בעל ואישה, תושבי רמת הגולן והורים לשלושה ילדים, נהרגו אמש כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם באזור צומת נפח. על רקע האירוע הקשה שוחח הבוקר (רביעי) אל"מ במיל' קובי מרום, פרשן לביטחון לאומי ומומחה לזירה הצפונית, עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והביע את דעתו באשר להסלמה בגבול לבנון.

מרום, תושב רמת הגולן בעצמו, סיפר על התחושות הקשות באזור מגוריו הבוקר: "אנחנו אחרי לילה קשה בגולן. תחושת חוסר ביטחון אחרי הפגיעה במשפחה היקרה לנו. אנחנו קהילה קטנה אבל מאוד חזקה. היא לא פונתה וטוב שלא פונתה. למרות הכאב הכבד על אמש, נתמודד".

"להוריד את חיזבאללה על הברכיים": הגולן רותח ממותם של זוג ההורים
ליברמן חשף בשידור חי: זה הדבר שמוכיח - נתניהו הולך לבחירות

לאחר מכן תקף את התנהלות הממשלה ואמר כי "כל יום שהקבינט לא מקבל החלטות לגבי הזירה הצפונית הוא המשך הכישלון בניהול המלחמה. מה שצריך לעשות עכשיו זה כמובן עסקת חטופים בעדיפות עליונה".

מרום ציין גם כי "ההזדמנויות המבצעיות נכונות, אבל הן צריכות להיות במסגרת מהלך אסטרטגי. אין שום סיבה שהמערכה בצפון תימשך תשעה חודשים חוץ מניהול כושל".

פגיעה ישירה ברמת הגולן  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה ברמת הגולן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הוא סבור כי הממשלה הייתה חייבת לקבל אחרי השלב העצים בעזה בינואר, החלטות על שינוי כיוון לצפון: "הממשלה לא הגדירה מטרות למלחמה בצפון. אנחנו בתשעה חודשים במלחמת התשה. הבוקר ההנהגה באיראן מסתכלת עלינו ואומרת שמלחמת ההתשה מצליחה בצורה יוצאת מהכלל".

"אנחנו צריכים לקבל החלטות מה המטרות בצפון", אמר. "אנחנו צריכים להעביר את מרכז הכובד וחלק מהיחידות של צה"ל לצפון כדי שצה"ל ייצר איום ממשי לחיזבאללה והאיראנים. המסר הזה לא קיים. יש לנו רצועת ביטחון בשטחנו בלי שום החלטה שתשנה את זה".

תיעוד של הצפון מכטב"ם חיזבאללה (צילום :חיזבאללה)

לקראת סיום השיחה נשאל מרום על תחקיר בארי שעתיד להתפרסם במלואו מחר: "בצה"ל מבינים שהתחקיר חייב להיות נוקב וקשה, יחד עם מימוש האחריות של כל בעלי התפקידים, ותחילת תהליך כואב של שיקום האמון בו", אמר. "הכשל הזה שלוחמי צה"ל היו בכניסה לבארי, והם לא חתרו למגע, הוא בלתי מתקבל על הדעת". בנוסף ציין כי "זה חמור מאוד, אבל חמורה יותר אי קבלת האחריות בדרג המדיני". 

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

סייע בעריכת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM