עדכונים חיים

סמוטריץ' לנשיאה חיות: "אל תעזי לפסול חוק יסוד, האחריות היא עלייך"

במהלך ההפגנה מול בית המשפט העליון והמחאה בעד הרפורמה במערכת המשפט, נאמו חברי כנסת ושרים רבים מהקואליציה. בין היתר, קראה השרה דיסטל-אטבריאן: "אנחנו נמצאים בפתחה של הפיכה - הפיכת ההגמוניה במשפט"

בצלאל סמוטריץ' בהפגנה בעד הרפורמה במערכת המשפט בצלאל סמוטריץ' בהפגנה בעד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: תקומה 2023)
פוסט נעוץ נעוץ
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תומכי הרפורמה מפגינים מול בית המשפט העליון: "בג"צ לא יגנוב לנו את הקול"

ימים ספורים לפני הדיונים בבג"צ עתירות כנגד תיקון חוק יסוד השפיטה וביטול עילת הסבירות, הגיעו הערב (חמישי) תומכי הרפורמה להפגנה מול בית המשפט העליון. במהלך מחאתם, המוחים קראו לשופטי בג"צ כי אין להם את הסמכות לפסול חוקי יסוד, וכי אין להם את הסמכות לפסול את בחירת העם. בעצרת, שאורגנה על ידי מטה תקומה 2023 וארגוני ימין נוספים, נאמו שרים, חברי כנסת, פרופסורים, דוקטורים ואישי ציבור נוספים.

בין הנואמים בעצרת היו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ח"כ בועז ביסמוט, פרופ' אלישע האס, ד"ר קרן אסייג, ד"ר עדי סבו, עו"ד מושיק קוברסקי, עו"ד מיכאל דבורין, הרב דוד פנדל, תת אלוף דני ון ביר, מתן פלג, קולין גליק ושי קולך. הנואמים התייחסו לכך שפסילת חוקי יסוד עלולה להוביל למשבר חוקתי, וכן כי פסילת חוק הנבצרות הוא פגיעה בהצבעתם של מיליוני מצביעי המחנה הלאומי שבחרו בממשלה הזאת.

אנה ברסקי

השרה גולן: "נגמרו הימים שקול הייטקיסט או טייס שווה יותר משל נהג מונית"

השרה מאי גולן נאמה בעצרת בירושלים בעד הרפורמה המשפטית, וקראה: "אנחנו בזמן חירום. אני רוצה להגיד לכם בכאב, מדינת ישראל נמצאת בתהליך שחרור בכל מוסדות המדינה. התרחשה כאן מהפכה משפטית במדינת ישראל. הם מעיזים בשיא חוצפתם לחלל את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן להם. אני מבטיחה לכם, אני מתחייבת, לא אתן להם לגנוב את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לשום פשרה ממוצאת כזאת או אחרת לפגוע בדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמרה: "נגמרו הימים שקול הייטקיסט או טייס שווה יותר משל נהג מונית. כל עוד כוחי בי, אני לא אתן את ידי לכל פשרה שתפגע במשילות, כי אחרת אין שום טעם ללכת לבחירות. שיורקים עלינו, אנחנו לא נגיד שזה גשם. מה שמותר להם מותר גם לנו, ואנחנו שנבחרנו בצורה דמוקרטית - נעביר את הרפורמה המשפטית".

אנה ברסקי
מעל 50 אלף אנשים הגיעו למחות בעד הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון. צילום: תלקומה 2023

מעל 50 אלף אנשים נוכחים בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית

אנה ברסקי

"אם בית המשפט יפסול את חוקי היסוד - הוא יהיה זה שאחראי ואשם באנרכיה שתיווצר"

השרה אורית סטרוק נאמה בהפגנה וקראה: "אני רוצה לבקש ממכם סליחה. אתם הלכתם לכנסת כמו שמצופה ממדינה דמוקרטית. בכל פתק ששמתם היה כתוב בצורה ברורה 'תיקון מערכת המשפט'. אני מבטיחה לכם שאנחנו נכבד את הפתק שלכם, את ההכרעה שלכם, אנחנו נכבד את הדמוקרטיה. אנחנו בעז"ה נביא את מה שאתם שלחתם אותנו להביא".

גם ח"כ אביחי בוארון, נשא דברים ואמר: "אנחנו הריבון, אנחנו העם כולנו עומדים מאחורי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ואומרים לבית המשפט: "הכנסת לא תקבל בהכרעה את רמיסתה. אם בית המשפט יפסול את חוקי היסוד, יהיה זה שאחראי ואשם באנרכיה שתיווצר. אנחנו קוראים מכאן לבית המשפט העליון, אל תיקחו אותנו לכאוס, אל תפגעו באחדות ישראל, אל תרמסו את הרוב בישראל".

אנה ברסקי
גלית דיסטל-אטבריאן במחאה בעד הרפורמה המשפטית. צילום: תקומה 2023

"אנחנו נמצאים בפתחה של הפיכה - הפיכת ההגמוניה במערכת המשפט"

השרה גלית דיסטל-אטבריאן נאמה במהלך המחאה בעד הרפורמה המשפטית, וקראה: "אנחנו נמצאים הערב בפתחה של הפיכה משטרית. ההפיכה האמיתית של ההגמוניה במערכת המשפט. אנחנו רואים איך הם מחריבים פה מוסד אחרי מוסד. הם מחריבים את אחוות הלוחמים, מחריבים את על מה שבנינו יחד".

במהשך, קראה ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, ואמרה: "אני רוצה שתדעי דבר אחד - הקול אחד שלך לא שווה סנטימטר אחד יותר משלי. אם את חושבת שתזרקי לפח את הקולות של 2.5 מיליון אזרחים, את טועה. אני רוצה להבטיח לכם דבר אחד, 64 חברי הקואליציה שהולכים בראש מורם אחרי ההנהגה של בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, לא נישבר לעולם. אנחנו נעמוד כאן עד שנביא חירות ודמוקרטיה של עם ישראל".

אנה ברסקי

"האחריות היא עלייך": סמוטריץ' במסר תקיף לנשיאת בית המשפט העליון

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נשא דברים בהפגנה בעד הרפורמה במערכת המשפט, וקרא: "ערב טוב לכל מי שאכפת לו מהעתיד היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. תביטו אחד בשני, תראו את עם ישראל היפה, האוהב, המשרת בצבא, העוסק בתורה, הנלחם על הארץ, על הזהות שלה, שלנו. עם ישראל חי".

"אני רוצה לפנות מכאן למי שיושבת בלשכה ממש כאן מאחורינו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. גם אם את חושבת שהתיקונים שאנחנו מובילים לתיקון מערכת המשפט הם שגויים בעינייך וצריך לעשות אותם אחרת, לפסול חוק יסוד זו חריגה מסמכות ודבר שיפגע בדמוקרטיה הישראלית", קרא השר. "אני קורא לך לא לקבל החלטה שתקרע את עם ישראל, שתקרע משפחות בתוך החברה הישראלית, שתקרע את צה"ל.
אל תעזי לפסול חוק יסוד, האחריות היא עלייך".

אנה ברסקי
המחאה בעד הרפורמה המשפטית צילום: תקומה 2023

ח"כ ביסמוט בעצרת החירות: "לפיד וגנץ שפוטים של המחאה"

חבר הכנסת בועז ביסמוט נשא דברים הערב בעצרת החירות המתקיימת מול בית המשפט העליון בירושלים. במהלך נאומו, הודה לתומכי הרפורמה, ואמר: "שמעתי מפה את הקריאות משליות וזה מחזיר אותי לערב הבחירות שעשינו את החטא הגדול - ניצחנו את הבחירות. אני רוצה להגיד לכם שאני יושב כאן היום בשם כולכם. אתם בחרתם בנו, נתתם לנו את הכוח. אנחנו מבקשים שוב את הכוח".

הוא המשיך, ואמר: "נתניהו הושיט את ידו להידברות, אבל גנץ דחה אותה. כל צעד שהצענו נענינו בלא. האמת היא לפיד גנץ הם שפוטים של המחאה, הם מפחדים שהמחאה תופנה גם כלפיהם. תזכרו היטב: הרפורמה המשפטית היא הצהרת החירות שלנו. בעשורים האחרונים ראו חברי הכנסת כיצד אהרון ברק וממשיכיו מכרסמים בכנסת. הם מתייחסים לכנסת כמו למקום של פשע ולא כמקום של משילות. הערב באתי לומר לכם הכל גלוי וחשוף, למדנו היטב שמה שקובע זה זהות השופטים ולכן לא נוותר ונפעל למינוי וועדה מאוזנת. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים שמייצגים את כל חלקי העם".

אנה ברסקי
המחאה בעד הרפורמה המשפטית צילום: מרק ישראל סלם

רבים מפגינים מול בית המשפט העליון בעד הרפורמה המשפטית

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: מרק ישראל סלם)המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: מרק ישראל סלם)

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: מרק ישראל סלם)המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: מרק ישראל סלם)

מעריב אונליין
המחאה בעד הרפורמה המשפטית צילום: מרק ישראל סלם

בשל המחאה: חסימות ושינויים בהסדרי תנועת כלי רכב

בעקבות מחאה שצפויה להתקיים בירושלים, להלן צפי שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב וחסימת הרחובות הבאים החל מהשעה 16:00 לערך:

- רחוב אליעזר קפלן וזוסמן יחסמו בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד שד׳ רבין. 

אלון חכמון
המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)