוערכת ב-10 מיליון שקלים.

עסקת הרכישה מסמנת כניסה משמעותית של איסתא ספורט לתחום טיולי השטח והמסעות הגיאוגרפיים – שוק שמגלגל בישראל מחזור שנתי של כ-700 מיליון שקלים. הרכישה מאפשרת לאיסתא ספורט להתחרות ישירות בשחקניות המרכזיות בשוק, כגון החברה הגיאוגרפית (בבעלות "אופקים") ו"פגסוס" (בבעלות "קשרי תעופה").

אקו טיולי שטח, הפועלת בישראל למעלה מ-30 שנה, מתמחה בתכנון והובלת מסעות גיאוגרפיים ליעדים ברחבי העולם, ממדבריות אפריקה ועד יערות דרום אמריקה, ממזרח אסיה ועד לקטבים. החברה ידועה במגוון הרחב של טיולים מאורגנים שהיא מציעה, בהם טיולי טבע ותרבות, שייט, טיולי רכבות, מסעות משפחתיים וטרקים, המותאמים לקהלים שונים ולכל קבוצות הגיל.

טיול שטח (צילום: אינגאימג)
טיול שטח (צילום: אינגאימג)

החבילות החדשות שתציע איסתא ספורט במסגרת הפעילות שנרכשה ינועו בטווח מחירים של 2,000 עד 15,000 דולר לאדם, בהתאם ליעד ואופי הטיול. החבילות יכללו לינה, ארוחות, הדרכה מקצועית וציוד נלווה. מרבית הטיולים מתוכננים להימשך בין 10 ל-17 ימים, ומיועדים לקבוצות קטנות של כ-12–18 משתתפים, מה שמבטיח חוויה אינטימית ואיכותית.

עדו ווג, מנכ"ל איסתא ספורט, מסביר את ההיגיון שמאחורי הרכישה: "אנחנו שמחים לצרף את אקו לקבוצת החברות שלנו, שלכולן קו מנחה ברור - כולן מספקות חוויה, איכותית וייחודית, שמייצרת אימפקט. בשנים האחרונות הולכת וגוברת המגמה במרכזה הלקוח לא רוצה לצאת מהשגרה ולחזור אליה לאחר חופשה, אלא לשנות את השגרה שלו בעזרת נסיעה ייחודית, כזו שמייצרת משמעות ושינוי גם בשגרה היומיומית".

חלק מאסטרטגיית צמיחה רחבה

הרכישה של אקו טיולי שטח אינה עומדת בפני עצמה, אלא מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים שביצעה איסתא ספורט בשנה האחרונה. החברה, הפועלת כבר למעלה מ-25 שנה ומתמחה בתיירות תוכן, הרחיבה לאחרונה את פעילותה לתחום תיירות הסקי, שוק המגלגל בישראל מחזור שנתי של כ-40 מיליון דולר. בכך מיצבה את עצמה כשחקנית מרכזית לצד החברות הוותיקות "סקי דיל" ו"פינגווין".

בנוסף, השיקה איסתא ספורט את "כדברא" – מותג ההפקות החדש שלה, המציע פתרונות מקיפים תחת קורת גג אחת לארגונים וחברות בתחום האירועים העסקיים, בארץ ובחו"ל.

הרכישה תואמת את האסטרטגיה הרחבה יותר של חברת האם, איסתא בע״מ, לפיתוח והשקעה בתחומי תיירות מגוונים (ורטיקלים) ויצירת מוצרי תוכן ייחודיים ואטרקטיביים ללקוחותיה.

את איסתא ספורט ייצגו בעסקה עורכי הדין מיכל אפרת-אלפרין וליאור לביא ממשרד AYR - עמר רייטר ז׳אן שוכטוביץ ושות׳.