במסגרת פרויקט של תוכנית "הצינור" שוטרים רבים דיברו בגלוי על הקשיים בעבודתם בחסות מסכה. אחד מהם, יניב אלמוג, ששימש כקצין חקירות, החליט לחשוף את פניו ולהסביר מול המצלמות מדוע הוא החליט להתפטר מתפקידו כשוטר. בשיחה הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר, בתוכניתם ב-103FM, סיפר על התגובות לאחר החשיפה. 

בפתח דבריו סיפר כי נחשף בעקבות התפטרותו מהמשטרה: "אני נחשפתי לדברים האלה בשנים האחרונות, יותר כשהייתי בתפקיד של קצין חקירות. כשהתפטרתי יכולתי לבוא ולהוציא את הדברים החוצה כי בפנים לא היה מי שיקשיב, למרות שהתרעתי ודיווחתי למח"ש, ובסוף קיבלתי את הרעת התנאים שלי ואת הדלת הסגורה בפנים. לא נותר רק להוציא בפלטפורמה של הצינור את הדברים".

כשנשאל, מהי טענתו המרכזית כלפי המשטרה, הסביר כי קיימים עיוותים בנתונים שהיא מפרסמת לציבור: "יש הרבה טענות, סטטיסטיקה, שינוי הנתונים ושקרים. פשוט וקל. הסטטיסטיקה וכל מה שמציירים כלפי חוץ, את מצב הפשיעה בארץ, לא תואם את המציאות. כאשר השוטרים נמדדים על מכסה מסוימת, הם צריכים להציג משהו מסוים, וכשהם לא עומדים בזה כי לרוב לא עומדים בזה אז המספרים משתנים לטובת יחסי ציבור. זה מה שמוצא החוצה".

לאחר מכן נשאל האם המשטרה לא עושה מספיק וידה כבולות. "כשאני אומר סטטיסטיקה מדובר על סך דברים שמתחיל מסגירות תיקים ,טיפול באירועים ובסוף זה מגיע לחיי אדם. זה לא רק מספר, בסוף יש מישהו שנפגע", השיב אלמוג. 

בתגובה לכך, שאל סג"ל האם המשטרה מתייחסת ברכות יתר כלפי העבריינים הערבים. בתגובה, אמר אלמוג: "יש תרבות שהפוליטיקה נכנסה למשטרה. כשהמשטרה לא מצליחה לפעול כמו שהיא יודעת, יש בעיה". לדבריו, הדבר בא לידי ביטוי בפרעות שיצאו מתוך המגזר הערבי: "כשדיברו על מדיניות הכלה במאורעות או בכל מיני פוגרומים שהיו, זה לא דבר שאמור לקרות. כששוטרים מפחדים להיכנס לכפר, יש בעיה רצינית. למה? כי קיבלו הוראה לא להיכנס כדי לא להלהיט את השטח מחשש שיקרה משהו אחר". 

"אבל יש משטרה אחת והיא צריכה לדעת שהיא יכולה לפעול והיא צריכה לקבל את כל הגיבוי", המשיך אלמוג, "כשאין את הגיבוי, לא מכלל המפקדים בארגון ולא ממי שנמצא בראש שזה השר יש בעיה רצינית. זה לא קרה בשנה-שנתיים האחרונות, זה משהו שקורה כבר שנים. התגייסתי בשנת 2000 במאורעות אוקטובר ובאופן סימבולי עזבתי את המשטרה אחרי שכלו כל הקיצים ב-12 במאי כשהתחילו האירועים".

אלמוג סיכם: "השוטרים בשטח הגיעו למצב שהם נמצאים בתווך. מצד אחד לוחצים אותם לא לעשות, מצד שני מפחדים לעשות, מצד שלישי לא רוצים להיפגע".


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm