פיטר פלצ'יק הג'ודוקא הישראלי בן ה-32 זכה היום (חמישי) במדליית ארד באולימפיאדת פריז 2024. נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך ברשת X וכתב: ״פיטר פלצ׳יק אתה גאווה לאומית! שימחת עם שלם. מתרגשים איתך ועם אורן סמדג׳ה המאמן המדהים שלך!״

נשיא המדינה גם התקשר למאמן של פלצ'יק, אורן סמדג'ה שאיבד את בנו במלחמת חרבות ברזל. הנשיא אמר לסמג'ה כי ״שימחתם העם שלם זה מדהים כל הכבוד לך ובמיוחד לפיטר הנפלא״. סמג'ה ענה לנשיא ואמר כי ״היית אצלי בשבעה ראית אותי ברגעים הכי קשים בחיים שלי, אבל ככה זה עם ישראל. אני לא מוותר לא ויתרתי היה לי חשוב להגיע לפה יש לנו ספורטאים מדהימים אנחנו הכי הכי״. הנשיא הרצוג הוסיף ואמר לסמג'ה ״אתה מביא השראה לספורטאים אתה מביא השראה זה מדהים תעצומות הנפש שלך״.

באותה שיחה הנשיא הרצוג שוחח עם הזוכה האולימפי הטרי פיטר פלצ'יק ואמר לו ״הרמת את הדגל הכי גבוה שאפשר מדהים מדהים כל הכבוד״. פלצ'יק ענה בחזרה לנשיא ואמר כי הניצחון שלו הוא ״בשביל גולן ורפאל וכל עם ישראל אני אוהב אתכם תודה רבה תמיכה מדהימה״.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) בירך את הזוכה הטרי ברשת X ואמר:
״אלוף אמיתי🇮🇱 ‏כל הכבוד פיטר, בשעה שהמדינה בתקופה קשה, סיפקת לנו המון גאווה. בזכות ביטול המס על מענק הזכייה, כל מענק הזכייה ישארו אצלך כראוי לאלוף כמוך״.

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בירך אף הוא ואמר: ״המדליה הראשונה והמרגשת במיוחד של ישראל באולימפיאדת פריז. שאגת הניצחון של פיטר פלצ׳יק, החיבוק והדמעות עם המאמן האגדי אורן סמדג׳ה ודגל גולני באולם הג׳ודו, במיוחד בתקופה קשה זו — רגע ישראלי טהור שייזכר לדורות. בשם הכנסת, תודה שהבאתם כבוד ענק למדינה״.