שביתה מסתמנת? ראשי הרשויות המקומיות הערביות, התנגדו בתוקף להתבטאויותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שטען כי העברת כספים לרשויות הערביות הינה העברת כספים לארוגני טרור. מנכ"ל הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות, אמיר בשאראת שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm והבהיר באשר להמשך צעדיהם.

גלנט: "מנסה להשיג פתרון לבעיית הכשירות, לא אתן יד לפגיעה בצה"ל"
"קוראים להעלות את כולם": אלפי יוצאי אתיופיה מוחים מול משרד רה"מ | צפו

בפתח דבריו ביקש בשאראת להתייחס לשר האוצר סמוטריץ' וטען: "אחרי שבוע של אוהל מחאה, נפגין היום מול משרד ראש הממשלה בקפלן בירושלים, נגד כל הניסיונות לפגוע בתקציבי הרשויות וכמובן נגד המדיניות וההפקרה של הממשלה בטיפול באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. סמוטריץ' מנסה לחמוק מכשלונו כשר אוצר ויוקר המחייה הקיים, והוא מנסה להפנות את תשומת הלב הציבורית למטרתו הראשונה או לאג'נדה שהוא בא איתה נגד החברה הערבית , ומנסה להחליש את ההנהגה הערבית והרשויות המקומיות, והוא מצליח בזה".

עוד הוסיף להתייחס באשר לצעדי המחאה הבאים של הרשויות הערביות ואמר: "היום אחרי ההפגנה, התכנסו אותם ראשי רשויות שבאו להפגין, היום יהיו למעלה מ-30 רשויות, שזה כמעט מחצית מראשי הרשויות הערביות. יש לנו בקנה גם השבתת מערכת הלימודים בתחילת ספטמבר, אבל גם אנחנו רוצים שסמוטריץ' ישלם מחיר כבד מאוד על כך שהוא מכפיש את כל החברה הערבית וטוען כי הכספים של הממשלה מממנים טרור ופשיעה. הוא יצטרך להוכיח בבית משפט את מה שהוא מנסה לטעון".

סמוטריץ': "לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה" (צילום :לשכת שר האוצר)

"אנחנו מבינים שהיום שסמוטריץ' מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות באמצעות ייבוש הרשויות המקומיות, כי למעשה הוא מונע מראשי הרשויות המכהנים להוציא כספים בתקופה הזאת, אפילו בדברים השוטפים: ברווחה, בחינוך, בקייטנות ובפינוי פסולת - זו התערבות מאוד בוטה בהליך הדמוקרטי, ולכן יוכלו להיות השלכות על יום הבחירות וההצבעות ואולי עתירה נגדו. נראה איך מתכוננים במשרד הפנים להגיב על הדברים האלה. וכמובן השבתת מערכת החינוך שיש לה מחיר מאוד כבד על התושבים והאזרחים הערבים".

ליאת ביקשה להביע את עמדתה והוסיפה: "ופחות על הממשלה. מה אכפת לממשלה? אז לא ילמדו - מה יקרה? אתה לא מדבר עם ממשלה הרואה את עצמה כשל כולם".

על כך מיהר בשאראת להשיב: "אז שיגידו את זה במוצהר. אני יודע שזה הלך הרוח של הממשלה הזו. שיגידו שהם לא רוצים שמאות אלפי תלמידים ערבים לא ילמדו, לא יקבלו השכלה, יישארו עניים, ואז לממשלה יעלה מיליארדים בשביל לתקן. הממשלה תתחלף. זו הרגשה מאוד קשה לאזרחים הערבים להרגיש דחויים במולדת שלהם".

"הממשלה מאוד גזענית כלפי החברה הערבית", אמר בסיום הראיון. "בסוף יש פה גם תהליך, תהליך על רצץ של החלשת החברה הערבית, גם בצעדים שהממשלה מנסה לנקוט נגד ועדת המעקב העליונה, נגד סמכות בית המשפט לפסול רשימות, ועכשיו גם נגד ראשי הרשויות והחלשתם. יש פה תהליך מאוד קיצוני שמתרחש וחשוב שבתקשורת יציפו את הנושאים האלו. הקערה תתהפך על פיה. אני אופטימי".